مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: جلسه شورای زکات با حضور اعضاء شورای زکات استان در دفتر آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۹۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹ 22 March 2024

به گزارش تابناک مازندران، جلسه شورای زکات با حضور اعضاء شورای زکات استان در دفتر آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد.

 

برگزاری جلسه شورای زکات مازندران در دفتر نماینده ولی فقیه در استان  

در این جلسه میثم معافی اظهار داشت: با تشکیل شورای اندیشه‌ورز زکات با حضور چهره‌های فعال در این حوزه در تقویت امر زکات تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه، تعداد روستای تشکیل دهنده شورای زکات ۱۹۸۷ روستا است و ۱۶۲۰ روستا پرداخت کننده ‌زکات هستند افزود: تعداد روستاهای مشمول زکات واجب۲۵۶ روستا است که از این تعداد ۲۳۵ روستاهای پرداخت کننده زکات واجب هستند.

مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: اقلام زکات واجب ۸ مورد شامل؛ طلا، گندم، جو، کشمش، خرما، شتر، گاو و گوسفند می‌باشد.

معافی با اشاره به اینکه تعداد مراکز نیکوکاری زکات در استان ۳۳ مرکز است گفت: مصارف زکات در زمینه تأمین جهیزیه، ساخت و تعمیر مسکن، درمان، کمک‌هزینه تحصیلی، آزادی زندانیان، کمک معیشت، کمک موردی و...می‌باشد.

وی تعداد برگزاری همایش زکات در استان در سال‌جاری را ۷ همایش بیان داشت و گفت: در سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان زکات فطریه جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۲ درصد رشد داشته است.

مدیر کل کمیته امداد مازندران با تشکر از ائمه جمعه استان گفت: هماهنگی‌های لازم جهت جمع‌آوری زکات فطره در پایان ماه رمضان انجام شده است.

معافی خاطرنشان کرد: شعار محوری ما "کمیته امداد به امام" است و همه تلاش ما در جهت تعجیل ظهور امام عصر عج الله است.

در این جلسه نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت: قطعا زکات اهمیتی به اندازه نماز داشت که خدای بزرگ در کنار نماز آن هم در همه آیات آن را قرار داده پس توجه به یکی و بی‌توجهی به دیگری نوعی بی‌عدالتی است.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی گفت: بخشی از زکات باید صرف تقویت، تبلیغ و فرهنگ‌سازی شود، وقتی را که صرف تقویت و تبلیغ دین کنیم، روی خود زکات بازده دارد.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار