تیم های حقوقی برای نخستین بار در مسابقات داوری موت کورت کشور در ارومیه در نقش‌های حقوقی رقابت کردند.
کد خبر: ۱۱۶۷۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۹ 17 May 2024

دبیر اجرایی نخستین دوره مسابقات موت کورت سراسری داوری کشور در حاشیه این مسابقات در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت: ۳۵ تیم سه یا چهار نفره از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، هرمزگان، فارس، تهران و خراسان رضوی، در مرحله کتبی این شرکت کرده اند و در حال حاضر ۸ تیم از آنها در مرحله شفاهی زیر نظر ۱۶ داور بومی و غیر بومی رقابت می‌کنند.

سعید خیبری با بیان اینکه این مسابقات به همت کانون وکلای آذربایجان غربی برگزار می شود و تا فردا جمعه بیست و نهم ادامه دارد افزود: شرکت کنندگان که همه از وکلا و دانشجویان رشته حقوق هستند و بر اساس پرونده فرضی که دارای چالش‌های حقوقی است با هدایت یک مربی روی پرونده فرضی تحقیق و لایحه تهیه می‌کنند.

به گفته وی موت کورت نوعی فعالیت است که در آن شرکت کنندگان سعی می‌کنند با ایفاء نقش‌های حقوقی، چون وکیل، دادستان، داور، قاضی، نماینده حقوقی دولت یا قربانی در دو فاز کتبی و شفاهی با تیم‌های مقابل خود به رقابت بپردازند.

دبیر اجرایی نخستین دوره مسابقات موت کورت سراسری داوری کشور خاطر نشان کرد: مسابقات شبیه‌سازی دادگاه تنها تکیه بر شواهد و سخنانی دارد که پیش از مسابقه در قالب یک متن مشترک به تمامی تیم‌ها ارایه می‌شود که این متن به سناریو، حقایق پرونده یا پرونده فرضی معروف است و در واقع، هدف اصلی این رقابت‌ها عملی سازی رشته حقوق و تقویت قوه استدلالی دانشجویان است.

خیبری توانایی استدلال، توانایی کار تیمی، توانایی سخنرانی، اندیشیدن، شنیدن فعال و استفاده از زبان بدن، توانایی به کارگیری درست اصطلاحات و عبارات محاوره‌ای، حقوقی و فقهی، توانایی شناخت آداب حضور در دادگاه و تسلط بر اخلاق حرفه‌ای را از جمله دستاوردهای و زمینه ساز برتری در زندگی حرفه‌ای و ارتقای توانایی‌های شرکت کنندگان در این مسابق عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار