فرمانده انتظامی استان گفت: امنيت اجتماعی در سايه مشارکت مردمی حاصل می شود.
کد خبر: ۱۶۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳ 11 January 2016
فرمانده انتظامی استان گفت: امنيت اجتماعی در سايه مشارکت مردمی حاصل می شود.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار منوچهر امان اللهی در حاشيه ديدار مردمي در دفتر نظارت همگاني گفت: امنيت همواره جزء اساسي ترين نيازهاي انسان بوده و تامين آن يکي از دغدغه هاي اصلي و هميشگي دولت ها است.

فرمانده انتظامي استان ادامه داد: امنيت و ضرورت آن تنها به برقرار شدن آن محدود نيست، بلکه مشارکت در امنيت در سه بعد ايجاد، حفظ و گسترش امنيت حائز اهميت تر است.

وي مشارکت مردمي را عاملي مهم در تامين امنيت پايدار دانست و بيان داشت: اگر چه مشارکت افراد اجتماع در برقراري امنيت اجتماعي، بسيار مهم است، اما براي اين که بتوانيم اين امر را در افراد دروني سازيم بايد با استفاده از روش هايي، مشارکت آن ها را جلب کنيم.

سردار "امان اللهي" اظهار داشت: از جمله مواردي که در جلب مشارکت افراد بسيار مهم است، مساله آگاهي بخشي است؛ چرا که اطلاع و آگاهي از هر چيزي، زمينه ساز کشش عاطفي، اعتماد و حساس مسئوليت در قبال آن مي شود.

اين مقام ارشد انتظامي نبود امنيت در يک اجتماع را يک خطر بزرگ و تهديد کننده عنوان کرد و گفت: اما گاه به دليل عدم آگاهي افراد از اين تهديد، واکنش آن ها نسبت به امنيت کم رنگ مي شود که اين خود تهديد ديگري براي جامعه محسوب مي شود.

فرمانده انتظامي کرمانشاه تصريح کرد: امنيت اجتماعي در سايه مشارکت مردمي حاصل مي شود از اين رو بايد با شفافيت سازي در موضوعات مبهمي که جامعه را در معرض مخاطره قرار مي دهد، مشارکت مردم را در برقراري امنيت افزايش دهيم.

وي با اشاره به اين که اين نيرو در انجام فعاليت ها و اقدام هاي خود همواره دو مقوله اعتماد سازي و جلب مشارکت مردم را به عنوان اولويت هاي اصلي خود برگزيده است بيان کرد: امنيت به عنوان يک محصول اجتماعي بيش از آن که مقوله اي سياسي، و حکومتي باشد مفهومي انساني و اجتماعي است که تحقق آن مستلزم مشارکت مردم در عرصه هاي مختلف و هم افزايي آنها با نهادهاي انتظامي و امنيتي است.

امان اللهي ادامه داد: پليس هموراه برابر وظايف ذاتي خود در برابر مظاهر علني جرم مقابله کرده است ليکن ماندگاري و اثر بخشي اين اقدام ها زماني نمود دارد که مردم با پليس همدل و همراه باشند.

فرمانده انتظامي کرمانشاه در پايان با تاکيد بر اين که احساس امنيت نقش مهمي در رضايت مندي مردم ايفا مي کند و مردم بايد اين اطمينان را داشته باشند که يکدست پرتوان و يک نيروي پاسخگو در زمان لزوم از آنها حمايت مي کند افزود: امنيت خواسته به حق مردم است و بدون همکاري آنان تامين نخواهد شد و نيروي انتظامي براي تحقق آن تلاش بي وقفه اي داشته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار