کد خبر: ۱۲۲۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۴ 02 November 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پیش‌بینی حضور 120 چهره مشهور در انتخابات تهران

شهاب‌الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت:‌ پیش بینی ما این است که حدود هزار نفر برای انتخابات از تهران ثبت‌نام کنند که 120 نفر از آنها از چهره‌های مشهور باشند.


برخی خواستار حذف مرگ‌ بر آمریکا از نمازهای جمعه بودند

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به شعار "مرگ‌بر آمریکا" و در خواست برخی‌ها برای حذف آن از نماز جمعه گفت: بعد از توافق اولیه برجام برخی خواستار حذف شعار "مرگ‌ بر آمریکا" از نمازهای جمعه بودند درحالی که باید به آنان اعلام کرد هنوز استکبارستیزی‌ها ادامه دارد.رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه این افراد اعلام می‌کردند با توافق صورت گرفته این شعار دیگر چه معنا و مفهومی دارد؟ افزود: این افراد بدانند هنوز آمریکایی‌ها دست از توطئه برنداشته‌ است.


رونمایی از سلاح های ضبط شده ایرانی در کنفرانس منامه!

بحرین در حاشیه کنفرانس منامه، از سلاح هایی که مدعی است متعلق به ایران بوده، رونمایی کرد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، وزارت کشور بحرین در حاشیه نشست موسوم به "گفتگوی منامه" از سلاح هایی که مدعی است از ایران به این کشور قاچاق شده، رونمایی کرد.سرلشکر طارق حسن، رئیس امنیت عمومی بحرین با اشاره به حوادثی که از سال 2011 این کشور با آنها گریبانگیر است، مدعی شد: انقلاب ایران بر روند حوادث در بحرین تأثیرگذار بود؛ بطوریکه ایرانی ها تلاش کرده اند انقلاب خود را صادر کنند.رئیس امنیت عمومی بحرین با اشاره به سلاح های رونمایی شده مدعی شد: اینها سلاح های ایرانی قاچاق شده است. وی در بخش دیگری از سخنان خود ادعا کرد: ما برخی اوقات پلاکاردهایی در جهت حمایت از حقوق بشر مشاهده می کنیم؛ اما در پس آنها مسائل فرقه گرایی است.بحرین بارها مدعی شده سلاح هایی که از ایران به این کشور قاچاق شده را کشف و ضبط کرده است.


کت خاص حامد بهداد در جشنواره توکیو

حامد بهداد با کتی خاص در مراسم فرش قرمز جشنواره توکیو حاضر شد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ؛حامد بهداد با کتی منقش به نام مبارک علی بن موسی الرضا(ع) در مراسم فرش قرمز جشنواره توکیو با فیلم "خانه دختر” حاضر شده بود.

یکشنبه


فاني اين بار عزل مي شود؟

وحيد فياضي،عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرگزاري آريا از به جريان افتادن استيضاح فاني وزير آموزش و پرورش خبر داد و گفت:ازآنجايي که آقاي فاني قول داده بوده اصلاحاتي را در بدنه آموزش انجام دهد بنابراين نمايندگان استيضاح کننده از تصميم خود منصرف شدند اما درحال حاضر نمايندگان معتقدند ايشان به قول هاي خود عمل نکرده است به همين دليل اين نمايندگان درحال جمع آوري امضا براي استيضاح وزير هستند که تاکنون تعداد امضاها از 50نفر گذشته است.نماينده مردم محمود آباد در مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد:استيضاح آقاي فاني اينبار در مجلس راي خواهد آورد و ايشان عزل خواهد شد چراکه آقاي فاني نشان داده نمي تواند به وعده هاي خود جامه عمل بپوشاند البته ايشان با نمايندگان تعامل خوبي دارد اما ازآنجايي که در داخل وزارتخانه عده اي ميدان را براي آقاي وزير باز نمي گذارند بنابراين ايشان نمي تواند به دليل تعارضات موجود در اجراي قوانيني چون نظام رتبه بندي به نحو مطلوب عمل کند .


تشکيل حزب لاريجاني منتفي شد

جواد هروي،عضو فراکسيون رهروان ولايت مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرگزاري آريا،تشکيل حزب علي لاريجاني را متنفي اعلام کرد و گفت:بعد از انتخابات هيات رييسه مجلس در خرداد ماه عملا شکل گيري حزب رهروان ولايت به زمان هاي بعد موکول شد که آرامش برفضا حاکم گرديد که البته اين آرامش گوياي آن بود که ديگر چنين حزبي پا نخواهد گرفت.وي تاکيد کرد:بنده ديگر تصور نمي کنم که ما شاهد شکل گيري حزبي به دبيرکلي آقاي لاريجاني باشيم.به هرحال باتوجه به تعلق آقاي لاريجاني به فراکسيون اصولگراي رهروان ولايت ايشان در انتخابات هم با گرايش به اصولگرايان اما با مشي اعتدالي حرکت خواهند کرد و همين رويه را ادامه خواهند داد.نماينده مردم قائنات تاکيد کرد:بي ترديد اصلاح طلبان و اصولگرايان معتدل حرکت خزنده اي را به سمت مشي ميانه برداشته اند چراکه جامعه از افراطيون هردو طيف سرخورده شده اند بنابراين بنده معتقدم در انتخابات آتي مردم به سمت اعتدال گرايي که دربرگرفته از دو ديدگاه اصلاح طلب و اصولگراست ،حرکت خواهند کرد .


پدر حسن روحانی پای‌منبر فرزندش

عکس زیر مربوط به سخنرانی حسن روحانی در تاریخ 18 خرداد سال 87 در حسینیه شهدای سرخه است که پدرش حاج اسدالله فریدون نیز حضور داشت.

یکشنبه


برجام مانع برگشت احمدی‌نژاد است

عباس عبدی به تسنیم می گوید: اگر بخواهیم به آقای احمدی‌نژاد به عنوان شخصیتی در سطح کلان نگاه کنیم، به نوعی ایشان رقیبی برای آقای روحانی است ولی واقعیت این است که اطلاعات دقیقی در این باره نداریم که بخواهیم در مورد آن اظهارنظر کنیم. من مطمئن هستم که احمدی‌نژاد هنوز زمینه فعالیت دارد. آن هم به دلایل بسیار متعدد که شاید جای بحث آن اینجا نباشد. اما این زمینه از دو جهت با خطر مواجه است. اول اینکه ساخت قدرت به راحتی وی را نخواهد پذیرفت چون احمدی‌نژاد ضربه‌های سختی به ساخت قدرت زده و دیگر اجازه نمی‌دهند که بخواهد دوباره کارهای خطرناکش را تکرار کند. ضمن اینکه می‌توانند این ممانعت را منطقی و به صورت قانونی با پرونده‌های متعددی که وجود دارد، ایجاد کنند.از سوی دیگر بخش قابل توجهی از جامعه نسبت به دوران احمدی‌نژاد نوعی نفرت دارند یا حس می‌کنند که فریب خورده‌اند و روی این تفکر خودشان هم علیه وی فعال می‌شوند. درواقع یک پایگاه مخالف بسیار سنگین و جدی‌ای دارد. ضمنا به این نکته توجه کنید که برجام مانع برگشت احمدی‌نژاد است.برجام یک اتفاق تاکتیکی نیست. برجام نه تنها مانع احمدی‌نژاد است بلکه مانع خیلی چیزها می‌شود. برجام دوپینگ روحانی نیست که پایان یافته باشد. برجام تازه شروع شده است.


برای تبلیغ اسلام درچین و روسیه با مقاومت روبرو نیستیم

علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، در‌خصوص تبلیغ دین اسلام درکشورهای چین و روسیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی در رابطه با تبلیغ اسلام براساس روش مدبرانه و معتدلی که دارد هیچ‌گاه در امور کشورهای دیگر دخالت نمی کند.وی ادامه داد: از سویی دیگر ایران هیچ گاه با مقاومت و مخالفت کشورهای روسیه و چین برای تبلیغات دین اسلام مواجه نبوده است و این رویکرد براساس رویه جمهوری اسلامی است که با احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت موجود در این کشورها به هیچ عنوان هیچ دخالتی در امور داخلی این کشورها ندارد.مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در پایان خاطرنشان کرد: تبلیغ اسلام از نگاه یک کشوری که دیدگاه معتدل و کاملا عقلایی نسبت به مبانی اسلامی دارد دراین کشورها انجام می شود و کشورهای نام برده نیز هیچ مقاومتی در این خصوص ندارند.


اگر راه امام را میرفتیم وضع بهتری داشتیم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه تمامی زندگی، تحصیلات، پرورش شاگرد و اقدامات سیاسی و اجتماعی امام خمینی(س) بر اساس کشف و فهم ایشان از قرآن و مسائل اصلی قرآن بوده است، گفت: اگر انقلاب را با توجه به دیدگاه و اندیشه های امام خمینی(س) پیش می بردیم، قطعا در حال حاضر وضعیت بهتری داشتیم. وی طی سخنانی در همایش بین المللی قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی(س) که صبح امروز در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، با بیان اینکه اگر تاریخ را مطالعه کنیم در طول تاریخ چنین انقلابی مانند انقلاب اسلامی نخواهید دید، تصریح کرد: نمی گویم شبیه به چنین انقلابی از سوی بزرگان شکل نگرفته است و شاید در در برخی موارد شاهد چنین حرکت هایی بوده ایم، اما چون خداوند متعال به امام درخشش دیگری عنایت کرده بود، تفاوت اساسی در انقلاب اسلامی شاهدیم که آن را با دیگر انقلاب های تاریخ متمایز می کند. وی ادامه داد: در این عصری که فکر می شد و قدرتمندان دنیا فکر می کردند که اسلام به عنوان مکتب از بین رفته و تنها حکومت هایی باقی مانده اند که تنها نامی از اسلام در خود دارند و در شرایطی که مادیت از شرق و غرب بر سر مردم می بارید یک دفعه از ایران و از پایگاه بزرگ قم و از طبقه روحانیت، امام خمینی(س) به پا خاسته و چنین انقلابی را شکل داد. آیت الله هاشمی رفسنجانی در عین حال تاکید کرد: البته اگر این انقلاب را با اندیشه و دیدگاه امام خمینی(س) پیش می بردیم، قطعا در حال حاضر وضعیت بهتری داشتیم، اما من مایوس نیستم که با توجه به آگاهی که مردم پیدا کردند و توانایی هایی که به طور روز افزون در کشور افزایش پیدا می کند، ما موج جدیدی از پیشرفت را که تا الان نگذاشتند به آن دست بیابیم در آینده به نام اسلام و قرآن ایجاد کنیم.


رژ لب، ریمل و لاک دستاورد جدید برجام!

افکار خبر نوشت: بنا بر گزارشی که خبرگزاری رویترز جمعه هشتم آبان ماه منتشر کرد، شرکت لوازم آرایشی و زیبایی «سفورا»ی فرانسه قصد دارد هفته آینده به ایران بیاید. این گروه از طریق شبکه فروشگاه‌های خرده‌فروشی کالای لوکس و آرایشی قصد ورود به بازار کشور را دارد. «سفورا»، «دیور»، «لوئیز ویتون»، و «بولگاری» شرکت‌های اروپایی و برندهای مطرحی در حوزه لوازم آرایشی هستند که فروش محصولات آن‌ها در بسیاری از کشورها در حال انجام است. شرکت‌هایی که با قیمت‌های نجومی محصولات خود را با ترفندهای مختلف تبیلغاتی به مشتریان مختلف و کشورهای آسیایی غالب می‌کنند، اگرچه مدعی هستند محصولات با کیفیتی تحویل مشتری می‌دهند. امروز هم این شرکت ها و به لطف فتح الفتوح دولت فخیمه یعنی «برجام»؛ منتظر حمله به بازارهای مصرفی ایران، پشت درهای مملکت بست نشسته اند. افکار عمومی اما این سؤال را می‌پرسند که آیا نیاز مبرم کشور، چند قلم رژ، ریمل و خط چشم و .... بوده که امروز و با لطف دولت بنا است وارد کشور شوند؟!


جلسات مرتب انتخاباتی اصلاح طلبان در خانه عبد الله نوری

وزیر کشور دولت اطلاحات گفت: ما به صورت مرتب در منزلمان برای انتخابات پیش رو جلسه انتخاباتی و برنامه داریم. به گزارش نامه نیوز، عبدالله نوری وزیر کشور دولت اصلاحات در حاشیه مراسم ختم برادر محسن رهامی که در مسجد نور تهران برگزار شد درباره برنامه شورای هماهنگی و اجماع اصلاح‌طلبان اظهار داشت: هر چه اصلاح طلبان اجماع کنند برای انتخابات بهتر است. نوری درباره ضیافت اخیر که با حضور کرباسچی و موسوی لاری در منزل وی برگزار شد، گفت: ضیافتی در کار نبوده است و ما مرتب در منزلمان جلسه داریم. وزیر کشور دولت اصلاحات تأکید کرد: ما نیز مانند سایر اصلاح طلبان برای انتخابات پیش‌رو برنامه داریم.


اعتراض دیرهنگام یک نماینده به اظهارات عبدی

با گذشت بيش از يک ماه از اين خاطره گويي عبدي، عبدالله تمیمی نماينده شادگان -از توابع استان خوزستان- در نطق امروز خودر در مجلس گفت: چرا صداوسیما به خود اجازه می‌دهد که یک هنرپیشه در برنامه‌ای به عرب‌ها توهین کند؟ اگر یک دولت عربی کار خلافی انجام داده که ما هم آن را محکوم می‌کنیم نباید به عرب‌های اصیل خوزستان توهین شود. این سیاست صداوسیما خطرناک است و باید در آن تجدیدنظر شود. ضمناً ما عرب زبان نیستیم بلکه ما عرب اصیل هستیم.


 روایت جدید از ماجرای اسلحه‌کشی محافظ عفت مرعشی

احسان مازندرانی، مدیر مسئول روزنامه فرهیختگان به ماجرای "سه راه یاسر" واکنش نشان داد. پس از انتشار سناریوی اکشن فرزند شهید لاجوردی در اینستاگرام و پوشش قابل ملاحظه آن توسط روزنامه آقای "م.ب " نیت کردم به احترام خون شهید لاجوردی سکوت کنم اما پنداشتم وقتی فرزند حرمت جایگاه پدر را آن هم با ریا نگه ندارد ضرورت رعابت برخی اصول به حداقل میرسد. فرزند شهید لاجوردی در خودروی خود با سرعت فراوان مشغول ویراژ دادن در خیابان باهنر بوده که با ترافیک مقطعی مواجه می شود از چپ و راست سعی در لایی کشیدن داشته اما در اثر تعلل بیست ثانیه ای خودرویی که مادر و دختری سرنشین آن بودند پشت چراغ قرمز سه راه یاسر گیر می کنند عصبانی می شود چرا خانم راننده که از قضا همسر آقای یاسر هاشمی بوده به او مجال نداده تا چراغ زرد را رد کند به گفته راویان آقای لاجوردی با حالتی برافروخته و غیر عادی چنان فریاد می زد گویی نیت جان دو سرنشین را کرده است همسر و دختر یاسر هاشمی هم بدون پیاده شدن از خودرو با تصور اینکه خودرویی که حالا جلوی آنها پیچیده قصد حمله دارد از ترس شیشه ها را بالا می کشند و پیاده نمی شوند دست بر قضا خانم عفت مرعشی در حال ورود به همان خیابان بوده که با این صحنه مواجه می شود و از راننده – محافظ خود که از نیروهای سپاه انصارالمهدی است می خواهد با راننده عصبانی که مشغول مشت و لگد زدن به شیشه و درهای خودرو خانواده فرزندش بوده صحبت کند فرزند شهید لاجوردی هم به محافظ حمله می کند و پاسدار بنده خدا هم کلت خود را از زیر کلت به او نشان می دهد و قضیه در عالم واقع فیصله می یابد و منتهی به فضای مجازی می شود و دیگر همه می دانند در فضای مجازی روباه شیر می شود و یزید امام حسین!


اگر دشستان در مسیر ویلای شمال دولتمردان بود

سیدمهدی موسوی‌نژاد در این نطق خطاب به رئیس جمهور و وزرای دولت گفت: به شما پیشنهاد می‌کنم تنها چند ساعت از یک روز از مردادماه را به نخلستان‌های دشتستان بیایند و بدون هیچ فعالیتی زیر سایه نخلستان بنشینید. آیا گرمای بیش از 45 درجه آن را تحمل خواهید کرد؟نماینده مردم دشتستان در مجلس در نطق خود گفت: اگر دشتستان ما که قطب تولید خرماست، در مسیر سفرهای تفریحی اعضای هیأت دولت در شمال کشور بود، وضعیت بهتری داشت.


افزایش ۴۷ درصدی واردات از آمریکا

روزنامه شرق درباره مبادلات تجاری ایران و آمریکا نوشته است:‌ با اینکه هنوز رابطه اقتصادی ایران و آمریکا شکل نگرفته، اما محل دغدغه مسئولان کشور شده است. البته آمریکا در رابطه با ایران چندان سابقه درخشانی نداشته که بتوان بدون مدیریت آن را به حال خود رها کرد. زمانی‌که ایران در تحریم به‌سر می‌برد این کشور حتی به موازین انسانی و بین‌المللی توجهی نمی‌کرد و از صادرات محصولات انحصاری خود در زمینه پزشکی سرباز می‌زد. با توجه به این سابقه، چندی پیش مقام معظم رهبری در نامه‌ای به رئیس‌جمهور بر جلوگیری از واردات کالاهای مصرفی از آمریکا تأکید کرد که به تبع آن رئیس‌جمهور برای پیگیری موضوع تمامی وزارتخانه‌ها را مؤظف به انجام این عمل کرد. به این دلیل محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیداری با حضرت آیت‌الله صفایی، نماینده ولی‌فقیه در بوشهر با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و تنفیذ برجام و بیان الزامات برجام مبنی بر عدم‌ مصرف کالاهای خارجی به‌خصوص کالاهای مصرفی آمریکایی، راهبردهای این وزارتخانه را براساس فرمایشات مقام معظم رهبری دانست و گفت:«جلوگیری از واردات کالاهای مصرفی آمریکایی را در بخشنامه‌ای اجرائی می‌کنیم». این در حالی است که اکنون واردات ایران از آمریکا براساس گزارش وزارت بازرگانی آمریکا در شهریور سال ٢٠١٥ نسبت به مدت مشابه سال ٢٠١٤، چیزی حول‌وحوش ٤٧ درصد رشد داشته و از لحاظ ارزش مالی نیز صادرات این کالاها به ایران به رقمی بالغ بر ١٥٧‌میلیون دلار رسیده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، ارزش دلاری تمام کالاهای واردشده آمریکایی به ایران، بیشتر از ١٠٦‌میلیون دلار نمی‌شد.


سه زونکن؛ مدارک غیر قابل قرائت بابک زنجانی

بابک زنجانی، متهم نفتی، صبح امروز در حالی به دادگاه وارد شد که فایل های دفاعیات خود را به صورت دسته بندی شده، با برچسب در دست داشت. برچسب های روی این فایل ها به ترتیب شامل مطالب محرمانه، دفاعیه قبل قرائت و خیلی محرمانه غیر قابل قرائت بودند.

یکشنبه


ویدئوی رقص و شادی مختلط مجریان صداوسیما پس از دربی

دربی ۸۱ پایتخت با گل دقیقه ۹۵ پرسپولیس به مساوی کشیده شد. در پی این تساوی کُری خوانی هواداران قرمز پایتخت در رسانه ها بازتاب های متفاوتی به همراه داشت. به تازگی کیلیپی در این زمینه منتشر شده که در ان شادی برخی هواداران تیم فوتبال پرسپولیس است که در آن برخی مجری های مطرح صداوسیما مانند علی ضیا با سوژه قرار دادن سرمربی تیم فوتبال استقلال به رقص و پایکوبی می پردازند.آنها پس از گل تساوی پرسپولیس با سردادن شعاری به وضوح به پرویز مظلومی سرمربی استقلال توهین می‌کنند. پس از انتشار این ویدئو علی ضیا رسما از مظلومی و هواداران استقلال عذرخواهی کرد.


تاریخ تولد حسن روحانی در سفر سمنان حاشیه ساز شد

در همایش«همدلی و همزبانی» ویژه سرخه ای های مقیم سمنان، مشخص شد که سفر رئیس جمهور به سمنان مصادف با روز تولد وی نیست. همایش همدلی و همزبانی ویژه سرخه ای های مقیم سمنان به مناسبت سفر ریاست جمهوری به این استان در تئاتر شهر فرهنگسرای کومش این شهر در حالی برگزار شد که قرار بود فریدون برادر ریاست جمهور در این مراسم حضور داشته باشد. گفته می شود وی به علت شرکت در جلسه ای که با حضور استاندار، مسوولان، صاحبان سرمایه و متنفذین و نخبگان استان سمنان در تهران برگزار شده بود، در این همایش حضور پیدا نکرد. به هر حال این همایش با حضور فرماندار سمنان، معاون سیاسی امنیتی استانداری، فرماندار سرخه و… برگزار شد. یکی از نکات قابل توجه این همایش بحث و مناقشه در خصوص همزمانی این سفر با روز تولد رئیس جمهور بود. در بخشی از برنامه مجری اعلام کرد: آقای روحانی گفته‌اند که گویا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی گفته شده که سفر رییس جمهوری به زادگاهش همزمان با تولدشان است که تاریخ تولد بنده طبق شناسنامه‌ای که در دست دارم ۲۱ آبان ۱۳۲۷ است ولی طبق گفته مادرم تاریخ تولد شناسنامه‌ای با تاریخ تولد واقعی من متفاوت است. به گفته رئیس جمهور تاریخ تولد ایشان در شناسنامه ۴۸ روز زودتر نوشتند. در حالی که به گفته خودشان طبق نظر مادر رئیس جمهور، وی در ۹ دی ۱۳۲۷ ساعت ۴:۳۰ دقیقه صبح به دنیا آمده است.


۲۵۶ هزار میلیارد تومان بدهی معوق پنهان در نظام بانکی

. شاید تعبیر تاکسی فرسوده با نرخ کرایه بالا برای توصیف حال و روز نظام بانکی ایران نامناسب نباشد وقتی می‌شنویم اعطای 75 درصد از 342 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداختی در سال گذشته در قالب تمدید تسهیلات قبلی با نرخ‌های سود جدید (بالای 24 درصد) بوده و در عمل بانک‌ها در یک سال توان تجهیز 86 هزار میلیارد تومان منابع را داشته‌اند.این خبری بود که محمدرضا پورابراهیمی براساس گزارش بانک مرکزی اعلام کرد.با این حساب، بیش از 256 هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی در سال گذشته در عمل تمدید تسهیلات قبلی بوده است،اما بانک معمولا در زمانی تسهیلات قبلی را تمدید می‌کند که تسهیلات در سررسید قابل وصول نباشد.


بدهکار نفتی ۵ میلیارد دلاری کیست؟

در چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی او از بدهی 5 میلیارد دلاری یک بدهکار به وزارت نفت نام برد که به نظر می رسد منظور این متهم نفتی "م.س" است که در رسانه ها به نام بابک زنجانی دوم مشهور شده است. اوایل اردیبهشت ماه سال جاری بود که خبر ظهور بابک زنجانی دوم به تیتر رسانه‌ها مبدل شد، اما نوع فعالیت وی در صنعت نفت و دلالی فروش نفت مشخص کرد که «م.س» از نظر حجم و نوع کار، استاد بابک زنجانی محسوب خواهد شد.به نحوی که توانسته است در سال گذشته با موافقت شورای پنج نفره ژنرال‌های بازگشته به نفت، مبلغ 5.3 میلیارد دلار نفت را برای فروش دریافت کند و نه تنها پول فروش این میزان نفت را به بانک مرکزی بازنگرداند، بلکه هیچ سندی مبنی بر بدهکاری خود نیز به جز یک برگه کاغذ نزد دولت نداشته باشد، این بدهکار نفتی اکنون به راحتی در دوبی و خارج از کشور به تجارت با پول‌های بادآورده نفتی ایران مشغول شود."م.س" نه مدرکی از خود مبنی بر بدهی به نفت بر جای گذاشته است و نه در ایران است که بتوان به او دسترسی داشت، هم اینکه مبلغ محموله دریافتی به مراتب بیشتر و به ارزش 3 میلیارد دلار و از همه این موارد مهمتر آنکه مسئولین دولتی هم علاقه‌ای به رسانه‌ای شدن پرونده او از خود نشان نمی‌دهند.


درخواست لاریجانی از دولت

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از معاونت پارلمانی ریاست جمهوری درخواست کرده برنامه ملاقات وزرا و معاونان رئیس‌جمهور و سایر رؤسای سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی با توجه به تغییر برنامه نشست‌های علنی مجلس، از روزهای «دوشنبه» به روزهای «شنبه» تغییر یابد.


ناگفته های محسن هاشمی از پیام احمدی نژاد

محسن هاشمی در مصاحبه با نامه نیوز گفت؛ من به دلیل کار مترو پیش آقای احمدی‌نژاد رفته بودم، آن موقع هر دو برای ریاست جمهوری اعلام كانديداتوري كرده بودند. ایشان از من سوال کرد: «برای چه حاج آقا آمدند؟ البته با قصد دلسوزی که ايشان پا به سن گذاشته‌اند و در این کار اذیت می‌شوند»گفتند حتي حاضرند بخاطر ايشان كنار بكشند، ولی چون خاستگاه رای من افراد خاصي هستند شايد کنار کشیدن من اثرگذار نباشد و اينكه گفت براي پرشورتر شدن انتخابات آمده است و بازهم تاکید کرد که اگر حاج آقا فکر می‌کنند، بهتر است نباشد، حاضر است این کار را کند.


پشت پرده مطرح شدن بازگشت قلعه نویی به سپاهان

در روزهای گذشته بحث مذاکرات پنهانی سپاهانی‌ها با امیر قلعه نویی مطرح شد که هم از سوی مدیران سپاهان و هم از سوی این مربی تکذیب شد.با این حال از اصفهان خبر می رسد که بازگشت قلعه نویی به سپاهان در حد یک شایعه نیست و تلاش هایی در کار است که این اتفاق رخ دهد.امروز حسین فرکی به طور توافقی از سپاهان جدا شد تا بحث بازگشت قلعه نویی جدی تر از همیشه شود.پیگیری های خبرنگار نامه نیوز مشخص کرد که برخی اطرافیان قلعه نویی به دنبال فراهم کردن شرایط حضور او در اصفهان هستند اما با این حال مدیران کارخانه سپاهان با این مسئله مخالف هستند.گویا به قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نیز تاکید شده از مذاکره با قلعه نویی به خاطر حواشی این مربی خودداری شود. و هر چند که قنبرزاده جزو حامیان قلعه نویی به نظر می رسد اما طبعا حرف، حرف مدیران کارخانه است مگر آنکه تغییر عقیده دهند.


زمان اختصاصی به موافقان و مخالفان برجام در صداوسیما

رئیس صدا و سیما با رد انتقادات نسبت به رویکرد رسانه ملی در جریان بررسی برجام گفت: در صداوسیما، حدود ۳۸۰۰ دقیقه زمان به تیم مذاکره کننده و موافقان برجام و حدود ۲ هزار دقیقه به منتقدان برجام داده شده است.


صحنه قتل علی انصاریان

پخش شدن شایعه‌ای با موضوع قتل علی انصاریان؛ مدافع سابق سرخابی‌ها در شبکه‌های پیام رسان و اینستاگرام، باعث شد تا این بازیکن فوتبال که حالا بازیگر شده است واکنش نشان بدهد. به گزارش روز نو، علی انصاریان در مورد پخش شدن عکس صحنه قتلش گفت: «از دیشب تماس‌های زیادی از دوستانم داشتم و آن‌ها نگران بودند. باید بگویم عکسی که در حال پخش شدن است، مربوط به آخرین صحنه فیلم کلاف است. صحنه‌ای که من و لیلا اوتادی به یک دیگر شلیک می‌کنیم و هر دو کشته می‌شویم. متاسفانه شایعه پردازان تلاش نکرده‌اند یک عکس خوب بگذارند و یکی از بدترین عکس‌های مربوط به این صحنه را گذاشتند.

یکشنبه

محمدعلی نجفی گزینه تازه اصلاح طلبان برای سرلیستی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در صفحه اینستاگرام خود گزینه تازه ای را به عنوان سرلیست اصلاح طلبان پیشنهاد کرده است. به گزارش خبرآنلاین، اکبر منتجبی با انتشار تصویری از محمدعلی نجفی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "دكتر محمد علي نجفي. بهترين گزينه براي سرليستي اصلاح طلبان در انتخابات مجلس است. اميدوارم دوستان به اين نكته توجه كنند و از ايشان براي شركت در انتخابات دعوت كنند. نجفي براي انتخابات رياست جمهوري سال هشتاد و هشت و نيز انتخابات سال نود و دو از سوي برخي از اصلاح طلبان جهت كانديداتوري دعوت شد ولي اين دعوت ها را رد كرد.


برخی می‌گویند باید به آمریکا سواری بدهیم

به گزارش تسنیم، کاظم صدیقی٬ امام جمعه موقت تهران بی‌آنکه نامی از حسن روحانی ببرد گفته «امروز خیره‌شدگان به قدرت کاخ سفید می‌گویند باید به آمریکا سواری بدهیم، خداوند آنها را کور کرده و عقل و غیرت را از آنها گرفته چرا که آنها منتظر این هستند آمریکا برای آنها زندگی درست کند.»


روایتی از فرآیند تدوین تا تصویب برجام از قول لاریجانی

جواد هروی در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت که به طور معمول در مورد موضوعات مختلف به ویژه مباحث کلیدی کشور تشکیل می‌شود، صفر تا صد فرایند برجام را مطرح کرد. نماینده مردم قائنات تصریح کرد: با توجه به نزدیکی رئیس قوه مقننه به رهبری و آگاهی ایشان از سیاست‌های کلان کشور در این جلسه تاکید شد هر آنچه که در موضوع هسته‌ای پیش رفته با رعایت خطوط تعیین شده رهبری بوده است و آقای لاریجانی به عنوان کسی که با نظر رهبری سالیان سال به موضوع هسته ای ورود کرده، صحبت هایی در این حوزه داشتند و گفتند که در جلسات مختلف چیزی به جز نظر و خواست رهبری مطرح نکردند و هرگز نتیجه‌ و موضوعی بدور از تفکر رهبری القا نکردند و نخواهند کرد.


سمت معاون جلیلی در صدا و سیما چیست؟

بهروز نعمتی در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به جلسه صبح امروز فراکسیون رهروان ولایت با رئیس صداوسیما با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: در این جلسه انتقادات متعددی به دکتر سرافراز شد. به ویژه درباره به کارگیری برخی افراد همچون معاون سعید جلیلی (پیمان جبلی، معاون خبر صداوسیما) که در حال حاضر در یکی از معاونت های صداوسیما مسئولیت دارد. وی افزود: نمایندگان به این موضوع اعتراض کردند که چگونه شما با وجود افرادی شایسته و بی حاشیه، از افراد حاشیه دار در یکی از مهم ترین معاونت های صداوسیما استفاده کرده اید؟ از نظر نمايندگان ادامه فعالیت وی به صلاح نیست.


تکذیب اخلال در سخنرانی سید حسن خمینی

درحالی که برخی رسانه ها و گروه های تلگرامی ادعا کرده اند که صبح امروز، در سخنرانی سید حسن خمینی اخلال شده است، خبرنگار «انتخاب» به نقل از یک منبع مطلع این خبر را تکذیب کرد. این رسانه ها مدعی شده بودند که «صبح امروز در همایش قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی، پس از حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، یادگار امام (ره) در پشت تریبون، فردی با سر دادن شعارهایی، اخلال ایجاد کرد و برای دقایقی همایش را به بی نظمی کشاند.» اما پیگیری ها نشان می دهد اولاً فرد مذکور شعاری علیه فردی نداده، ثانیاً اساساً قرار نبوده سید حسن خمینی در این مراسم سخنرانی کند که حالا برخی مدعی شده اند در سخنرانی وی اخلال شده است!


اعتراض رسایی به آیت الله خواندن غرویان

حمید رسایی مدیر مسئول هفته نامه ۹ دی در بیانیه در خصوص ادعای محسن غرویان درباره اتاق بازجویی در مؤسسه آیت‌الله مصباح نوشت: آقای محسن غرویان مدتی است که به چهره پر مصاحبه رسانه های افراطی و دین ستیز داخلی تبدیل شده است. او هر از چند گاهی با حمله به چهره ها و جریانات سیاسی ای که در مبانی انقلاب اسلامی ریشه دارند و هرگز حاضر به سازشکاری با استکبار نیستند و مهمترین ویژگی آنها ایستادگی در برابر جریان واداده و غربگرای داخلی است، تلاش می کند تا خود را در فضای مجازی و صفحات کاغذی رسانه هایی که دین ستیزی و سرسپردگی در برابر غرب مهمترین ویژگی شان است، سرپا نشان دهد و او را آیت الله خطاب کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار