در آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی در فارس احمدرضا مداح، عکاس جانباز به عنوان چهره برتر سال ۱۴۰۲ برگزیده شد.
کد خبر: ۱۱۶۳۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰ 21 April 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دبیر دهمین هفته هنر انقلاب اسلامی در استان فارس گفت: چهره های شاخص هفته هنر انقلاب اسلامی پس از سه مرحله داوری مشخص شدند.

نمازی با بیان این که ۱۳۰ نفر به صورت خوداظهاری یا با نظر داوران به هفته هنر انقلاب اسلامی فارس راه یافتند، افزود: داوران بر اساس ۹ معیار، نفرات شاخص را در بخش های مختلف هنر از جمله سرود، شعر، ادبیات پایداری و هنرهای تجسمی را مشخص کردند.

در این مراسم که در مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز برگزار شد، محمد مرادی رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز برترین های بخش های مختلف را معرفی کرد که در مهم‌ترین بخش، احمدرضا مداح، عکاس آزاده و جانباز جنگ تحمیلی به عنوان چهره شاخص سال هنر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۲ در استان فارس انتخاب شد.
مداح از همکاران پیشین جهاد دانشگاهی است که فعالیت رسمی و حرفه‌ای خود را در عرصه عکاسی خبری از سال ۱۳۹۴ در خبرگزاری ایکنا استان فارس آغاز کرده است.
در چهره شاخص سال، محمدحسین اکبری و محمدجواد زارع مهذبیه هم نامزد بودند.
در بخش سرود، محمدمهدی یزدان‌بخش به عنوان چهره سال معرفی شد که در این بخش محمد مهدی اوجی و محمدصادق محمدیان نیز نامزد بودند.
در بخش شعر، غلامرضا کافی به عنوان چهره سال برگزیده شد. در این بخش دانیال بهادرانی، سجاد حیدری قیری، عبدالرضا قیصری و محمد محمدمهدی رابع در بین نامزدها حضور داشتند.
هیئت داوران در بخش داستان، کسی را به عنوان چهره سال انتخاب نکرد و فقط میثم محمدی را شایسته تقدیر دانست.
در بخش ادبیات پایداری، سیده معصومه حسینی به عنوان چهره سال برگزیده شد. سایر نامزدهای این بخش اسما میرشکاری، مجید ایزدی، محمد جواد رحیمی و مریم شیدا بودند.
در بخش هنرهای تصویری، محمدرضا حق نگهدار، محمدعلی یزدانی، مسعود احمدی، شیما پورسهم الدینی، احسان دهقانی، بهار جوادی و علی بلندنظر از جمله نامزدها بودند اما جایزه چهره برتر سال در این بخش به محسن دانشور اختصاص یافت.
در بخش هنرهای نمایشی، مریم دهقانی بازیگر شاخص تئاتر فارس به عنوان چهره برتر سال انتخاب شد. در این بخش نام علیرضا بازیار، فرزانه رادفر و محمدامین محمدی در بین نامزدها دیده می‌شد.
همچنین آرزو حقیقی به‌عنوان چهره سال مربیان هنر و هادی فردوسی نیز به عنوان چهره سال هنر و ادبیات کودک و نوجوان انتخاب شد.
در این مراسم از علیرضا خیراندیش، فاطمه برزگر و عمران جمالی به عنوان مسئولان و ستادهای برتر شهرستانی تقدیر شد.
رونمایی از کتاب رو به رود خاطره نوشته زنده یاد سید حمید سجادی منش هم یکی دیگر از بخش‌های این مراسم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره سید مرتضی آوینی، سید شهیدان اهل قلم، گفت: هنرمندان در دو بخش داخلی و خارجی وظیفه دارند گام بردارند. یک وظیفه درون نظام جمهوری اسلامی است که باید با هنرشان علیه بی‌عدالتی و ظلم باشد و در بیرون از مرزها هم می‌توانند با هنر خود، صدور انقلاب اسلامی را رقم بزند که فقط در سایه ابزار هنر و توسط هنرمندان متعهد به انقلاب، اتفاق خواهد افتاد.
اسماعیل قزل سفلی با بیان اینکه متولیان هنر در شیراز و فارس، در چهل سال اول انقلاب اقدامات خوبی انجام داده‌اند، گفت: لازم است که در تربیت هنرمند به‌عنوان نقش‌آفرین اصلی هنر، کارهای بیشتری انجام شود و در گام دوم انقلاب اسلامی باید در این حوزه سرمایه‌گذاری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار