مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی از برگزاری مانور بزرگ خانه‌های هلال سراسر استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴ 08 February 2024

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، محمدعلی کاوسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در ایام مبارک دهه فجر، مانور بزرگ خانه‌های هلال سراسر استان با شعار «خانه‌های هلال - مادگی مستمر- فجر امدادی» برگزار شد.

وی افزود: در این مانور که همزمان با شب مبارک مبعث پیامبر اسلام (ص) برگزار شد، ۵۵ نفر شامل یک نفر مسوول امداد و نجات و ۴ نفر مسوول خانه‌های هلال در تمامی شهرستان‌های استان شرکت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به حضور تیم‌ها در ساعت ۱۲ شب در آبگرم هلال فردوس اشاره کرد و گفت: در این مانور ضمن حضور میدانی تمامی تیم‌ها صبح امروز کارگاه علمی عملیاتی موقعیت‌یابی، اسکان اضطراری، کمک‌های اولیه، حمل مصدوم و... شرکت کردند.

کاوسی به خانه‌های هلال اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه خانه‌های هلال خدمت نوینی محسوب می‌شود که اساس و رویکرد آن استفاده از ظرفیت مردمی و اقدامات اجتماع‌محوری است، با تأسیس خانه‌های هلال، خدمات جمعیت به دوردست‌ترین مناطق به‌ویژه مناطق روستایی و شهری گسترش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: کاهش آسیب‌پذیری، کاهش خطرپذیری حوادث، کاهش تأثیرات حوادث، افزایش توانمندی و تقویت روحیه فعالیت‌های داوطلبی و امدادی، مهم‌ترین اهداف جمعیت از تأسیس خانه‌های هلال است.

کاوسی در پایان به بحث آموزش اشاره کرد و گفت: همه خانه‌های هلال باید آموزش‌های امدادی و داوطلبانه را ببینند تا در برابر تمامی حوادث همیشه آماده باشند.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار