امام جمعه موقت اهواز با اشاره به حوادث هفته‌های اخیر گفت: هجوم ناجوانمردانه به غزه، حمله به یمن و حمله تروریستی به زوار سردار دل‌ها ارتباط زیادی با هم دارند و پشت پرده تمامی این جنایت‌ها، آمریکای جنایتکار است.
کد خبر: ۱۱۴۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳ 12 January 2024

تابناک خوزستان: حجت الاسلام والمسلمین میر احمدرضا حاجتی در خطبه های نماز عبادی و سیاسی این هفته اهواز در مصلای این شهر افزود: اکنون نیز آمریکا حمله به یمن را آغاز کرده است و بی شک به زودی از این رفتار جنایتکارانه خود پشیمان خواهد شد.

امام جمعه موقت اهواز همچنین به کنترل وضعیت اقتصاد کشور توسط دولت سیزدهم در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: مسئولان بر تجارت نظارت و فرایند اقتصادی کشور نظارت داشتند و از افزایش قیمت جلوگیری کردند که این همان تقوای مورد نظر است که بزرگان دین بر آن تاکید دارند.

وی ادامه داد: قشر مستضعف و محروم جامعه پشت انقلاب بودند و همچنان نیز پشت سر رهبر معظم انقلاب و این نظام هستند لذا باید مورد حمایت قرار گیرند.

خطیب جمعه اهواز بر فرازی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به نقش مهم و برجسته امام خمینی (ره) در تاریخ اسلام و جهان گفت: تمامی توطئه های دشمن با ظهور امام روح الله خنثی شد.

وی افزود: امام خمینی (ره) سربازانی تربیت کرد که تاریخ ایران را تغییر دادند این درحالی است که پیش از انقلاب یک هزار و ۳۳۰ کیلومتر نوار ساحلی ایران از دست رفت؛ جنوب ایران در دست روسیه و شمال در دست انگلیس بود و از زابل تا دهانه هیرمند ۷۵۰ کیلومتر را بخشیدند و پس از انقلاب نیز قصد داشتند موشک ها و پهپادهای ایران را با برجام به دشمن تحویل دهند.

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه مکتب تربیتی امام خمینی(ره) تربیت انسان بود، گفت: در خاطرات امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی آمده است که وقتی برخی فرماندهان در بیان مشکلات خدمت امام در زمان جنگ زیاده‌روی می کردند، امام فرمودند شما چیزی دارید که دشمنان ندارند و آن روحیه و انگیزه انسان‌سازی است.

وی افزود: این انسان‌ها شهیدانی نظیر شهید علی هاشمی، شهید همت، شهید نیاکی، شهید جهان آرا، شهید صیاد شیرازی و خیلی‌های دیگر بودند که دشمن را زمین گیر کردند.

امام جمعه موقت اهواز همچنین به اهمیت فرزندآوری در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: جوانان از فرزندآوری غفلت نکنند چرا که این دستور ولی فقیه است.

وی عامل اصلی مجاهدت، شجاعت و ایثارگری تقوا دانست و افزود: بزرگانی نظیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تقوایی بالایی داشت که به یکی از بزرگان تاریخ ایران اسلامی تبدیل شد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار