معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۵۰ درصد سازه‌های آبخیزداری این استان در پی بارش‌های اخیر آبگیری شدند.
کد خبر: ۱۱۶۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷ 26 March 2024

به گزارش تابناک مرکزی،رضا عظیمی روزسه شنبه ۷ فروردین در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به میزان بارش‌ها از ابتدای اسفندماه تاکنون در سراسر استان، حدود ۴۰ میلیون متر مکعب از روان‌آب‌های سطحی و سیلاب در پشت سازه‌های آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، کنترل و ذخیره سازی شد.

وی ضمن بازدید مستمر از وضعیت سازه ها توسط همکاران ادامه داد: بارش‌های اخیر هیچ گونه خسارتی به سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی از جمله بندهای خاکی، سنگ و ملاتی و سدهای این استان وارد نکرده‌ است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مساحت حوضه های آبخیز استان را حدود دو میلیون و ۹۱۲ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: عملیات آبخیزداری در ۷۷۳ هزار هکتار از اراضی استان اجرا شده و عملیات اجرایی ساخت سازه های آبخیزداری در ۲۲ هزار هکتار از اراضی استان در حال اجراست.

عظیمی ادامه داد: اجرای عملیات آبخیزداری نقش مهمی در کنترل سیلاب داشته و موجب افزایش نفوذپذیری آب در سفره های زیرزمینی می شود.

وی خاطرنشان کرد: انجام عملیات آبخیزداری علاوه بر افزایش آب چشمه ها، قنوات و چاه ها، نقش مهمی در کاهش شوری آب های زیرزمینی و کاهش فرسایش خاک دارد.

عظیمی، حجم کنترل روان آب ها توسط پروژه های آبخیزداری را ۹۳ میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: کنترل روان آب های سطحی و رسوبات خاک توسط ۱۲۸۰۰ پروژه آبخیزداری در استان صورت می پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار