کد خبر: ۱۱۴۱۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸ 05 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) در ۴۰۰ مدرسه در استان مازندران اجرا شد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از جمعیت هلال‌احمر؛مازندران؛ لیلی احمدی، معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر مازندران در حاشیه آیین نواخته شدن زنگ دادرس در مدرسه دخترانه نمونه بلوری آمل گفت: در طرح دادرس با همکاری امور جوانان جمعیت هلال‌احمر مهارت‌های ضروری در مقابله با حوادث مانند پناه‌گیری، کمک به مصدومان، احیای قلبی و ریوی و پانسمان به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

 

 احمدی افزود: این طرح در ۴۰۰ مدرسه مازندران که کانون دانش‌آموزی هلال‌احمر داشته‌اند، راه‌اندازی شده است؛ پیش‌بینی می‌شود، حدود ۷ هزار دانش‌آموز مقاطع متوسطه اول و دوم مشارکت و آموزش‌های لازم را فرابگیرند.

 

 وی اضافه کرد: این طرح با حضور مربیان آموزش‌دیده جمعیت هلال‌احمر آغاز می‌شود و پس از تدریس سرفصل‌ها و آزمون درون مدرسه‌ای گروه‌های منتخب به مسابقات صعود می‌کنند.

 

 معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر مازندران با تأکید بر اینکه آماده‌سازی جامعه در برابر مخاطرات به‌منظور کاهش آثار آسیب‌های ناشی از سوانح و حوادث در چرخه مدیریت بحران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: آموزش، تربیت و آگاه‌سازی دانش‌آموزان و خانواده آنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

 احمدی ادامه داد: افزایش ایمنی و کاهش خطرپذیری مدرسه یکی از اهداف این طرح است که دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی خود دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه را آموزش می‌بینند و پس از آن در طرح کاربینی میدانی عملیاتی دادرسان در پایگاه‌های امداد و نجات و شعب جمعیت هلال‌احمر استان که در تابستان برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار