نماینده دادگستری در حوزه نظارت و بازرسی بر مشاورین املاک گفت: نظارت بر مشاورین املاک در شهرستان اردبیل تشدید می‌شود و بیشترین تخلفات در این حوزه پایین بودن سطح آگاهی حقوقی مشاورین املاک است.
کد خبر: ۱۱۴۴۵۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷ 21 December 2023

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی دادگستری اردبیل، جواد مینوئی پس از بازرسی از مشاورین املاک اظهار کرد: بیشترین تخلفاتی که در این واحد‌ها به چشم می‌خورد پایین بودن سطح آگاهی حقوقی مشاورین املاک، نداشتن پروانه کسب و رعایت نکردن موارد حقوقی و کلیدی در تحریریه مبایعه نامه‌ها، خرید و فروش زمین‌های قراردادی فاقد تغییر کاربری زراعی، رعایت نکردن قانون پیش فروش ساختمان، فک پلمب خودسرانه و عدم نصب پروانه کسب در داخل مشاور املاک، عدم نصب برچسب کیو آر (QR) و ... است.

وی افزود: بر اساس قانون و دستورالعمل‌های ابلاغی واحد‌هایی که این موارد را رعایت نکنند، برابر مقررات با قاطعیت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

مینوئی بیان کرد: مشاورین املاک باید آگاهی کامل بر قوانین حوزه تخصصی خود به‌ویژه از لحاظ حقوقی داشته باشند و ضرورت آموزش و افزایش دانش حقوقی مشاورین این حوزه از اولویت برنامه‌های تدوینی معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری است.

نماینده دادگستری در حوزه نظارت و بازرسی بر مشاورین املاک تصریح کرد: ضروری‌است که اتحادیه با همکاری و هماهنگی اداره ثبت زمینه شرکت مشاورین را در جلسات و کارگاه‌های مرتبط مهیا سازد، به‌گونه‌ای که جهت اخذ پروانه تخصصی گذراندن این دوره‌ها و کسب امتیاز لازم شرط اساسی باشد.

مینوئی بیان کرد: مشاورین املاک به‌ویژه مشاورینی که پروانه تخصصی دارند موارد اعلامی را به دقت و به‌طور هوشمندانه باید رعایت کنند و افرادی‌که متمایل به اخذ پروانه تخصصی باشند، می‌بایست ضمن شرکت در دوره‌های آموزشی مربوطه، شرایط لازم را احراز کنند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار