بسته ویژه خبری تابناک خوزستان؛
در «بسته ویژه خبری تابناک خوزستان» تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار و یادداشت هایی که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۲۱۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵ 01 November 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

«بسته ویژه خبری تابناک خوزستان» جایی است که در آن اخبار، گزارشها و یادداشت های سایر رسانه های خبری را رصد و منعکس می کنیم.


توزیع اعتبارات در خوزستان تبعیض‌آمیز است؟ به رئیس جمهور تذکر خواهم داد!

پایگاه خبری هورنیوز در مطلبی با عنوان بالا به پیامدهای خسارات بارندگی و سیل در شهرهای شمالی استان خوزستان پرداخته است:

به نظر می رسد اعتباری که می بایست در راستای جبران خسارات و از طریق دولت محترم به شهرستان لالی می رسید در پیچ و خم هایی که بعضا مسئولین شهرستانی و استانی خود را گرفتار آن کرده اند اسیر شده است. چرا که نگاهی گذرا به استان های دیگر و تکاپوی مسئولانشان در جهت اخد اعتبار برای طرح های مختلف و بعضا غیر ضروری نشان می دهد که عملکرد مسئولان در شهرستان لالی و استان خوزستان در جذب این اعتبار ضروری چه قدر ضعیف بوده است .


دولتی که حاضر می شود برای احیای دریاچه ارومیه ۱۲۰۰ میلیارد تومان هزینه صرف کند که نتیجه آن هم طبق گفته کارشناسان معلوم نیست اما توان پرداخت خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی به مردم محروم لالی را ندارد.

هورنیوز به نقل از اسماعیا جلیلی نماینده مسجدسلیمان، لالی و اندیکا در مجلس نوشته است: خسارت‌های وارده به این منطقه بیش از ۲۰ میلیارد تومان است. وی گفت: در این زمینه به رئیس جمهور تذکر خواهم داد.

آقای رئیس جمهور، هم نفسی با خوزستانی‌ها فقط مجازی نباشد

پایگاه خبری رهیاب نیوز در مطلبی با عنوان بالا به تدابیر و ابتکارات دولت یازدهم در حل مشکلات زیست محیط استان خوزستان پرداخته است:

باز هم نفس هایتان از میهمان شوم گرد و غبار به شماره افتاده است. اینکه شما هموطنان عزیزم،گاه به گاه در برخی استان ها و این روزها در خوزستان و اهواز دلاور، به جای هوای پاک، حتی خاک تنفس کرده اید، دردی مشترک و اولویتی جدی ست.

آقای رئیس جمهور مشکلات گرد و خاک هنوز دامن گیر مردم خوزستان است و رئیس کارگروه رفع آلودگی هوا هر چند وقت یک بار به خوزستان سفر می‌کند و یک بار با قایق در هور العظیم می‌چرخد و بار دیگر با بالگرد از کانون‌های گرد و خاک داخلی بازدید می‌کند و در نهایت با همه وقاحت می‌گوید: کانون‌های گرد و خاک خارجی هستند و مردم در چندسال آینده نباید منتظر رفع این آلودگی‌ها باشند. راستی هم نفسی شما فقط در حد یک پیام اینستاگرامی بود چرا که هنوز یک ریال هم از اعتبار مصوب به خوزستان ابلاغ نشده است.



مسمومیت داروئی در صدر

روزنامه نور خوزستان در تازه ترین شماره خود در روز سه شنبه سرمقاله ای با عنوان ' مسمومیت داروئی در صدر ' به قلم سید محمد طاهر موسوی مدیر مسوول این روزنامه به چاپ رساند:

استفاده روزمره از مواد شیمیائی و آگاهی های ناقص از شیوه نگهداری، نحوه مصرف و خطرات این مواد، موجب شده است که هر ساله عده زیادی از مردم جهان به مسمومیتهای مرگبار دچار شوند و زیانهای بیشمار و بعضا جبران ناپذیری به مردم و اقتصاد جوامع گوناگون وارد شود. بمنظور اطلاع رسانی و افزایش آگاهیهای عمومی و ارائه راهکارهای پیشگیری از این عارضه، در ایران هفته ای بنام 'هفته پیشگیری از مسمومیتها' پیش بینی شده تا ضمن تأکید بر اهمیت موضوع و مطرح شدن راههای مقابله با مسمومیتها، مردم به مشارکت در این امر دعوت شوند.



اظهار نظری جالب؟ عامل نفس تنگی مردم خوزستان باران اسیدی نیست!

پایگاه خبری هورنیوز در مطلبی با عنوان بالا به علل ایجاد مشکلات تنفسی پس از باران چند روز گذشته در استان و بررسی شایعات اسیدی بودن باران پرداخته است:

اداره کل استان خوزستان اعلام کرده است چهار عامل سوختن فلرهای گازی ( مشعل های گاز) ، سوزاندن مزارع نیشکر، آتش زدن پسماندها و گرده افشانی گیاه کنو کارپوس در این مساله دخیل هستند.

وی با بیان اینکه اکنون گرده افشانی در صدر علت بروز این حادثه قرار دارد افزود: چند سالی است درختچه ای به نام ‘ کنوکارپوس’ که بومی منطقه نیز نیست به صورت دستی در استان خوزستان به وفور کاشته شده است و اکنون فصل گرده افشانی آن است که کارشناسان معتقدند علت بروز تنگی نفس می تواند گرده افشانی این گیاه باشد.

اداره کل استان خوزستان اعلام کرده است چهار عامل سوختن فلرهای گازی ( مشعل های گاز) ، سوزاندن مزارع نیشکر، آتش زدن پسماندها و گرده افشانی گیاه کنو کارپوس در این مساله دخیل هستند.

مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه باران اسیدی نبوده است گفت: البته تمام این عوامل در حد حدس و گمان است و بررسی دقیق همچنان ادامه دارد و با توجه به اهمیت موضوع وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز باید اطلاعات لازم را در اختیار سازمان محیط زیست قرار دهد.



«قیصر جای دوری نرفته است؛ همین نزدیکی‌ها است»

سایت ایسنای خوزستان در مطلبی با عنوان بالا یاد و خاطره زنده یاد قیصر امین پور را در سالروز رحلتش گرامی داشت.

زنده‌یاد دکتر قیصر امین‌پور از بانیان و ادامه دهندگان واحد شعر حوزه هنری بود. همچنین صفحه شعر هفته‌نامه سروش را بر عهده داشت و نخستین مجموعه شعرش را در سال 63 با عنوان "در کوچه آفتاب" که دربرگیرنده رباعی و دوبیتی بود منتشر کرد و در پی آن "تنفس صبح" که شامل تعدادی غزل و شعر سپید بود را به چاپ رساند.

تشخص و متانت شخصیت شاعر به دور از امواج پریشان "ایسم"‌های گوناگونی که گاه شاعران معاصر را با خود برده و از خود دور کرده آشکارا و پنهان در دریای وسیع و عمیق شعر قیصر موج می‌زند.

شعر قیصر مجموعه‌ای از تشخص و متانت او، طبع بلند و لطیف‌اش و دانش و آگاهی‌اش از جریان‌های مختلف ادبی از آغاز تا دوران حیات او است. بی‌شک او به همراه شاعرانی همچون سلمان هراتی و سید حسن حسینی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین شاعران بعد از انقلاب به شمار می‌آیند.


اینجا باغملک؛ محروم از فناوری

پایگاه خبری باغملک نیوز روز شنبه مطلبی با عنوان ' اینجا باغملک؛ محروم از فناوری/از کلافه شدن کاربران اینترنت گرفته تا دل خوشی به وعده 3G ' را منتشر کرد.

شهرستان باغملک در روزهای اخیر شاهد کاهش شدید سرعت اینترنت در ساعات مختلف شبانه روز بوده و این موضوع اکثر کاربران اینترنت و مردم را کلافه کرده است.

امروزه که باید روز به روز شاهد افزایش سرعت اینترنت باشیم اما شهرستان باغملک در روزهای اخیر شاهد کاهش شدید سرعت اینترنت در ساعات مختلف شبانه روز بوده و این موضوع اکثر کاربران اینترنت و مردم را کلافه کرده است.

متاسفانه بحث کندی و اختلال در اینترنت خصوصاً در شهرستان محروم باغملک، به امری عادی تبدیل شده است و به دلیل عدم رسیدگی به مشکلات کاربران اینترنتی، همیشه سر کاربران بی کلاه می ماند؟


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار