معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: باتوجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سطح کشور، تا سال آینده ۷۱ هزار آموزگار و دبیر جذب خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۵۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲ 05 February 2024

به گزارش تابناک اردبیل، محمدمهدی کاظمی شامگاه امروز در شورای آموزش و پرورش استان اردبیل که با حضور استاندار اردبیل و معاونین و مشاور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به سند تحول، باید آموزش و پرورش جزو اولویت‌های اصلی کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور باشند و در اجرای سند تحول بنیادی نظام آموزشی و پرورشی کلیه دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند.

وی افزود: افزایش سطح کیفیت آموزشی مدارس، جزو دغدغه‌های رئیس جمهور است و در سطح استان‌ها استانداران، ائمه جمعه و فرمانداران در ارتقای سطح آموزش و پرورش نقش اساسی دارند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: باتوجه به وضعیت نامطلوب نیروی آموزگار و دبیر طی سالیان اخیر آموزش و پرورش در سطح کشور، برنامه ریزی‌های لازم به شکل نوین انجام شده است تا سال آینده ۷۱ هزار نفر آموزگار و دبیر جذب خواهد شد.

تخصیص ۴۱۰ هزار میلیارد ریال در حوزه نوسازی مدارس کشور

کاظمی تصریح کرد: تاکنون ۴۱۰ هزار میلیارد ریال در حوزه نوسازی مدارس کشور اعتبار تخصیص یافته است و باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر توجه به مناطق محروم از یک هزار مدرسه افتتاح شده در ماه اخیر ۲۰۰ مدرسه با ۸۰۰ کلاس آموزشی به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های اصلی رفع بیکاری کشورمان، از مسیر توسعه آموزش و پرورش است در سه استان یزد، خراسان جنوبی و سمنان در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای پیشتاز هستند که در کاهش آمار بیکاری استان‌ها تاثیر گذاری قابل توجهی داشته است و طی ۲ سال اخیر ۲۱۳ هزار دانش آموز به هنرستان‌ها سطح کشور اضافه شدند که البته باتوجه به نیاز‌های موجود باید افزایش قابل توجهی داشته باشیم که در دیدار اخیر با مقام معظم رهبری این موضوع توسط رهبر انقلاب تاکید شد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از ظرفیت‌های اصلی استان اردبیل کشاورزی است بر همین اساس یک هنرستان در حوزه کشاورزی به شکل ویژه در شهرستان پارس آباد راه‌اندازی خواهد شد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار