کد خبر: ۱۱۵۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۰ 19 March 2024

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 28/12/1402 تقدیم حضور می گردد.

-----------------------------------

اجراي طرح پابند الکترونيکي در مازندران از سال جديد / کاهش سرقت ها در مازندران /تماس 2 ميليون و 418هزاري شهروندان با مرکز فوريت هاي پليسي 110 

سردار حسن مفخمي شهرستاني فرمانده انتظامي استان مازندران در نشست خبري با رسانه هاي جمعي از اجراي طرح پابند الکترونيکي از سال جديد در استان خبر داد و افزود: وقوع سرقت منزل که از دغدغه هاي مردم و مسئولان استان بوده طي سال جاري 29 درصد کاهش يافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سردار "حسن مفخمي شهرستاني" در نشست خبري پايان سال که با حضور خبرنگاران رسانه هاي جمعي استان برگزار شد،ضمن تبريک حلول ماه رمضان و در پيش بودن سال نو و آرزوي قبولي طاعات و عبادات به تشريح عملکرد فرماندهي انتظامي استان در حوزه  هاي مختلف ماموريتي در سال 1402 پرداخت .

وي تصريح کرد: يکي از ماموريت هاي عملياتي پليس ارائه خدمات انتظامي در بخش مرکز فوريت هاي پليسي 110  است که در طول سال 1402 بيش از 2 ميليون و 418 هزار تماس با مرکز فوريت هاي پليسي داشته اند که از اين ميزان تماس، يک ميليون و 171 هزار تماس عملياتي شد.

فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به اينکه وقوع سرقت ها در استان به دغدغه اي براي مردم و مسئولان تبديل شده بود، اظهار کرد: با تلاش ماموران پليس هاي تخصصي در استان و انتظامي شهرستان ها در سال جاري شاهد کاهش وقوع سرقت ها در حوزه هاي سرقت منزل، سرقت احشام ، سرقت مغازه و سرقت خودرو بوده ايم .

سردار مفخمي در ادامه با اشاره به تعريف کمربندي امنيتي براي پيشگيري از سرقت سارقان غير بومي طلاجات در استان، اظهار داشت: با اقدام هوشمندانه پليس در سطح استان خيلي از باندها قبل از ورود به استان شناسايي و دستگير شدند که يکي از مهمترين اين اقدامات شناسايي و انهدام باند سارقان مسلح در درگيري با ماموران پليس در شهرستان نکا بوده است.

وي با اشاره به کاهش 9 درصدي سرقت خودرو در استان، اذعان داشت: اغلب خودرهايي که مورد سرقت قرار مي گيرند خودرهاي مدل پايين، موتورسيکلت ها و خودروهايي است که از ايمني کافي برخوردار نيستند ضمن اين که با تعريف کمربند امنيتي ايجاد شده 447 خودروي سرقتي در سال جاري  در سطح استان کشف شده است.

مفخمي شهرستاني کاهش 30 درصدي سرقت مغازه و کاهش 15 درصدي سرقت احشام  را از ديگر موضوعات قابل توجه در مهار سرقت ها عنوان کرد و گفت: در سال 1402 نسبت کشف به وقوع سرقت ها 36 درصد افزايش داشته است و تلاش ما بيشتر بر اين است که اموال سرقت شده به دست صاحبان آن برسد.

وي از بازگشت اموال مسروقه به بيش از 1881 مالباخته در سال 1402 خبر داد و افزود: بيش از 18 هزار و 403 سارق در حوزه سرقت هاي مهمه شناسايي ، دستگير و به مرجع قضائي تحويل شدند.

 فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به اينکه در سال جاري شاهد افزايش 16 درصد قتل ها در استان بوده ايم اما کليه قتل هاي به وقوع پيوسته در استان با تلاش کارآگاهان پليس آگاهي همه قتل ها کشف شد.

اين مقام انتظامي همچنين به ارائه خدمات پليس آگاهي به شهروندان در حوزه هاي مختلف سوء پيشينه، احراز اصالت خودرو و موتورسيکلت، بررسي صحنه جرم، بررسي ادله الکترونيک،اشاره کرد و افزود: بيش از 13 هزار خدمت در اين حوزه ها به مردم استان ارائه شد.

سردار مفخمي شهرستاني در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به اينکه استان مازندران مقصد سفر اغلب گردشگران و مسافران در ايام تعطيلات نوروز و در روزهاي پاياني هفته در طول سال از اقصي نقاط کشور است، افزود: در طول سال جاري بيش از 586 ميليون تردد در محورهاي مواصلاتي و بين شهري استان توسط دوربين هاي تردد شمار به ثبت رسيده است .

وي از کاهش 2 درصدي فوتي ها و 13درصدي مجروحين در حوادث رانندگي برون شهري خبر داد و افزود: در طي اين مدت شاهد افزايش 60درصدي اعمال قانون در محورهاي برون شهري هستيم .

فرمانده انتظامي استان مازندران خطاب به معدود افرادي که قصد هنجارشکني و تخلفات حادثه ساز در ايام تعطيلات نوروز 1403 را دارند، هشدار داد : در صورت بروز هرگونه تخلفات حادثه ساز و هنجارشکني در جاده ها، خودرو ها به دو صورت ساعتي و يا تا پايان تعطيلات توقيف خواهند شد .

وي اضافه کرد : در حوزه درون شهري نيز شاهد کاهش 5 درصدي فوتي ها و افزايش 2 درصدي مجروحين حوادث رانندگي هستيم .

سردار مفخمي همچنين به افزايش خدمات پليس راهور استان در حوزه هاي مختلف خدماتي اعم خدمات شماره گذاري  و نقل و انتقال خودروها، صدور گواهينامه ، تعويض پلاک خودروهاي مزايده اي و وارداتي خبر داد و افزود:بيش از 10 هزار دستگاه موتورسيکلت غرسوده در پارکينگ ها و 2 هزار خودرو تعيين تکليف شدند.

فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به اينکه 174 جلد گواهينامه بعلت حد نصاب نمره منفي ضبط شد، افزود: در همين ارتباط بيش از 851  جلد گواهينامه رانندگي افرادي که از موادمخدر و داروهاي روانگردان استفاده کرده اند، ضبط شد.

فرمانده انتظامي استان مازندران در ادامه با اشاره به ماموريت و رسالت معاونت فرهنگي و اجتماعي پليس بعنوان پل ارتباطي مردم و پليس و اطلاع رساني و آگاهي بخشي عمومي به شهروندان در راستاي پيشگيري از جرايم، افزود: يکي از بخش هاي مهم و تاثير گذار در معاونت اجتماعي مراکز مشاوره و مددکاري و ارائه خدمات مشاروه اي به مراجعه کنندگان است .

وي از مراجعه 4216 نفر به مرکز مشاوره آرامش فرماندهي انتظامي استان در طول سال 1402 خبر داد و افزود: بيش از 40 هزار و 873 فقره پرونده به دواير مشاوره و مددکاري کلانتري ها ارجاع شد که 79 درصد منجر به مصالحه و سازش شد.

سردار مفخمي افزود: بيش از 492 جلسه آموزش همگاني در مدارس، دانشگاه ها ، مساجد ، 91 نمايشگاه آسيب هاي اجتماعي و 1285 جلسه تعاملي با سازمان ها و دستگاه هاي دولتي و مردم نهاد در حوزه نظم و امنيت برگزار شد.  

فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به کشف 3 تن و 525 کيلو گرم نواع موادمخدر از انهدام 59 باند تهيه وتوزيع موادمخدر خبر داد و افزود: 6248 خرده فروش موادمخدر، 15 هزار و 710 متهم به موادمخدر، 6724 معتاد متجاهر در حوزه ماده 15 و 2154 معتاد متجاهر در حوزه ماده 16 دستگير و جمع آوري شدند.

سردار مفخمي با اشاره به عنمليات ضربتي پليس در شهرستان نکا از کشف بيش از 100 کيلو گرم ترياک و هلاکت قاچاقچي موادمخدر در درگيري با ماموران پليس خبر داد و افزود: موادمخدر خط قرمز پليس بوده و پليس با سوداگران مرگ برابر قانون مقتدرانه برخورد خواهد کرد.

وي با اشاره به افزايش 7 درصدي جرايم سايبري در سطح استان از افزايش 62 درصدي وقوع برداشت هاي غيرمجاز از حساب بانکي افراد در استان در طول سال 1402 خبر داد و افزود: در حوزه کشفيات جرايم سايبري نيز شاهد افزايش 108 درصدي و دستگيري 1573 متهم در اين حوزه هستيم .

فرمانده انتظامي استان مازندران در ادامه با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان و تاکيد بر حفظ حرمت اين ماه عزيز از سوي شهروندان ، از اعمال مقررات و قوانين مرتبط با اين ماه در حوزه اماکن عمومي اشاره کرد و افزود: مراکز پذيرايي که قصد فعاليت در ايام ماه مبارک رمضان را دارند بايد مجوز هاي لازم را از اماکن اخذ کنند.

وي از بازديد 74 هزار و 878 واحد صنفي در سال 1402 خبر داد و افزود: در حوزه اخطار پلمب 218 درصد، در حوزه پلمب واحدهاي صنفي متخلف 15 درصد نسبت به سال قبل افزايش داشته ايم.

سردار مفخمي همچنين به تماس 61 هزار و 100 تماس با دفتر نظارت همگاني پليس 197 در طول سال جاري خبر داد و افزود: تماس ها در حوزه مشاوره و راهنمايي، انتقاد، پيشنهاد و درخواست، شکايت و تقدير و تشکر از عملکرد پليس بوده است.

وي با بيان اينکه در حوزه پليس امنيت اقتصادي بيش از 30 هزار ميليارد ريال از پرونده ها کشف و مورد بررسي قرار گرفت، افزود: در جرايم مختلف اقتصادي اعم از پولشويي، اخلال در نظام اقتصادي، احتکار ، زمين خواري و...  شاهد افزايش 10 درصدي دستگيري ها هستيم .

فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به عزم جدي پليس در مقابله با قاقچا چوب آلات جنگلي قاچاق، افزود: در طول سال جاري 1990 تن انواع چوب آلات جنگلي کشف شد و3 باند که در قطع درختان و قاچاق چوب آلات فعاليت داشته اند ، منهدم شدند.

سردار مفخمي از اجراي حکم جلب و دستگيري 49 هزار و 527 متهم از سوي پليس پيشگيري استان خبر داد و افزود: طرح امنيت محله محور از جمله طرح هاي پليس در سطح شهرستان هاي استان بوده که نق مهمي در ارتقاي امنيت عمومي جامعه دارد .

وي با اشاره به شناسايي و معرفي مشمولان غائب و فراري از سوي پليس، عنوان داشت: چنانچه اين افراد اگر بخواهند از پليس خدمات بگيرند شناسايي و تحويل مراجع قضائي خواهند شد .

سردار مفخمي خطاب به اين دسته از افراد، گفت: اگر مشمولان غائب به صورت خود معرف خود را به مراکز پليس معرفي کنند، اين قول را مي دهم که در همين استان تحت آموزش قرار گرفته و ادامه خدمت آنان نيز در اين استان باشد.

وي از تشکيل بيش از 200 هزار پرونده در کلانتريها و پاسگاه ها در سال جاري خبر داد و افزود: در پاسخ به استعلام پزشکي قانوني 38 هزار مکاتبه ارسال و 33 هزار مکاتبه دريافت شد.

وي از ارائه خدمات بدرقه متهمان و زندانيان به ميزان 61 هزار نفر خبر داد و افزود: ماموران پليس پيشگيري سارقان مامورنما را که با البسه پليس و با استفاده از سلاح و تجهيزات پليسي از مردم اخاذي و سرقت مي کردند شناسايي و يکي از اين افراد را به هلاکت رسانده و دو نفر ديگر را دستگير کردند.

-----------------------------------

کشف 4 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري 

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف 4 تن چوب جنگلي قاچاق و توقیف به یک خودروی کامیون خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "عبداله حسن زاده" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران بخش انتظامی چهار دانگه در مسیر حوزه استحفاظي به یک خودروی کامیون حامل چوب مشکوک شدند.

وی از توقیف کامیون حامل حامل چوب خبر داد و  افزود: ماموران در بازرسی از کامیون حامل 4 تن چوب قاچاق را که توسط راننده خودرو به صورت غیر مجاز از جنگل های شهرستان ساری برداشت شده بود،کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری،تصریح کرد: راننده خودرو پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان ساری تحویل داده شد.

سرهنگ حسن زاده در پايان با اشاره به اين كه قطع درختان جنگلی، تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

-----------------------------------

توقیف خودروی نیسان حامل چوب قاچاق در محمودآباد

فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد از توقيف یک خودروي نيسان حامل 2 تن چوب جنگلي قاچاق در آن شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمود حسین زاده" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده هاي جنگلي، ماموران کلانتری 11 در مسير حوزه استحفاظي به يک خودروي نيسان حامل چوب مشکوک شدند.

وي افزود: ماموران خودروي مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آن 2  تن چوب که توسط راننده خودرو به صورت غير مجاز از جنگل هاي شهرستان برداشت شده بود ، را کشف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد، تصريح کرد: راننده خودرو پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي و محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبيعي شهرستان تحويل داده شد.

سرهنگ حسین زاده در پايان با اشاره به اين كه قطع درختان جنگلي، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن ، مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

-----------------------------------

دستگيري قاتلان شهروند محمودآبادی در تهران

فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد از دستگیری زن و شوهر قاتل شهروند 58 ساله محمودآبادی در تهران بزرگ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری پلیس،سرهنگ " محمودحسین زاده" در تشریح این خبر بيان داشت: ماموران پلیس آگاهی در پی دریافت خبری مبنی بر پیدایش جسد خون آلود مردی 58 ساله،بررسی موضوع را با انجام حفظ صحنه جرم و انجام اقدامات اطلاعاتی ،بصورت ویژه و تخصصی در دستور کار خود قرار دادند.

وی از شناسایی یک زن و شوهر به عنوان مظنون اولیه توسط ماموران پلیس آگاهی خبر داد و افزود : ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و رد زنی های پی در پی،مخفیگاه زن و شوهر فراری را در تهران بزرگ پیدا و با هماهنگی قضایی هر دو متهم را دستگیر کردند. 

سرهنگ حسین زاده در ادامه گفت: متهمان که منکر هرگونه ارتکاب به جنایتی بودند،در مواجهه با اسناد و ادله پلیسی به جرم خود مبنی بر قتل مرد 58ساله اعتراف کردند.

سرهنگ حسین زاده خاطرنشان کرد: ماموران پلیس آگاهی متهمان را با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی کردند.

-----------------------------------

دستگیری زوج سوداگر مرگ در بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگيری زوج قاچاقچی مواد مخدر و کشف 700 گرم شیشه و 300 گرم هروئین خبر داد. 

سرهنگ "علی داداش تبار" در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری پليس گفت : در پی دریافت گزارشی مبنی بر تردد زوج قاچاقچی مواد مخدر  اهل یکی از استان های شرقی کشور در سطح شهرستان بابل ، بررسی موضوع در دستور کار پليس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت.

وی از انجام اقدامات پلیسی برای شناسایی متهمان خبر داد و افزود: ماموران پس از تلاش بی وقفه خودروی متهمان را شناسایی و  در عملیات غافلگیرانه آن را توقیف و هر  2 متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از متهمان دستگیر شده،700 گرم مواد مخدر از نوع شیشه و 300 گرم هروئین را که از مرزهای شرقی کشور وارد نمودند،کشف کردند.

سرهنگ داداش تبار با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع فضائی قرار گرفتند از خانواده‌ها خواست، براي ريشه‌كن كردن اعتياد كه موجب تباهي جوانان و نوجوانان مي‌شود، هرگونه اطلاعات و اخبار در اين خصوص را به مركز فوريت‌های پليس 110 اطلاع دهند. 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار