مدیرکل اوقاف استان قم گفت: همزمان با نیمه شعبان امسال، جشن سالروز میلاد امام عصر(عج) در 30 بقعه استان قم برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱ 25 February 2024

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری با اشاره به فرا رسیدن نیمه شعبان و سالروز میلاد حضرت حجت قائم آل محمد(عج) اظهار کرد: بر این اساس در بقاع متبرکه مختلف استان قم مراسم جشن و سرور، ایستگاه صلواتی، محافل قرآنی و برنامه‌های مختلف تدارک دیده شده است.
وی افزود: از جمله این حرم‌های مطهر می‌توان به آستان نورانی امامزادگان ابراهیم و محمد(ع)، سید معصوم(ع)، نورعلی(ع)، علی بن جعفر(ع)، عبدالله ابیض(ع)، شاه سید علی(ع)، جعفر(ع) روستای زواریان، ابواحمد(ع)، چهار امامزاده(ع) و پنج امامزاده(ع)، جعفر شهید(ع)، ناصرالدین(ع)، بقعه علی بن بابویه(ع)، مزار مقدس شیخان و مسجد جامع اشاره کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در شهرستان کهک هم آستان مقدس امامزادگان زینب و هاشم(ع)، فاضل(ع)، هادی(ع)، عیسی(ع)، عباس(ع) و موقوفه سعدالحکما میزبان مراسم جشن نیمه شعبان خواهند بود گفت: حرم مطهر امامزاده زکریا(ع) بخش خلجستان هم برنامه شاخص جشن سالروز میلاد امام عصر(عج) را میزبانی می‌کند.
توزیع 12 هزار پرس غذای گرم در بین زائران مهدوی
او ادامه داد: آستان مقدس امامزاده احمد بن قاسم(ع) برنامه ویژه‌ای برای شب و روز نیمه شعبان تدارک دیده است؛ بر این اساس توزیع ۱۲ پرس غذای گرم در شب و روز نیمه شعبان به زائران مهدوی قم در دستور کار قرار دارد.
اسکندری با اشاره به برنامه‌های ویژه بقعه علی بن بابویه گفت: مراسم جشن «جوان منتظر» است که پنجشنبه سوم اسفندماه از ساعت 19 و با سخنرانی حجت‌الاسلام میرداماد و مولودی‌خوانی جمعی از ستایشگران جوان در بقعه علی بن بابویه تدارک دیده شده است.
او افزود: همچنین قرار است روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده، پنجم و ششم اسفند و از ساعت 15، ایستگاه صلواتی در جوار مزار مقدس شیخان برپا شود.
اسکندری خاطرنشان کرد: ویژه برنامه جشن میلاد با سعادت امام زمان(عج) با حضور ستایشگران و قرآنیون نوجوان، یکشنبه ششم اسفند ماه از ساعت 19 در بقعه مطهر علی بن بابویه قمی(ره) برگزار می‌شود.
برپایی مواکب امامزادگان شاخص قم در بلوار پیامبر اعظم
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: بقاع شاخص استان قم در نیمه شعبان امسال در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) موکب‌هایی را نیز برای پذیرایی از شهروندان و زائران برپا می‌کنند.
او با بیان اینکه از جمله این بقاع، آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) است گفت: این موکب در عمود 70 و طی روزهای پنجم و شش اسفندماه (شب و شام ولادت) برپا می‌شود و شامل غرفه کودک و نوجوان، محل استراحت زائران پیاده جمکران و همچنین ایستگاه صلواتی است؛ قرار است در این بقعه و صبح نیمه شعبان، دو هزار وعده صبحانه و در طول روز چای و شیرینی و آش بین زائران توزیع شود.
اسکندری تصریح کرد: قرار است در این موکب 30 هزار وعده آش، دو تن میوه و 5 هزار میان وعده گرم توزیع شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه موکب امامزاده جمال غریب(ع) هم در عمود 107 بعد از میدان سلام برپا می‌شود گفت: این بلوار مسیر پیاده‌روی زائران مسجد مقدس جمکران است که فاصله هفت کیلومتری حرم حضرت فاطمه معصومه(س) تا این مکان مقدس را طی می‌کنند.
به گفته اسکندری، موکب امامزاده جمال غریب(ع) از روز جمعه چهارم اسفندماه فعالیت خود را آغاز می‌کند و تا روز دوشنبه پذیرای زائران و مسافران خواهد بود.
او تصریح کرد: آستان مقدس احمد بن قاسم(ع) بخش پذیرایی این موکب را عهده‌دار شده و غرفه کودک نیز توسط حرم مطهر امامزاده سید معصوم(ع) برپا می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار