تابناک: بازار سیاه خرید و فروش غذا که بیشتر در استادیوم های ورزشی برای خرید و فروش بلیط دیده می‌شود داخل سلف غذا خوری دانشگاه اراک نیز مشاهده شده است و عاملین آن که دانشجویان با تجربه و سوةء استفاده‌‌گر می‌‌باشند با در دست داشتن۱۰ الی ۱۵کارت غذا شروع به فروش آن‌ها به صورت آزاد به دانشجوهایی که نتوانسته بودند غذا رزرو کنند می نمایند.
کد خبر: ۱۱۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳ 27 October 2015

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از خبرگزاری دانشجو این روزها اگر از امکانات ضعیف خوابگاه‌های دانشگاه اراک و وضعیت بد خدمات رسانی اتوبوس های حمل و نقل و سیستم کند اینترنت دانشگاه که بگذریم می‌رسیم به نقطه عطف تمامی این مشکلات در این  دانشگاه یا همان سلف غذاخوری  که روزانه بسیاری از دانشجوهای  به آنجا مراجعه می‌کنند.

در ترم جدید پس از افزایش قیمت بهای بن های توزیع غذا عدم مناسب تقسیم عادلانه این بن ها به دا به وضعیت نابسامان چگونه رزرو کردن غذا. اتوماسیون تغذیه ای که خیلی ها از آن دم می زدند که رفاه دانشجو را در مورد تامین غذا فراهم می کند متاسفانه امروز می شنویم که برای رزرو کردن غذا۲یا۳روز زودتر باید مراجعه کنند.

مساله دیگری که قابل طرح است نبودن امکان رزرو غذا در روزهای پنج شنبه و جمعه است که هیچ دانشجویی نمی تواندغذا رزرو کند.

سجاد مولوی عضو شورای صنفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در اراک با پذیرش این مسأله دانشجویان شهرستانی را از آسیب دیدگان این تصمیم می داند.

وی با اشاره به روال قبلی در رزرو غذا محدودیت داشتن و استرس ناشی از زمانبندی این طرح جدید را از ضعف های آن می داند.

کوثری از فعالان دانشجویی دانشگاه نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو حرف دل بسیاری از دانشجوها را می زند ومعتقد است:"خیلی ها شنیده بودند که برای گرفتن صبحانه هم۲یا۳روز جلوتر باید اقدام شود. مگر تخم مرغ و کره و عسل هم خود دانشگاه تولید می کند؟اگر ما حرف غیر قابل قبول مسئولین را در مورد تهیه ،تدارک جلوتر برای پخت غذا را قبول می کنیم ولی برای صبحانه از این حرفها نزنند."

مهمترین چیزی که امروز باعث شد این مطلب قلم زده شود این است که بازار سیاه خرید و فروش غذا که بیشتر در استادیوم های ورزشی برای خرید و فروش بلیط دیده می شود داخل سلف دانشگاه اراک مشاهده شده است که دوستان دانشجو و به اصطلاح با تجربه با در دست داشتن۱۰ الی۱۵کارت غذا شروع به فروش غذا به صورت آزاد به دانشجوهایی که نتوانسته بودند غذا رزرو کنند کردند.

با استدلال های قشنگی همچون اینکه قرمه سبزی داخل سلف آزاد۴۵۰۰ تومان است شما بهتر است غذاهایی همچون جوجه کباب و زرشک پلو با قیمت۳۰۰۰ الی۴۰۰۰تومان بخورید. این مطلب در اول خیلی جالب بود شایسته است مسئولین به بحث رزرواسیون غذا و مسأله۲الی۳ روز جلوتر اقدام کردن و باز نبودن سایت دانشگاه در روزهای پنجشنبه و جمعه رسیدگی کنند تا از بروز چنین اتفاقاتی در سلف جلوگیری شود.

به نظر می رسد با این وضعیت در حوزه تغذیه می توان چند نکته را پیش بینی کرد:

1 - فکر دانشجوها به شدت درگیر وقت و زمان رزرو و قیمت غذا خواهد شد.

2 - بحث تغذیه و درخواست های صنفی باز کننده برخی دیگر از درخواست های مطرح نشده دانشجوها خواهد شد.

3 - طرح درخواست های مطرح نشده می تواند ظرفیت منفی برای طرح بدون حاشیه درخواست ها شود.

4 - شان دانشجو نادیده گرفته می شود و این مسأله خدشه به جایگاه دانشجو وارد می کند.

لذا خواست منصفانه این است که دانشگاه به این معضلات توجه نماید و فکری به حال دانشجوها کند.

وحید فکوری-فعال دانشجویی

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تایید تمامی محتوای آن توسط سایت خبری تابناک نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
تو دانشكده دندانپزشكي اراك مشغول تحصيل هستم.يك بار چند دقيقه دير رسيدم خانم مسئول توزيع غذا به من غذا نداد در حالي كه بن داشتم اما به برخي پرستارها كه اونجا كار ميكنن و غذاشون جدا از ما هستش غذا داد
موندم به كي بگم دردم را
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار