مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خبرداد:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از ارائه خدمات هلال احمر استان به بیش از ۲۰۶ هزار نفر در ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱ 03 April 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، محمدباقر محمدی با اشاره به طرح نوروزی هلال احمر کرمانشاه که از ۲۴ اسفند سال گذشته آغاز شد و تا ۱۳ فروردین ادامه داشت، گفت: در این طرح ۲۰۶ هزار و ۶۰۰ نفر از انواع خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

وی این خدمات را شامل اطلاع رسانی و آموزش در پایگاه‌های ثابت و موقت هلال احمر، ارائه خدمات سلامت مانند کنترل فشار خون، توزیع بسته‌های افطاری، امدادرسانی در حوادث و سوانح و... اعلام کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از انجام ۶۸ عملیات توسط هلال احمر در طرح نوروزی امسال خبر داد که حوادث جاده‌ای با ۳۳ مورد و حوادث کوهستان با ۱۵ مورد بیشترین تعداد را داشته است.

محمدی با بیان اینکه تعداد عملیات‌های نوروزی هلال احمر کرمانشاه نسبت به نوروز سال گذشته رشد سه درصدی داشته، خاطرنشان کرد : تعداد مصدومینی که از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند ۱۰۰ نفر بود و هشت فوتی نیز در صحنه حوادث داشتیم.

وی سپس از عملکرد هلال احمر کرمانشاه در سال گذشته نیز یاد و اظهار کرد: سال گذشته ۸۵۸ عملیات با امدادرسانی به بیش از ۲۸ هزار و ۴۰۰ نفر داشتیم.

به گفته مدیرعامل هلال احمر کرمانشاه، از این تعداد، عملیات جاده‌ای با ۵۲۷ مورد و عملیات کوهستان با ۱۳۲ مورد بیشترین تعداد را داشته است.

محمدی نکته قابل توجهی که در سال گذشته شاهد آن بودیم را افزایش تعداد حوادث کوهستان و همچنین تعداد قابل توجه موارد فوتی در این بخش دانست و عنوان کرد: تعداد عملیات کوهستان سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵ درصد بیشتر بود.

وی تاکید کرد: سال گذشته در ۱۹ عملیات سیل و آبگرفتگی، ۲۷ عملیات آتش‌سوزی و ۱۸ عملیات برف و کولاک نیز امدادرسانی داشتیم که در مجموع این عملیات ها ۲۰۳۸ تیم با ۷۶۰۰ نفر نیرو پای کار بودند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار