کد خبر: ۱۱۴۹۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴ 15 January 2024

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 25/10/1402 تقدیم حضور می گردد.

-------------------------------------

سارق اماکن دولتي و خصوصي دستگير شد

سردار مفخمي، فرمانده انتظامي استان مازندران از دستگيري سارق حرفه اي اماکن دولتي و خصوصي با 30 فقره سرقت در شهرستان محمودآباد خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس؛ سردار "حسن مفخمي شهرستانd "در تشريح اين خبر گفت: در پي وقوع سرقت هاي مکرر از مدارس و ساختمان هاي خالي از سکنه در شهرستان محمود آباد، موضوع در دستور کار پليس آگاهي قرار گرفت.

فرمانده انتظامي استان مازندران،افزود: ماموران پليس آگاهي با بررسي هاي ميداني، سارق را شناسايي و در يک عمليات ضربتي وي را دستگير کردند.

سردار مفخمي تصريح کرد: متهم در بازجويي هاي به عمل آمده به 30 فقره سرقت از مدارس و ساختمان هاي خالي از سکنه در شهرستان محمودآباد اعتراف کرد.

فرمانده انتظامي استان مازندران با بيان اين که متهم پس از تشکيل پرونده تحويل مرجع قضائي شد، به شهروندان توصيه کرد: ضمن رعايت هشدارهاي امنيتي، در صورت مشاهده افراد مشکوک در محدوده محل سکونت خود مراتب را به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.#

-------------------------------------

امروزه جامعه محوري و دانش بنياني؛ رويکرد و قلمرو جديد پليس است 

سردار مفخمي، فرمانده انتظامي استان مازندران در آيين معارفه رئيس دفتر تحقيقات کاربردي استان،گفت: امروزه جامعه محوري و دانش بنياني؛ رويکرد و قلمرو جديد پليس است.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار "حسن مفخمي شهرستاني" روز گذشته در آيين معارفه رئيس دفتر تحقيقات کاربردي فرماندهي انتظامي استان که با حضور فرماندهان، مسئولان و مديران انتظامي استان در سالن "شهيد سليماني" ستاد انتظامي استان برگزار شد به تشريح ماموريت ها و رسالت اين مرکز تحقيقاتي و کاربردي در پليس پرداخت . 

وي تصريح کرد: يکي از رسالت هاي مهم اين مرکز تحقيقاتي، بهره‌گيري از اساتيد و صاحب نظران دانشگاهي و انتظامي، متناسب بااولويت‌هاي پژوهشي است که سالانه با همکاري فراجا تدوين وپيگيري خواهد شد.

فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به ماموريت ها و وظايف مهم دفترتحقيقات کاربردي پليس در حوزه پژوهشي، اظهار داشت: تاليف، ترجمه، طرح هاي تحقيقات صنعتي و غيرصنعتي، فعاليت‌هاي دانشي شامل، ميزگرد هاي علمي، اتاق فکر، سخنراني وهمچنين برنامه‌هاي پژوهشي و دانشي از جمله ماموريت هاي اين مرکز بوده که بايد دنبال شود. 

سردار مفخمي با تاکيد بر بهره‌گيري هر چه بيشتر ازظرفيت‌ دانشجويان مقاطع کارشناسي ارشد و دکترا در حوزه  نيازهاي پژوهشي اين مرکز، افزود: اين بهره گيري در قالب کسر خدمت به محققان مشمول و سربازان در چارچوب دستورالعمل ابلاغي ستاد کل نيروهاي مسلح و پژوهشگاه علوم انتظامي و مطالعات اجتماعي فراجا واگذار مي‌شود.

فرمانده انتظامي استان مازندارن در پايان اين مراسم طي حکمي کارمند رتبه 14 "سيد مهدي خاکزاديان" داراي مدرک دکترا و عضو هيئت علمي دانشگاه، مولف بيش از 10 عنوان کتاب و 50 عنوان مقالات علمي و پژوهشي را به عنوان رئيس دفتر تحقيقات کاربردي فرماندهي انتظامي استان منصوب کرد.  

-------------------------------------

رسيدساز جعلي و 20 فقره کلاهبرداري ميلياردي در بابلسر

سرهنگ افضلي، فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر از دستگيري 2 کلاهبردار که از طريق ارائه رسيد جعلي يک ميليارد ريال از شهروندان کلاهبرداري کردند، خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "سيدجعفر افضلي" در تشريح اين خبر گفت: در پي ارجاع پرونده قضائي با موضوع کلاهبرداري اينترنتي از تعدادي از شهروندان، بررسي موضوع بصورت ويژه در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وي افزود: در بررسي هاي انجام شده، مشخص شد، متهمان با خريد کالا از شهروندان و ارائه رسيد پرداخت وجه با استفاده از نرم افزارهاي رسيدساز جعلي از شهروندان بالغ بر يک ميليارد ريال کلاهبرداري کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر ادامه داد: با توجه به اهميت موضوع و در راستاي پيشگيري از وقوع جرايم مشابه، موضوع جهت شناسايي و دستگيري متهمان بصورت ويژه در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت و با اقدامات صورت گرفته، متهمان شناسايي و دستگير شدند.

سرهنگ افضلي خاطرنشان کرد: اين متهمان که غيربومي شهرستان بودند در تحقيقات بعمل آمده به 20 فقره کلاهبرداري به اين روش در شهرهاي بابلسر،فريدونکنار، قائم شهر اعتراف و پس از تکميل پرونده به مرجع قضايي معرفي شدند.

رئيس پليس بابلسر به شهروندان توصيه کرد که بايد توجه داشته باشند که در معاملات و داد و ستدها صرفاً به رسيد ارائه شده توسط خريدار اعتماد نکرده و با فعال‌ سازي سامانه پيامکي حساب بانکي خود و بررسي حساب بانکي از واريز وجه اطمينان حاصل کنند.

-------------------------------------

دستگيري سارق اماکن خصوصي در ساري 

سرهنگ حسن زاده، فرمانده انتظامي شهرستان ساري از دستگيري سارق اماکن خصوصي با 20 فقره سرقت در آن شهرستان، خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ"عبدالله حسن زاده" با اعلام جزئيات اين خبر گفت: در پي اعلام وقوع سرقت در شهر ساري، موضوع بصورت ويژه در دستور کار ماموران انتظامي رودپي قرار گرفت.

وي افزود: در اجراي اين ماموريت، ماموران انتظامي رودپي اين فرماندهي با انجام تحقيقات پليسي دو متهم سابقه دار را شناسايي و با هماهنگي قضايي در اقدامي غافلگيرانه آنان را دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان ساري با بيان اينکه متهم در تحقيقات انجام شده به20 فقره سرقت لوازم داخل خودرو،سرقت منازل، سرقت خوردو در شهرستان ساري اعتراف کرد، گفت: طي بازرسي صورت گرفته از مخفيگاه متهم مقادير قابل توجهي اموال مسروقه کشف شد.

سرهنگ حسن زاده ياد آور شد: متهمان پس از تشکيل پرونده براي انجام مراحل قانوني به مرجع قضايي معرفي شد.

-------------------------------------

پلمب لابراتور ماساژ و آب درماني غير مجاز در گلوگاه 

سرهنگ کلواني، فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه از پلمب واحد درماني غيرمجاز "ماساژ درماني خانگي" در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "محمود کلواني" با اعلام اين خبر گفت: با توجه به دريافت خبري مبني بر اينکه فردي با معرفي خود به عنوان ماساژور و ايجاد مرکز غيرمجاز آب درماني و ماساژ بانوان در ساختمان مسکوني؛ بررسي موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وي افزود: تحقيقات پليس بيانگر اين بود که متهم اقدام به درمان ديسک کمر، آرتروز، زخم بستر و ...به وسيله ماساژ درماني بدون مجوز پزشکي  در واحد مسکوني کرده است.

فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه ادامه داد: با توجه به حساسيت موضوع بلافاصله با هماهنگي قضائي، ماموران پليس به محل مورد نظر اعزام و مرکز غيرمجاز وي را پلمب کردند.

سرهنگ کلواني ضمن بيان بازديد 35واحد صنفي و پلمپ5  واحد صنفي متخلف در شهرستان گلوگاه تصريح کرد: شهروندان براي درمان به مراکز درماني معتبر مراجعه کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك يا برخورد با افراد سودجو و متقلب، مراتب را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند. 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار