رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: طی مدت گذشته با برنامه ریزی انجام شده دلالی و رانت خواری از صنعت و معدن فارس برداشته شده است.
کد خبر: ۱۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۶ 10 March 2015

علی همتی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران تاکید کرد: از بین حوزه های تجارت، بازرگانی، صنعت و معدن تاکنون موفق به پاک سازی حوزه معادن از حضور دلالان و رانت خواران شده ایم.

وی تصریح کرد: امروز دیگر نشانی از دلالان معدن در مقابل سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با بیان اینکه به هیچکس اجازه سو استفاده از استان را نمی دهم، تاکید کرد: به هیچ عنوان اهل باج دادن نیستم و تنها به فکر دفاع حقوق مردم استان فارس و توسعه هستم.

همتی یادآور شد: اگر فسادی در فارس وجود داشته باشد در سازمان صنعت، معدن و تجارت حداقل ممکن است زیرا دست تمام دلالان را کوتاه کرده ام.

وی تاکید کرد: حوزه بازرگانی فارس بیشترین سو استفاده را داشته اما اجازه نمی دهم که هرکس به عنوان مباشر مایحتاج مردم را تامین کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد: پول را از دستان افرادی که به اسم مباشر فعالیت می کردند بیرون می کشم به خصوص افرادی که در تامین مرغ مصرفی مردم سهم داشته اند.

همتی یادآور شد: در گذشته برخی به اسم تامین مرغ برای تنظیم بازار اعتباراتی را دریافت کردند که متاسفانه این ارقام هزینه فعالیتهای دیگر و یا مرغ وارداتی در جاهای دیگر صرف شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابطال پروانه های بدون استفاده نیز گفت: برنامه ریزی انجام شد برای ابطال پروانه های بدون استفاده انجام شده زیرا برخی از این پروانه ها و موافقتنامه ها بدون پشتوانه و اعتبار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس یادآور شد: در حوزه صنعت هرکس از راه رسیده بود توانست پروانه و موافقت اصولی بگیرد در حالی که هیچکدام از آنها کاری را انجام نداده اند.

همتی تاکید کرد: امروز من علاوه بر انجام کارهای عادی و روزانه نقش مشاور سرمایه گذاران نیز دارم و اجازه نمی دهم دلالان و سرمایه گذار نماها در استان فارس مشغول به کار شوند.

وی یادآور شد: یکی از کارهای بسیار مهمی که طی مدت گذشته انجام شده، بحث ساماندهی وضعیت معادن بود که مزایده ۳۸۰ معدن در فارس برگزار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس تصریح کرد: نتیجه تمامی این اقدامات افزایش ۶۰ درصدی حقوق دریافتی دولت از حوزه معادن است که از هشت میلیارد تومان در سال گذشته به ۱۳ میلیارد تومان طی ۱۱ ماه و تا پایان سال به ۱۵ میلیارد تومان خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار