سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، بزرگترین مرکز تحقیقاتی در خاورمیانه است.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱ 17 January 2024

معاون وزیر جهاد کشاورزی در همراهی با استاندار اصفهان در بازدید از موسسه رازی در استان البرز گفت: این سازمان دارای ۲۱ مؤسسه، مرکز و پژوهشگاه ملی، ۳۴ مرکز استانی و در مجموعه ۳۱۴ ایستگاه تحقیقاتی در کشور است.

سید مجتبی خیام نکویی افزود: مؤسسه رازی به لحاظ اهمیت و تنوع حوزه کاری، یکی از متفاوت‌ترین مؤسسات سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی شمرده می‌شود وموجب شده است تا بسیاری از نیاز‌های کشور به واکسن‌های مختلف در این مجموعه تحقیق و تولید شود.

وی، گفت: مؤسسه رازی با تولید انواع واکسن‌های دام و طیور، نقشی بی بدیل در تولید محصولات پروتئینی، تأمین امنیت غذایی کشور، همچنین پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام دارد.

استاندار اصفهان نیز در این بازدید گفت: همکاری‌های مشترک و سرمایه گذاری با مؤسسه رازی پیگیری می‌شود.

سید رضا مرتضوی از پیگیری برای سرمایه گذاری برای ایجاد فعالیت‌های مشترک با این مؤسسه خبر داد و افزود: مسیر طی شده این مجموعه در پشتیبانی از کشور در بحران‌های مختلف در حوزه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و طیور یا بیماری‌هایی که متوجه انسان است مانند همه گیری کووید۱۹، این مؤسسه را متمایز کرده و جای قدردانی دارد.

وی معرفی بخشی از فعالیت‌ های متعدد مؤسسه رازی به گروه‌های دانش آموزی و دانشجویی را لازم دانست و گفت: با توجه به امکانات و ظرفیت‌ های استان اصفهان در بخش منابع انسانی و وجود پژوهشگران با تجربه، ظرفیت‌ های آزمایشگاهی و پژوهشی، همچنین وجود مجموعه‌های بزرگ تولیدی دام و طیور که بسیاری از آن‌ها در کشور رکورددارهستند، سرمایه گذاری برای ایجاد فعالیت‌ های مشترک با موسسه رازی پیگیری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار