مدیرعامل کانون روشندلان استان همدان گفت: در حال حاضر 300 نابینای استان همدان عضو کانون روشندلان همدان هستند.
کد خبر: ۱۵۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸ 02 January 2016

مدیرعامل کانون روشندلان استان همدان گفت: در حال حاضر 300 نابینای استان همدان عضو کانون روشندلان همدان هستند.

به گزارش فارس ،علی اصغر قدیمی اظهار کرد: کانون روشندلان استان همدان در حال حاضر تقریباً 300 عضو دارد که با ارزیابی‌های به عمل آمده در شهر همدان هم‌اکنون 500 نابینا و کم‌بینا وجود دارد.

وی با بیان اینکه کانون روشندلان استان سالی 10 عضو جدید از نابینایان را جذب می‌کند، افزود: در عضوگیری جدید هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد، اما این افراد به دلیل عدم اطلاع از وجود یک کانون به نام این افراد یا بی‌رغبتی به حضور در جمع همنوعان از عضویت در این کانون محروم می‌شوند.

مدیرعامل کانون روشندلان استان همدان به فعالیت‌های این کانون اشاره کرد و گفت: بیشتر فعالیت این کانون در حوزه‌های فرهنگی از جمله برپایی کلاس‌هایی درخصوص خط بریل، کامپیوتر، قرآن و برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی و همچنین برگزاری کلاس‌های جهت‌یابی در مهارت‌های زندگی برای کودکانی که به هر دلیل نابینا شده‌اند و رایزنی این کانون در مورد اشتغال این افراد در جامعه است.

قدیمی به دغدغه اصلی نابینایان و اینکه یکی از دلایل ایجاد این کانون به وجود آوردن زمینه ازدواج این قشر است پرداخت و ادامه داد: متاسفانه اکثر نابینایان با وجود تحصیلات عالیه مشکل اشتغال دارند و تا این مشکل برطرف نشود، نمی‌توانند درخصوص ازدواج و مسکن خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت کم‌بینایان سه برابر نابینایان مطلق است، خاطرنشان کرد: در استان همدان هیچ شعبه دیگری از کانون روشندلان در شهرستان‌های دیگر وجود ندارد، اما درصدد هستیم در ملایر یک شعبه از این کانون را تأسیس کنیم، اما به دلیل نبود قدرت مالی تاکنون موفق به این کار نشده‌ایم.

مدیرعامل کانون روشندلان استان همدان درخصوص کتابخانه نابینایان اظهار کرد: در سنوات گذشته این کتابخانه در کانون خدماتی را ارائه می‌داد که امسال با همکاری و تعاملی که با کتابخانه عمومی به وجود آمد، قسمتی از فضای این کتابخانه به نابینایان اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: حدود 400 کتاب به خط بریل از این کانون برای محافظت بیشتر به این کتابخانه منتقل شده است.

قدیمی در پایان با بیان اینکه سازمان بهزیستی سالیانه بودجه‌ای را به این کانون اختصاص می‌دهد اما این بودجه کافی نیست، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود برای معلولان نابینا آنچه در قانون ذکر شده، اجرا شود تا کمی از دغدغه آنها در زمینه ازدواج و اشتغال حل شود و نابینایان بتوانند تسهیلات این مکان استفاده کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار