موسیقی جز هنرهایی است که تمام مردم جامعه را شامل می شود و عامل تاثیر گذار جهت افزایش نشاط اجتماعی است، در همین راستا دومین جشنواره موسیقی شبهای هگمتانه به همت انجمن موسیقی همدان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان همدان آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶ 19 January 2024

موسیقی جز هنر‌هایی است که تمام مردم جامعه را شامل می‌شود و عامل تاثیر گذار جهت افزایش نشاط اجتماعی است، در همین راستا دومین جشنواره موسیقی شب‌های هگمتانه به همت انجمن موسیقی همدان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان همدان آغاز شد.

به گزارش تابناک همدان، معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در جمع خبرنگاران ضمن اعلام آغاز به کار جشنواره موسیقی شب‌های هگمتانه، گفت: از آثار رسیده به دبیرخانه ۵۰ اثر انتخاب شده که ۳۰ اثر در حوزه اجرای صحنه‌ای و ۲۰ اثر محلی و مقامی و گروه‌های کوچک محلی عاشیقی به این جشنواره راه پیدا کرده اند.

هادی فیض منش با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ موسیقی اصیل ایرانی در جامعه، جوانان و خانواده ها، افزود: جشنو

اره موسیقی شب‌های هگمتانه از تاریخ ۲۹ اسفند با برنامه افتتاحیه در جوار آرامگاه باباطاهر آغاز می‌شود و تا ۵ بهمن ماه در تمامی شهرستان‌های استان کار خود را ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه همزمان با آغاز به کار جشنواره کارگاه‌هایی نیز با حضور اساتید برجسته موسیقی برای علاقمندان دایرشده است، تصریح کرد: نمایشگاه ساز‌های ایرانی و کافه هنر، کارگاه فلسفه و هنر، برپایی یادنامه عارف قزوینی در آرامگاه بوعلی از دیگر برنامه‌ها است که همزمان با جشنواره برگزار می‌شود.

فیض منش در ادامه به اجرای گروه دف‌نوازان در آیین افتتاح جشنواره شب‌های موسیقی هگمتانه اشاره کرد و گفت: شب اول نیز گروه موسیقی آئین در همدان اجرا خواهند داشت.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید به اینکه در شب‌های بعد نیز همه شهرستان‌ها درگیر خواهند شد و خوشبختانه همه شهرستان‌ها نیز در این جشنواره ورود کردند، افزود: یکی از ویژگی خوب جشنواره اجرای گروه‌های محلی برای مردم منطقه  است.

وی با اشاره به اینکه امروز همه مردم همدان در هر شهری می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و از شنیدن موسیقی لذت ببرند بیان کرد: چند روز گذشته تور بسیار خوب شهرستانی توسط ارکست وزیری به سرپرستی استاد ساکت اجرا شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: برپایی جشنواره شب‌های موسیقی هگمتانه تاکنون بازخورد‌های خوبی داشته که نشان‌دهنده تشنگی مردم به موسیقی است که مسیری را ترسیم کند تا به راحتی موسیقی حتی در حوزه پاپ به صورت منظم و منسجم در ایام سال و در چهارچوب نظام برگزار شود.

فیض منش اظهار کرد: امروزه نوجوان ما به موسیقی دارای هیجان گرایش دارد و جامعه ایده آل جامعه‌ای است که دوطرف سلیقه را رعایت و توازن داشته باشد.

یکی از اعضای هیات مدیره انجمن موسیقی استان همدان نیز در این نشست از حضور استاد شفیعی کدکنی در جشنواره شب‌های موسیقی هگمتانه خبر داد و گفت: موسیقی اصیل ایرانی و گروه‌های سنتی در این جشنواره به اجرا می‌پردازند و ما توانستیم برای اولین بار توازنی بین اجرای موسیقی پاپ و اصیل ایرانی برقرار کنیم و همه نوع مخاطب را جذب کنیم.

قادر شهسواری با بیان اینکه سال ۹۷ تیم جدید انجمن موسیقی در استان شکل گرفت، افزود: با آغاز به کار انجمن اولین جشنواره موسیقی در همدان شکل گرفت و با اجرای این جشنواره عده‌ای از هنرمندان که از استان خارج شده بودند به همدان برگشتند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته با توجه به شیوع کرونا انجمن موسیقی جشنواره‌های سلامت محور را دنبال می‌کرد، تصریح کرد: انجمن موسیقی همدان از همه هنرمندانی که در زمینه موسیقی قصد فعالیت دارند حمایت می‌کند و همواره به دنبال احیای موسیقی اصیل  ایرانی است.

آغاز دومین جشنواره شب‌های موسیقی هگمتانه در همدان/ ۵۰ گروه موسیقی محلی و مقامی هنرنمایی می‌کنند

آغاز دومین جشنواره شب‌های موسیقی هگمتانه در همدان/ ۵۰ گروه موسیقی محلی و مقامی هنرنمایی می‌کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار