مديرعامل صندوق بيمه روستائيان و عشاير: اگر تا سال آینده 70 درصد از جمعیت روستائیان و عشایر خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه اجتماعی و عشایر قرار بگیرند، ما 20 برابر منابع صندوق را در این استان سرمایه گذاری می‌کنیم
کد خبر: ۱۳۷۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳ 01 December 2015

استاندار خراسان جنوبي و مديرعامل صندوق بيمه روستائيان تفاهم نامه ای امضاء کردند تا به عده بیشتری از کشاورزان و روستاییان استان در مقابل خشکسالی ها و سایر هزینه های سربار آنها، خدمات بیمه ای ارایه بدهند.

به گزارش تابناک، محمدرضا رستمی مديرعامل صندوق بيمه روستائيان و عشاير كشور صبح امروز در ديدار استاندار خراسان جنوبی، هدف از تاسيس صندوق بيمه روستایيان و عشاير را حمايت از روستایيان و كشاورزان دانست و گفت: اين صندوق نقش مهمي در راستاي حمايت از كشاورزان و عشاير در زمان از كار افتادگي و بازنشستگي برعهده دارد.

مديرعامل صندوق بيمه روستائيان و عشاير كشور گفت: تاكنون بالغ بر يك ميليون و سيصد و پنجاه هزار نفر سرپرست خانوار تحت پوشش اين بيمه قرار گرفته اند و مجموع مشمولين تحت پوشش صندوق در كشور به بيش از ۶ ميليون نفر رسیده است.

وی با بيان اينكه خراسان جنوبي رتبه ششم كشور را از حيث افراد تحت پوشش اين صندوق دارد، گفت: با توجه به ظرفيت ها و قابليت هايي كه خراسان جنوبي در بخش عشاير و كشاورزان دارد اين ميزان مي تواند تا حد زيادي افزايش پيدا كند.

مدیر عامل صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر با بیان اینکه عدم اجباری بودن بیمه و عدم اطلاع رسانی درست یکی از دلایلی است که استقبال خوبی از این بیمه نشده است،گفت: در حال حاضر این صندوق حدود 6 میلیارد تومان سرمایه دارد..

رستمی با بیان اینکه در بیمه روستائیان و عشایر تعهدات کوتاه مدت از جمله درمان مغفول مانده است، اظهار داشت: در مدت 10 سال فعالیت صندوق باید 100 درصد جمعیت روستایی کشور تحت پوشش بیمه قرار می‌گرفتند، که این امر محقق نشده است.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور از سال 84 فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: یکی از دلایلی که روستائیان و عشایر به بیمه رغبت و استقبالی ندارند، عدم اجباری بودن بیمه است.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با بیان اینکه تا سال 90 افراد زیر 50 سال می‌توانستند تحت پوشش بیمه قرار گیرند، گفت: سقف سنی بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر از سال 90 برداشته شده و درخواست‌ها برای بیمه 10 برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه اگر ظرفیت‌های قابل سرمایه گذاری در خراسان جنوبی فراهم باشد، آمادگی سرمایه گذاری در استان خراسان جنوبی را داریم، اظهار داشت: اگر تا سال آینده 70 درصد از جمعیت روستائیان و عشایر خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه اجتماعی و عشایر قرار بگیرند، ما 20 برابر منابع صندوق در این استان سرمایه گذاری می‌کنیم.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: تعهدات صندوق بیمه روستائیان و عشایر بلند مدت است، اما دید مردم و جوامع شرقی کوتاه مدت بوده و در این راستا از این بیمه تاکنون به خوبی استقبال نشده است.

رستمی افزود: در راستای بیمه کارفرمایان بخش کشاورزی که بر عهده تأمین اجتماعی بوده و با این سازمان تاکنون قرارداد بسته شده تا حوزه بیمه کشاورزی و روستائیان محول شود.

وی با بیان اینکه در صورت وجود داشتن درخواست برای مشارکت در پروژه‌ها، در پروژه‌هایی که بازدهی بالا داشته باشند، مشارکت می‌کنیم، اظهار داشت: بحث پوشش تعهدات کوتاه مدت در آیین نامه بازنگری نهایی شده که اجرایی می‌شود و عدم اطلاع رسانی یکی دیگر از مشکلات اصلی عدم شناخت نسبت به این بیمه‌ها است.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت:طبق آیین نامه صندوق در هنگام خشکسالی اگر عشایر و روستائیان توان پرداخت حق بیمه نداشته باشند، دولت می‌تواند به آنها کمک کند و در سال گذشته در این راستا 90 میلیارد تومان بودجه دیده شد اما اجرایی نشد.

وی یادآور شد: در برنامه ششم علاوه بر توسعه بیمه، اجباری شدن آن گنجانده شده تا در طول برنامه سالانه بخشی از افراد روستایی که زیر بیمه خویش فرمایی تأمین اجتماعی هستند به صندوق منتقل شوند.

وجه اله خدمتگزار، استاندار خراسان جنوبی كشاورزان را قشري مولد و بسيار مهم در توسعه اقتصادي كشور دانست و گفت: خشكسالي‌هاي چند سال اخير مشکلاتی برای کشاورزان به وجود آورده كه اميدواريم با برنامه هايي كه دولت در دست اجرا است اين مشكلات به حداقل كاهش يابد.

استاندار با اشاره به برگزاري همايش روستائيان كشور به رياست رئيس جمهوري، گفت: این امر حاکی از توجه دولت به روستائيان و عشاير كشور است.

وی بيمه روستائيان و کشاورزان را يكي از مهم ترين مصداق هاي اين امر برشمرد و گفت: نام گذاري ۱۵ مهرماه به عنوان روز روستا در تقويم رسمي جمهوري اسلامي ايران از ديگر مواردي است كه نشان مي دهد دولت توجه جدي به حل مشكلات روستائيان و كشاورزان دارد.

خدمتگزار راه اندازي صندوق بيمه محصولات روستائيان و عشاير را از جمله كارهاي مهم و زيربنايي براي كمك به روستائيان و عشاير دانست و گفت: خدماتي كه در اين صندوق عايد روستائيان و عشاير و كشاورزان مي شود بايد به طرق مقتضي و مطلوب اطلاع رساني شود تا شاهد اقبال بيشتري از سوي مردم نسبت به اين صندوق باشيم.

استاندار خراسان جنوبی با بيان اينكه استان آمادگي كامل براي حمايت از صندوق بيمه كشاورزان و عشاير دارد، گفت: اميد است مسئولين در مركز نيز به تعهدات خود در اين زمينه پايبند باشند تا شاهد توجه جدي به عشاير، روستائيان و كشاورزان در اين زمينه باشيم.

اين گزارش حاكيست؛ در اين ديدار تفاهم نامه همكاري بين استانداري خراسان جنوبي و صندوق بيمه روستائيان ،عشاير و كشاورزان به امضاي استاندار خراسان جنوبي و مديرعامل صندوق بيمه روستائيان و عشاير كشور رسيد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار