مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: در کشور ۶ کتابخانه مرکزی فعال است که در این بین کتابخانه مرکزی همدان تاکنون موفق به کسب رتبه‌های برتر در سطح کشور شده است.
کد خبر: ۱۲۰۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳ 31 October 2015
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: در کشور ۶ کتابخانه مرکزی فعال است که در این بین کتابخانه مرکزی همدان تاکنون موفق به کسب رتبه‌های برتر در سطح کشور شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: در کشور ۶ کتابخانه مرکزی فعال است که در این بین کتابخانه مرکزی همدان تاکنون موفق به کسب رتبه‌های برتر در سطح کشور شده است.

عاطفه زارعی از راه‌اندازی اتاق ویژه مطالعه، راه‌اندازی سالن‌های ویژه مطالعه، بخش rfid کتابخانه در این کتابخانه خبر داد و افزود: با اجرای طرح اهدای کتاب و نذر کتاب در استان همدان طی یک سال گذشته ، بیش از ۱۰ هزار کتاب به کتابخانه مرکزی همدان اهدا شده است.

وی با اشاره به اینکه این کتابخانه با ۱۴۰ هزار نسخه کتاب بزرگ ترین کتابخانه مرکزی استان به شمار می رود اظهار داشت: کتابخانه مرکزی همدان دارای ۱۱ هزار نفر عضو فعال بوده که در سال گذشته بیش از ۱۰۲ هزار کتاب به امانت برده شده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان با بیان اینکه جذب کودکان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی یکی از اولویت‌های کتابخانه مرکزی است گفت: پارسال ۲ هزار و ۳۰۰ کودک و نوجوان عضو این کتابخانه شدند و بیش از ۶۰ مورد بازدید مدارس و مهدهای کودک از کتابخانه مرکزی انجام شد.

زارعی با اشاره به عضویت ۱۸۰ روشن دل و کم بینا در بخش نابینایان این کتابخانه افزود: در حال حاضر بخش روشندلان کتابخانه مرکزی همدان دارای ۵۰۰ کتب بریل، ۵ هزار کتب دیجیتال، ۵ هزار کتب گویا است.

زارعی تصریح کرد: امانت کتاب صوتی و بریل، ارائه نرم‌افزار ویژه نابینایان و کم بینایان، برگزاری کلاس‌های آموزش رایانه برای اعضا، ارائه خدمات اینترنتی در حوزه تحقیق و پژوهش، خدمات ارائه شده در این بخش است.

وی اظهار داشت:در بخش روشندلان تلاش بر این است که مطالعه نابینایان به خوبی فراهم شود و این در حالیست که دسترسی به منابع اطلاعاتی برای این افراد یکی از محوری‌ترین موضوعات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار