رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: قضات محاکم کیفری تا جایی که امکان دارد از ظرفیت مجازات های جایگزین حبس به نفع رفع مشکلات منطقه استفاده کنند.
کد خبر: ۱۱۴۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶ 09 December 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در چهارمین برنامه سفر کاری خود به حوزه قضایی مهاباد در نشستی صمیمی با کارکنان قضایی و اداری این شهرستان شرکت و به بیان مطالبی پرداخت.

عتباتی در این نشست ضمن تسلیت ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و عرض خدا قوت و خسته نباشید به همکاران بیان داشت: مهاباد یکی از حوزه‌های قضایی مهم استان و کشور و شهری فرهنگی و تاریخی است که نیازمند توجه جدی و ویژه است.

عتباتی افزود: اهمیت و شرایط و حساسیت مهاباد مدیریت استان را بنا داشته که آن را، هم از لحاظ کادر قضایی و هم اداری و هم فضای فیزیکی تقویت کند، بطوری که فضای فیزیکی که برای شورا‌های حل اختلاف در نظر گرفته شده است آماده می‌باشد و همچنین کار اساسی که هفته گذشته در مرکز صورت گرفت، برای سه حوزه قضایی استان که یکی از آن‌ها مهاباد می‌باشد احداث ساختمان اداری دادگستری از محل حساب‌های خاص قوه قضائیه در نظر گرفته شد.

رئیس کل دادگستری استان از کارکنان دادگستری مهاباد درخواست نمود: در جهت ارتقای جایگاه دستگاه قضایی با خدمت صادقانه و بی منت بکوشند و در مورد افرادی که به دادگستری مراجعه می‌کنند و غالباً افرادی دردمند می‌باشند با صبر و شکیبایی برخورد کنند.

مقام ارشد قضایی استان ادامه داد: پرونده‌های خاص و مهمی در حوزه قضایی مهاباد مطرح است که نیاز به هماهنگی، انسجام و دقت نظر و سرعت در رسیدگی به آن‌ها می‌باشد و انتظار است تا پایان سال این پرونده‌ها به همراه پرونده‌های مسن و معوق تعیین تکلیف شوند.

رئیس شورای قضایی استان همچنین به استفاده از ظرفیت قانونی مجازات‌های جایگزین حبس نیز پرداخت و گفت: قضات محاکم کیفری تا جایی که امکان دارد از ظرفیت مجازات‌های جایگزین حبس به نفع رفع مشکلات منطقه استفاده کنند.

برخورد جدی و قاطع با جرایم علیه امنیت و نوامیس مردم و افرادی که امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازند، اتخاذ برنامه‌های پیشگیرانه و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و صلح و سازش و کمک به مدیریت شهرستان برای کاهش ورودی پرونده‌ها از دیگر توصیه‌های عتباتی در این نشست بود.

بنائی رئیس دادگستری مهاباد نیز در ابتدای این نشست ضمن خوشامدگویی با بیان اینکه حضور دکتر عتباتی در حوزه قضایی همراه به خیر و برکت می‌باشد، گزارشی از اقدامات را ارائه نمود و درخواست‌های همکاران را نیز مطرح کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار