سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره فعالیت این معاونت در حوزه طلاق و دعاوی خانوادگی، گفت: در شش ماه نخست امسال ۳۱ درصد پرونده‌های ارجاعی مرتبط با طلاق به مرکز مشاوره، منجر به سازش شده است.
کد خبر: ۱۱۵۸۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷ 13 March 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، علیرضا حیرانی امروز (۲۳ اسفند ماه) در نشستی خبری با اشاره به اینکه ۱۸۴۷ نفر دیده‌بان در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند و امسال ۱۴۴ گزارش ثبت شده است، بیان کرد: همچنان به تعداد بیشتری دیده‌بان نیاز داریم.

وی ادامه داد: در دعاوی مرتبط با طلاق درشش ماه نخست سال ۱۴۰۱ سازش آن‌ها ۲۸ درصد بود و در شش ماه نخست امسال ۳۱ درصد پرونده‌ها منجر به سازش شد.

حیرانی اظهار کرد: در سامانه سجام گزارش‌های مردمی دریافت می‌شود و مردم هرگونه ناهنجاری و آسیب را می‌توانند به این سامانه گزارش دهند، بدون اینکه هویت افراد گزارش‌دهنده مشخص شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی درباره جرائم کلاهبرداری رایانه‌ای در استان، گفت: کلاهبرداران با شگرد‌های مختلف ورود پیدا می‌کنند و ضریب هوشی بالایی دارند.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای ابتدای امسال بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و سازمان ثبت اسناد و املاک قوه قضائیه بسته و در قالب آن، آموزش حقوقی برای مشاوران املاک و خودرو برگزار و پروانه تخصصی برای آن‌ها صادر شده است.

حیرانی درباره پرونده‌های مربوط به قرارداد‌های املاک و زمین نیز گفت: ۸۳۷ مشاور املاک و خودرو در استان آموزش‌های تخصصی را دریافت کردند و ۱۸ مشاور املاک در استان بدون مدرک پلمب شدند.

وی با اشاره به وجود ۴۷۶ سازمان مردم‌نهاد در استان، بیان کرد: ۲۷۰ مورد از این سازمان‌های مردم‌نهاد فعالند که ۶۰ درصد آن‌ها در حوزه اجتماعی فعالیت می‌کنند.

حیرانی ادامه داد: مسائل و موضوعات مربوط به تصادف‌ها در تمام شهرستان‌ها رصد می‌شود. آمار تصادف‌های منجر به فوت در استان کاهش یافته، اما با این وجود همچنان آمار تصادف‌ها در استان نسبت به کل کشور زیاد است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: در زمینه انتخابات، امسال کمترین تخلفات را داشتیم.

وی همچنین گفت: سال گذشته ۳۰۴ نفر در تصادف‌های جاده‌ای کشته شدند که این آمار امسال با کاهش ۱۱ درصدی به ۲۷۰ نفر رسید.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار