کد خبر: ۱۲۸۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۹ 13 November 2015

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه در برخی نقاط لازم است مناسب‌سازی فضاهای ورزشی انجام شود، گفت: امکانات دولتی که برای بچه‌های استثنایی تخصیص می‌یابد، چندین برابر بچه‌های عادی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، عظیم عراقی با اشاره به برگزاری دومین دوره پارالمپیاد درون مدرسه‌ای آموزشگاه‌های استثنایی البرز که پیش از ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: در پارالمپیاد درون مدرسه‌ای برخی از ورزش‌ها بر اساس نیاز ویژه و خلاقیت‌ها برای بچه‌های استثنایی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه به طور معمول بچه‌های استثنایی که در مدارس حضور دارند، توسط مربیان ورزشی استعدادیابی شده و توانمندی‌های آنان مشخص می‌شود، افزود: بر این اساس رشته ورزشی‌ای که می‌توانند در آن فعالیت داشته باشند، برای آنان در نظر گرفته می‌شود.

معاون سنجش پیشگیری، توانبخشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با مناسب‌سازی فضاهای ورزشی شرایطی ایجاد کنیم که این افراد در مراسم ورزشی شرکت کنند.

وی گفت: برخی ورزش‌های اختصاصی برای این افراد در نظر گرفته شده که تلاش می‌شود امکانات لازم در این زمینه را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

عراقی با بیان اینکه امکانات و اعتبارات خوبی در سال جاری در این زمینه اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: اعتبارات ورزشی نیز به استان‌های کشور ابلاغ شده است.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقات فرهنگی و ورزشی، افزود: استان البرز در این حوزه به ویژه در بخش پرورشی بسیار خوب ظاهر شده و علاوه بر این گروه‌های مختلف این بچه‌ها در گروه‌های مختلف ورزشی شرکت می‌کنند.

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با تاکید بر اینکه هدف از این برنامه‌ها تنها برگزاری مسابقات نیست، گفت: از اهدافی که دنبال می‌شود این است که کودکان از نظر سلامت روانی، جسمی و فکری ارتقا یابند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در این مسابقات شرکت می‌کنند همگی از نظر ما برنده هستند، بیان کرد: براساس بررسی و استعدادیابی‌هایی که استان‌ها انجام می‌دهند، مسابقاتی با توجه به ظرفیت، برای آنان برگزار می‌شود.

عراقی خاطرنشان کرد: امکانات دولتی که برای بچه‌های استثنایی تخصیص می‌یابد، چندین برابر بچه‌های عادی است و تلاش بر این است که تفاوتی میان آن‌ها وجود نداشته باشد و بتوانند در شرایط یکسان و مساوی ورزش کنند که البته در برخی نقاط لازم است مناسب‌سازی انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار