استاندار کرمانشاه:
  استاندار کرمانشاه گفت: بانک‌ها باید با توجه به شرایط موجود، پرداخت سهم خود در پروژه‌های مسکن را تسریع کنند و جلوتر از پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها حرکت کنند.
کد خبر: ۱۱۳۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴ 31 October 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی عصر امروز (سه‌شنبه نهم آبان ماه) در نشست شورای مسکن که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: از جمله اقداماتی که باید انجام می‌شد، موضوع اطلاع‌رسانی های عمومی به مردم ساکن در بافت فرسوده بود که در جلسات قبلی مصوب کردیم اما اجرا نشده است.

وی افزود: سازندگان بخش خصوصی وارد گردونه ساخت مسکن شدند و دعوت می‌کنم در بافت فرسوده هم بخش خصوصی تأمین بیشتری کنند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در بافت فرسوده فرصت‌های خوبی داریم که می‌توان از توان سازندگان استانی استفاده کرد و قطعا اگر ورود بخش خصوصی را با تمام مقررات قانونی داشته باشیم کمکی هم به ساکنان و مالکان ساکن در آن محدوده‌ها می‌کند.

وی اذعان کرد: از مصوبات دیگر این بود که جلساتی برای بررسی و تعیین تکلیف پروژه‌های مسکن برگزار شود که فهرست دقیق با وضعیت شناسی روشن لازم دارد.

مدیر ارشد استان کرمانشاه عنوان کرد: بر اساس برآوردها هشت هزار واحد بلاتکلیف در استان کرمانشاه داریم که علاوه بر ساخت و ساز به لحاظ اثر روحی و روانی نیز اهمیت زیادی دارند و باید تعیین تکلیف شوند.

وی ابراز کرد: با توجه به محدودیتی که متقاضیان مسکن در آورده مالی دارند باید تلاش کنیم سهم بانک‌ها به صورت حداکثری محقق شود و باید مصوب شود بانک‌ها با فاصله قابل قبولی جلوتر از پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها حرکت کنند.

صحرایی ابراز کرد: تخصیص زمین به دستگاه‌های خدمات رسان باید به زودی پیگیری شود، آب، برق، گاز، خدمات ایمنی باید در شهرک سازی‌ها و مجتمع سازی‌ها مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: یکی از موارد مصوب که جزء فهرست ضروری پیش از ساخت باید قرار گیرد سازو کار لازم برای طراحی و ساخت مذهبی مجتمع ها و واحدها است.

صحرایی عنوان کرد: مصوبه آخر شامل عدم سکونت و به‌کارگیری اتباع مهاجر از شرق کشور اعم از مجاز و غیرمجاز در استان کرمانشاه است.

وی تأکید کرد: باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که با به کارگیری نیروهای بومی در جریان ساخت واحدها و مجتمع‌ها به بافت فرهنگی و سنتی شهر نیز آسیب نزنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار