مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: در 35 مدرسه استان اردبیل برنامه ایمنی جاده‌ها با هدف آگاه‌سازی دانش‌آموزان از خطرات و حوادث ناگوار جاده‌ای اجرایی و عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۱۳۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶ 18 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی رحمتی عصر امروز همزمان با هفته ایمنی راه‌ها در جمع دانش‌آموزان منطقه هیر اظهار کرد: ما این ایمن‌سازی را با هدف بهبود شرایط عبور و مرور و آشنایی دانش‌آموزان با قوانین و مقررات صحیح راهنمایی و رانندگی انجام می‌دهیم و تلاشمان بر این است تا حوادث ناگوار با آموزش‌ها و فرهنگسازی درست به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: 15 مدرسه در منطقه هیر که جز مدارس خطرپذیر هستند در قالب برنامه ایمنی جاده‌ها، ایمن‌سازی می‌شوند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل با ارائه آمارهای تصادفی انجام شده، استان اردبیل را دومین استان در کاهش تصادفات جاده‌ای در سال‌های اخیر معرفی کرد و گفت: آموزش دانش‌آموزان در کسب این موفقیت نقش اساسی داشته است.

رحمتی با اعلام اجرای برنامه ایمنی جاده‌ها در 35 مدرسه افزود: 15 مدرسه در منطقه هیر جزو مدارس خطر‌پذیر هستند.

وی با اشاره به مشکلات عدم تخصیص اعتبار کافی در جهت حمایت از برنامه‌های آموزشی، از مسئولان ذیربط خواست با اختصاص بودجه این اداره کل را در رسیدن به اهداف مورد نظر یاری کنند.

در این مراسم رئیس آموزش و پرورش شهرستان هیر بیان کرد: دانش‌آموزان آسیب‌پذیرترین قشر جامعه در مقابل تصادفات و سوانح جاده‌ای هستند و به دلیل سن کم و نداشتن آشنایی کامل به مقررات، بیشترین خطرات متوجه دانش‌آموزان است.

انوش جعفری با بیان اینکه بین تخلفات رانندگی و تصادفات رابطه مستقیم برقرار است، آموزش ترافیکی را یکی از اساسی‌ترین اصول پدیده علمی ترافیک عنوان کرد.

وی ادامه داد: انتخاب نوع رنگ لباس دانش‌آموزی می‌تواند به عنوان عامل مهم در کاهش خطرات مطرح باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار