مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل از راه‌اندازی 50 ایستگاه صدور کارت ملی هوشمند در مناطق مختلف استان اردبیل برای ارائه خدمات به هموطنان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹ 31 October 2015

اسد حسن‌زاده در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل از راه‌اندازی 50 ایستگاه صدور کارت ملی هوشمند در مناطق مختلف استان اردبیل برای ارائه خدمات به هموطنان خبر داد.

وی افزود: 46 ایستگاه مربوط به دفاتر پیشخوان و ادارات ثبت احوال شهرهای مختلف است که افراد با مراجعه به این دفاتر می‌توانند درخواست صدور کارت ملی هوشمند داده و مراحل انجام کار را به سرعت و در قالب بخش‌های مختلف به سرانجام برسانند.

وی با بیان اینکه چهار ایستگاه نیز در دفاتر پستی استان راه‌اندازی شده و قرار است چندین دفتر پستی نیز در شهرهای و مناطق مختلف استان در ارائه خدمات به هموطنان ورود پیدا کنند،‌ افزود: در تحویل کارت‌های ملی هوشمند هموطنان نباید بعد از تکمیل مراحل اجرایی عجله‌ای داشته باشند بلکه به نوبت و با اعلام قبلی از طریق پیامک و اطلاع‌رسانی به متقاضیان سعی خواهیم کرد تا کارت ملی هوشمند آنها را تحویل دهیم.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: کسانی که تاکنون هیچ یک از کارت‌های شناسایی ملی و یا کارت هوشمند خود را از طریق سازمان ثبت احوال دریافت نکرده‌اند و واجد شرایط دریافت کارت هستند می‌توانند به آدرس ثبت احوال مراجعه کنند.

حسن‌زاده تصریح کرد: افراد بالای 18 سال متولدین سال 76 و ماقبل آن که فاقد کارت شناسایی ملی یا هوشمند هستند در اولویت بیشتر برای صدور کارت قرار دارند و باید به سرعت به ایستگاه‌های تعیین شده برای انجام مراحل ثبت نام و دریافت کارت ملی هوشمند مراجعه کنند.

این مسئول نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان را یادآور شد و ادامه داد: از هموطنان انتظار داریم به تدریج برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند چرا که یکی از ضرورت‌های حضور در این انتخابات داشتن کارت ملی هوشمند یا کارت شناسایی ملی است که قطعا کاربردهای دیگری را نیز خواهد داشت.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل یادآور شد: نباید هموطنان این کار را به روزهای آخر و ایام نزدیک انتخابات موکول کنند بلکه از هم اکنون با مراجعه به دفاتر و ایستگاه‌های تعیین شده می‌توانند متقاضی کارت هوشمند ملی باشند.

حسن‌زاده هزینه صدور کارت ملی هوشمند را برای اولین بار و در صورت تغییر 17 هزار و 200 تومان و صدور المثنی یا صدور اولین بار 23 هزار تومان اعلام کرد.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل گفت: ما در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و در واگذاری امور به بخش غیردولتی در توسعه خدماتی که انجام می‌دهیم از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرده و تلاشمان بر این است تا شرایط مناسب و متفاوت‌تری را به نسبت سال‌های گذشته در ارائه خدمات مطلوب‌تر به هموطنانمان فراهم کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار