قائم مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه:
قائم مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: دولت موظف است حقوق زن را در تمام جهات بر پایه موازین اسلامی تنظیم و با ایجاد بسترهای لازم، حقوق آن‌ها را لحاظ کند.
کد خبر: ۱۳۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ 25 November 2015
قائم مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: دولت موظف است حقوق زن را در تمام جهات بر پایه موازین اسلامی تنظیم و با ایجاد بسترهای لازم، حقوق آن‌ها را لحاظ کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مهدی امیری‌اصفهانی صبح امروز در همایش ملی زنان و حمایت‌های اجتماعی، فرصت‌ها و تهدیدها در کرمانشاه، اظهار کرد: بالا بردن صبر و تحمل در مردم برای کاهش جرم و خشونت از محورهای این همایش است.

وی با بیان اینکه قانون اساسی کشورمان براساس اصول و موازین اسلامی تنظیم شده، ادامه داد: جامعه ایرانی در حوزه‌های مختلف کرامت و ارزش‌های انسانی را یکی از پایه‌های اساسی قرار داده است.

به گفته قائم مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، اصول 10 و 21 قانون به‌صورت ویژه به این حوزه‌ها پرداخته و دولت موظف است حقوق زن را در تمام جهات بر پایه موازین اسلامی تنظیم کند و با ایجاد بسترهای لازم، حقوق آن‌ها را لحاظ کند.

این مقام مسئول حمایت از زنان باردار، زنان بی‌سرپرست، مادران و زنان در معرض آسیب را از جمله جامعه هدف برای ارائه خدمات و حمایت‌های مذکور عنوان کرد.

امیری‌اصفهانی با تاکید بر اینکه خانه و خانواده اهمیت ویژه‌ای دارد و در اسلام بسیار مورد تاکید است، بیان داشت: هر فردی قبل از زن یا مرد بودن یک انسان است و انسان‌ها از حقوق انسانی برابر برخوردار هستند.

وی خصوصیات متفاوت مرد و زن را موجب تعالی دانست و تصریح کرد: نقش زن در تداوم نسل بشر دارای اهمیت بسیاری است و زنان نیمی از جمعیت جامعه هستند.

همایش ملی یک‌روزه زنان، حمایت‌های اجتماعی، فرصت‌ها و تهدیدها از صبح امروز با حضور 300 کارشناس و تعدادی از مسئولان کشوری و استانی کار خود را آغاز کرد.

این کارشناسان در همایش مذکور به بررسی شرایط زنان در خانواده و تهدیدها و فرصت‌های پیش روی آنان می‌پردازند؛ همچنین در این همایش قرار است پنل‌هایی با حضور اساتید و کارشناسان با عناوین ارائه مدل‌های مداخله‌ای ـ کاربردی در حمایت‌های روانی ـ اجتماعی از زنان، نقش اقدامات اجتماع‌محور در حمایت‌های روانی و اجتماعی از زنان، نقش قوانین و حمایت اجتماعی از زنان برگزار شود.

قائم مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، برخی از مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و... در این همایش یک‌روزه حضور دارند.

گفتنی است، پیام شهین‌دخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده به این همایش نیز قرائت شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار