رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: برای اولین بار در تاریخ گلستان رکورد جوجه ریزی با 15 میلیون و 126 هزار قطعه در آذرماه شکسته شد.
کد خبر: ۱۱۴۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵ 28 December 2023

به گزارش تابناک گلستان، محمد برزعلی عصر پنج‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: شفافیت در همه عرصه‌ها مورد تأکید سازمان جهاد کشاورزی گلستان بوده و از آن استقبال می‌کنم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان این‌که نهاده‌های کشاورزی براساس الگوی کشت و آبی و دیم بودن زراعت، در اختیار استان و کشاورز قرار می‌گیرد، افزود: در سال جاری ۱۰۶ هزار و ۳۰۰ تن انواع کود بین کشاورزان گلستانی توزیع شد که ۷۱ هزار تن آن کود اوره، ۲۳ هزار و ۳۰۰ تن انواع کود فسفاته و ۱۲ هزار تن آن کود پتاسه بوده است.

وی ادامه داد: هم اکنون حدود ۱۵ هزار تن کود اوره، هزار و ۸۰۰ تن کود فسفاته و چهار هزار تن کود پتاسه در انبار‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ذخیره شده است.

برزعلی با تأکید بر این که در حال حاضر هیچ نوع مشکلی برای تامین کود در استان وجود ندارد، گفت: براساس آزمون خاک و نوع کشت، کود مورد نیاز کشاورز در اختیار وی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان کشاورزی گلستان بیان کرد: در کشت پاییزه امسال ۸۰ هزار تن بذر گندم باید در اختیار کشاورزان قرار می‌گرفت که بیش از ۳۳ هزار تن تهیه و در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه نپ (سایت نهاده پخش) در استان، افزود: در این طرح که به صورت پایلوت در گلستان اجرا می‌شود اطلاعات تمامی کشاورزان و شرکت‌های تولیدکننده بذر و کارگزاری درج شده است و از این مسیر مشخص می‌شود که چه کودی در اختیار چه کسی قرار گرفته است.

برزعلی عنوان کرد: قرارگاه صدور سند در گلستان راه‌اندازی شده تا از تغییر کاربری اراضی جلوگیری شود و هم اکنون ارائه تسهیلات و دریافت خدمات براساس داشتن سند تک برگ است.

وی متذکر شد که قلع و قمع تغییری کاربری‌ها و برخورد با متخلفان در استان چهار برابر افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: برای اولین بار در تاریخ استان رکورد جوجه ریزی در استان با ۱۵ میلیون و ۱۲۶ هزار قطعه در آذرماه شکسته شد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار