معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت نیاز واردات امسال برنج کشور را حدود 600 هزار تن اعلام کرد و گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی به وزیر صنعت، معدن و تجارت ، واردات برنج با سه شرط تا پایان خرداد ماه سال آینده آزاد شد.
کد خبر: ۱۳۶۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹ 28 November 2015
عباس کشاورز روز شنبه در حاشیه سی و ششمین گردهمایی سالانه سازمان حفظ و نباتات کشور در بابلسر در گفت و گو با ما افزود: واردات برنج با تعرفه 40 درصد ، تعرفه نقدی 500 تومانی در هر کیلوگرم و گواهی بهداشتی قرنطینه ای از شروط وزارت جهاد کشاورزی در واردات برنج است.
وی تاکید کرد که با توجه به تولید مطلوب برنج داخلی در سال جاری ، بر آورد نیاز واردات برای مصرف داخل کشور ، امسال حدود 600هزار تن است.
وی رویکرد وزارت جهاد کشاورزی حمایت و تقویت برنجکاری فقط در دو استان مازندران و گیلان دانست و ادامه داد: به دلیل کمبود آب ، برنجکاری در این دو استان در زمینه تجهیزات ، تکنولوژی، تسهیلات و بازرگانی حمایت همه جانبه می شود.
وی بهره وری در تولیدات محصولات کشاورزی را کم دانست و گفت: امروز صاحبان زمین و تولید کنندگان با کاهش تولید و درآمد مواجه هستند.
مازندران 230 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که با تولید سالانه بیش از یک میلیون تن برنج سفید ، 42درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می کند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت در خصوص خرید گندم نیز گفت : تاکنون هشت میلیون 80 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است و مبلغ آن نیز پرداخت شد.
سی و ششمین گردهمایی سالیانه حفظ نباتات کشور با حضور معانان زراعت ، باغبانی و حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی و مدیران حفظ نبابات جهاد کشاورزی استان ها از امروز در مرکز آموزش بانک کشاورزی در بابلسر آغاز به کار کرد.
در این سمینار سه روزه که اساتید و صاحب نظران و پیشکسوتان حوزه کشاورزی هم حضور دارند ، مباحث مربوط به کنترل آفات و بیماری ها و قرنطینه در بخش های تخصصی بررسی می شود
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار