مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: زندانیان در هزار واحد تولیدی در داخل و بیرون از زندان‌ها، بیش از ۵ هزار نوع محصول تولید می‌کنند و افزایش اشتغال زندانیان اصلی‌ترین دغدغه این بنیاد است.
کد خبر: ۱۱۴۸۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰ 10 January 2024

به گزارش تابناک اردبیل، رحیم مطهر نژاد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سازمان زندان‌های استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: زندانیان در هزار واحد تولیدی در داخل، پیرامون و بیرون از زندان‌ها بالغ بر ۵ هزار نوع محصول تولید می‌کنند؛ بخش‌هایی از این نوع محصولات براساس محور‌های اقتصاد ملی مقاومتی از جمله محصولات کشاورزی، دامی، آبزی، طیور و فعالیت صنعتی است؛ بخش‌هایی نیز متناسب با قرارداد‌هایی است که ما با نهاد‌های عمومی مانند شهرداری‌ها و نیرو‌های مسلح، شرکت‌ها و کارخانجات صنعتی داریم که براساس تقاضای آن‌ها تولید می‌شود.

وی افزود: ابتدا مددجویان در دوره‌های آموزشی ثبت نام می‌کنند و سازمان زندان‌ها کلاس‌های مرتبط با آن رشته را با حضور مربی مجرب از سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار می‌کند و پس از پایان دوره، به مددجویان شرکت کننده گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود.

آموزش زندانیان در ۲۰۰ رشته فنی و حرفه‌ای

مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان کشور بیان کرد: با همکاری سازمان زندان‌ها و سازمان فنی و حرفه‌ای، سالیانه بیش از ۸۰ هزار نفر از زندانیان در ۲۰۰ رشته فنی و حرفه‌ای آموزش داده می‌شوند که بخش زیادی از آموزش مددجویان در یک هزار واحد کارگاهی به‌صورت استاد شاگردی انجام شده و بخش‌هایی هم به‌صورت کلاسی برگزار می‌شود.

مطهرنژاد تاکید کرد: اشتغال زندانیان علاوه بر طول دوران محکومیت و پس از دوران محکومیت نیز باید مورد توجه قرار گیرد؛ باید نسبت به این قشر اعتماد شود، زیرا که امرار معاش شخص مددجو و خانواده‌اش از مسائلی مهم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه جمعیت افرادی که پس از آزادی مجدد به زندان بر می‌گردند ۱۵ درصد است، گفت: این میزان در میان زندانیانی که پس از محکومیت نیز مشغول کار شده‌اند، در حدود ۱ الی ۲ درصد است و این اهمیت اشتغال زندانیان را نشان می‌دهد.

اشتغال‌زایی برای یک هزار و ۲۰۰ نفر از زندانیان اردبیل

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ نفر از مددجویانی اردبیلی در داخل، پیرامون و خارج زندان مشغول فعالیت‌های کارگاهی هستند و از این طریق ضمن یادگیری یک مهارت، امرار معاش می‌کنند.

مطهرنژاد با اشاره به اینکه استان اردبیل ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه اشتغال‌زایی برای مددجویان زندانی دارند، افزود: در راستای افزایش جمعیت مددجویان مشغول به کار قصد داریم در شمال استان اردبیل پروژه‌های گلخانه‌ای عظیم راه‌اندازی کنیم.

وی یادآور شد: بنیاد تعاون زندانیان هم اکنون ۱۵ هزار هکتار زمین دارد که در آن فعالیت‌هایی همچون کشاورزی، دامپروری، باغداری، آبزی‌پروری، گلخانه، پرورش طیور و اقدامات صنعتی و خدماتی انجام می‌شود.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: در بیش از ۱۰ هکتار از این زمین‌ها، ۵۰ واحد گلخانه راه‌اندازی شده است؛ همچنین از ۱۲ سال گذشته که این زمین‌ها در اختیار بنیاد قرار داده شده است، در بیش از ۵ هزار هکتار از آن، آبیاری مکانیزه برای استفاده بهتر از منابع آبی اجرا شده است و در بیش از ۲ هزار هکتار آن باغ پسته و در هزار هکتار، باغ میوه ایجاد شده است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار