بسته ویژه خبری پلیس "تابناک ایلام"
دراستان ایلام پلیس دارای نقش تعیین کننده ای درکاهش ناهنجاریها وبرخورد با ناملایمات اجتماعی بوده وما دراین بسته اخبار پلیس استان را به مخاطبین خود تقدیم می نماییم
کد خبر: ۱۶۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸ 19 January 2016
پلیس مظهر امنیت وآرامش برای هرجامعه ای است وهمواره دارای نقش بسیارپررنگی در مداخلات اجتماعی وبرخورد باناهنجاری هاست ،هرچقدرپلیس مقتدر باشد به فراخور آن شاهد جامعه ای امن تر بوده و مردم بااحساس آسایش وامنیت روانی واجتماعی  به زندگی خود ادامه می دهند.دراستان ایلام نیز پلیس دارای نقشی تعیین کننده درکاهش ناهنجاریها وبرخورد با ناملایمات اجتماعی بوده وما برآنیم دراین بسته اخبار پلیس استان را به مخاطبین خود تقدیم نماییم:

نگاه پيشگيرانه بايد در جامعه نهادينه شود

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان ايلام با اشاره به اينکه ساز و کارهاي پليسي به تنهايي براي مقابله با سرقت کفايت نمي کند گفت: نگاه پيشگيرانه بايد در جامعه نهادينه شود.

"محمدرضا نظري"در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس اظهار داشت: براي پيشگيري از وقوع سرقت خانواده ها بايد دست به کار شوند و به مقوله اقدامات پيشگيرانه اهميت بدهند .

وي با اشاره به اينکه اقدامات پليس در برخورد با سارقان و وجود گشت هاي متعدد به عنوان ساز و کارهاي نيروي انتظامي براي به صفر رساندن سرقت ها کافي به نظر نمي رسد ، گفت: رسيدن به مرحله اي که براي پليس و جامعه يک آرمان محسوب مي شود نيازمند مشارکت و همراهي مردم است .

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان ايلام خاطر نشان کرد: سهل انگاري مردم در حفظ اموال يک آفت بزرگ است که با وقوع سرقت پيامدهاي آن مشخص مي شود.

وي گفت: اگر فرهنگ پيشگيرانه در جامعه نهادينه شود هزينه هاي خانواده ها و پليس تا حدود زيادي کاهش مي يابد.

نظري تصريح کرد : رعايت چند نکته ساده با هزينه هاي کم مي تواند از سوء استفاده هاي سارقان جلوگيري کند.

اين مقام مسئول با تأکيد بر لزوم فرهنگ سازي در جامعه گفت: دستگاههاي فرهنگي و رسانه ها بايد در اين حوزه فعاليت خود را گسترده نمايند.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان ايلام گفت: نيروي انتظامي در حوره اقدامات انتظامي و پيشگيرانه فعاليت خود را در مقابله با سرفت تشديد کرده است .

توزيع کننده مواد مخدر در شهرستان بدره دستگير شد

فرمانده انتظامي شهرستان بدره در استان ايلام از دستگيري يکي از عاملان توزيع مواد مخدر دراين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "محمد محمدي" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، با اعلام اين خبر گفت: مأموران انتظامي شهرستان بدره با ايجاد ايست وبازرسي ، موفق به دستگيري يکي از عوامل توزيع مواد مخدردر اين شهرستان شدند.

اين مقام مسئول خاطر نشان کرد: در اين بازرسي مأموران مقدار قابل توجهي مواد مخدر از نوع ترياک را از متهم کشف و ضبط کردند.

وي اضافه کرد: متهم دستگير و يکدستگاه موتورسيکلت وي توقيف که جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي گرديد.

فرمانده انتظامي شهرستان بدره افزود:اين يگان بااختصاص نيروهاي زبده ومتخصص با ايجاد ايست وبازرسي عرصه رابه سوداگران مرگ وقاچاقچيان مواد مخدر تنگ نموده اند.

باند 3 نفره فروش هروئين در دهلران متلاشي شد

فرمانده انتظامي شهرستان دهلران در استان ايلام از دستگيري 3 عضو باند تهيه و توزيع مواد مخدر و کشف مقاديري هروئين از آن ها خبر داد.

سرهنگ "سعيد عالي پور در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس اظهار داشت: طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز در شهرستان دهلزان در طي 24 ساعت گذشته به مرحله اجرا درآمد.

وي ادامه داد: در اجراي اين طرح سه نفر از خرده فروشان مواد مخدر که در تهيه و توزيع هروئين به صورت باند عمل مي کردند شناسايي و دستگير شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان دهلران گفت:از اين افراد چندين بسته هروئين آماده فروش کشف شد.

اين مقام مسئول اضافه کرد: در راستاي افزايش و ارتقاء امنيت اجتماعي و مطالبه به حق شهروندان برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و هنجارشکنان در دستور کار اين فرماندهي قرار دارد و رده هاي انتظامي شهرستان با هماهنگي مقام قضايي صرف نظر از وظايف تخصصي و مأموريت هاي محوله خود با جديت و به صورت هماهنگ و با مشارکت جمعي اين پديده شوم و سوداگران برخورد مي کند.

رعايت حقوق شهروندي، راهبردي ترين مأموريت پليس و دستگاه قضايي است

رييس دادگستري دادگستري شهرستان ملکشاهي گفت: رعايت حقوق شهروندي، راهبردي ترين مأموريت پليس و دستگاه قضايي است که عدالت اجتماعي را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس ، " طالب ده گنبندي" در حاشيه ديدار از دفتر نظارت همگاني پليس شهرستان ملکشاهي گفت: رعايت حقوق شهروندي و توجه به نوع تعامل با شهروندان از اصول مهم مشارکت مردمي در ارتقاء نظم و امنيت اجتماعي است.

،وي افزود: با توجه به نوع ماموريت هاي پليس و تاثيراتي که اين شغل بر روحيات کارکنان آن به همراه خواهد داشت،عبادت و توکل به خدا به عنوان راهکارهايي در تعديل روحيات، بايستي در سرلوحه برنامه هاي هر فرد قرار گيرد.

رئيس دادگستري شهرستان ملکشاهي در ادامه رعايت حقوق شهروندي را به عنوان يکي از مهم ترين ضروريات در انجام ماموريت هاي پليس و دستگاه قضا عنوان کرد و افزود: توجه جدي به جايگاه و شخصيت انساني افراد با توجه به نوع ماموريت هايي که بر عهده دستگاه قضا و پليس است از موضوعاتي است که بايد بدان توجه داشت.

سرهنگ"ميرعباس شهبازي" فرمانده انتظامي شهرستان ملکشاهي نيز بر حفظ حقوق شهروندي تاکيد کرد و اظهار داشت: برخورد صادقانه و مناسب با مردم از اصولي است که افزايش اعتماد و مشارکت اجتماعي را به همراه خواهدداشت و در توفيق و دستيابي مطلوب به اهداف مورد نظر در تحقق نظم و انضباط اجتماعي بايد اين مهم همواره سرمشق انجام امور باشد.

وي در پايان اضافه کرد: بيشترين برنامه ريزي هاي دستگاه هاي اجرايي در حوزه هاي مختلف، از اطلاعاتي است که از سوي پليس به آنان ارائه مي شود و بايستي در طرح هاي امنيتي اين مهم در اولويت تصميم گيري ها قرار گيرد.

در اين بازديد که سرهنگ "شهبازي " فرمانده انتظامي شهرستان ملکشاهي و جمعي از معاونين انتظامي نيز حضور داشتند روند اقدامات پليس در چگونگي رسيدگي به شکايات و پيشنهادات مردمي تشريح شد

280ميليون ريال ارزش ريالي اموالي که پليس به صاحبانشان بازگردند

فرمانده انتظامي شهرستان مهران با اشاره به ارزش 280 ميليون ريالي اموال گمشده که توسط پليس اين شهرستان به صاحبانشان بازگردانده شده است ، گفت: در اين رابطه 32 مأمور درستکارمورد تشويق سازمان قرار گرفتند.

سرهنگ "محسن کشتکار" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت : تأمين نظم و امنيت در جامعه اولويت برنامه هاي پليس و وظيفه ذاتي اين نيرو مي باشد .

وي ادامه داد: با اين حال نيروي انتظامي در کنار اين وظيفه خطير خدمات اجتماعي مناسبي را به فراخور نياز شهروندان ارائه مي نمايد که در حاي خود حساس و کليدي مي باشند .

فرمانده انتظامي شهرستان مهران گفت: در اين ميان وجود نيروهاي با اخلاص توانسته است نيروي انتظامي را در سطح جامعه سربلند و مقتدر نشان دهد .

وي در ادامه بيان داشت : در 10 ماهه ابتداي سالجاري تعداد زيادي از اين کارکنان در اين شهرستان مرزي علاوه بر حفظ امنيت زائران حسيني اموال و پول هاي گمشده زائران را به صاحبانشان باز گرداندند.

اين مقام مسئول خاطر نشان کرد: براساس اعلام بازرسي استان ارزش ريالي اموال بازگردانده شده بالغ بر 280 ميليون ريال مي باشد که توسط 32 مأمور وظيفه شناس انجام شده است .

سرهنگ "کشتکار" با قدرداني از درستکاري اين مأموران گفت: اينگونه اقدامات است که سازمان ناجا سازماني مردمي است که همگان به آن اعتماد دارند.

شهرستان مرزي مهران در 85 کيلومتري شهر ايلام سالانه ميزبان ميليون ها زائر حسيني از اقصي نقاط کشور و برخي کشورهاي خارجي است .

صالح آباد ، رتبه نخست کاهش جرايم در استان

فرمانده انتظامي شهرستان "مهران" گفت: بخش صالح آباد رتبه نخست کاهش جرايم را در سطح استان به خود اختصاص داده است.

به گزارش پايگاه خبري پليس ،سرهنگ "محسن کشتکار "گفت: پليس قدر دان همدلي و همزباني همه شهروندان شهرستان مهران بخصوص مردم صالح آباد است.

سرهنگ کشتکار خاطر نشان کرد:ميزباني و استقبال پرشورمردم بخش صالح آباد در اربعين امسال بواسطه قرار گرفتن در محور اصلي بين مرکز استان و شهرستان مرزي مهران برگي زرين از افتخارات مردمان اين ديار بوده که خدمت گذار زائران سرور و سالار شهيدان بودند.

اين مقام انتظامي در معيت معاونين خود در ديدار چهره به چهره با مردم بخش صالح آباد خاطر نشان کرد:برابر آمار،بخش صالح آباد رتبه نخست در کاهش جرائم در استان را به خود اختصاص داده و اين موفقيت جز با رشادت ها و همدلي هاي مردم با پليس حاصل نخواهد شد.

فرمانده انتظامي شهرستان مهران در پايان ضمن ابراز خرسندي از حضور در جمع مردم بخش صالح آباد،از آنها خواست تا با ارائه نظرات،پيشنهادات و انتقادات خود نيرو انتظامي شهرستان مهران را در جهت ارائه خدمات بهتر و تآمين بيش از پيش امنيت ياري دهند.

بازنشسته ها گنجينه هاي ارزشمند و سرمايه هاي نيروي انتظامي هستند

فرمانده انتظامي شهرستان ايوان واقع در استان ايلام گفت : بازنشسته ها نماد خدمت به مردم ونظام هستند وبه خدمات ارزنده شان ارج مي نهيم.

به به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "شهرام اميريان "در ديدار با يکي از بازنشستگان نيروي انتظامي بيان داشت: بازنشسته ها نمادسالها تلاش و کوشش در عرصه نظم وامنيت بوده و آنها گنجينه هاي ارزشمند و سرمايه نيروي انتظامي هستند.

فرمانده انتظامي شهرستان ايوان با اشاره به اينکه بازنشستگان عرصه نظم وامنيت داراي بالاترين تجارب هستند بهره گيري از تجربيات گرانبهاي بازنشستگان را باعث پيشرفت در كارها و افزايش بهره وري دانست.

سرهنگ اميريان خاطر نشان كرد: بايد بابرقراري ارتباط صميمانه دوسويه و هدفمند با بازنشستگان،ضمن تکريم اين عزيزان از تجربه آنان در ناجا استفاده کنيم.

در اين ديدار به همراه رؤساي عقيدتي سياسي وحفاظت اطلاعات شهرستان از ستوانيکم علي اسدي همکار بازنشسته با تقديم لوح وهدايا به پاس تلاش و زحمات صادقانه اش درطول 26 سال خدمت در سنگر نظم و امنيت قدرداني شد.

پلمپ 20 واحد صنفي متخلف در دره شهر

گروه استان ها_ ايلام-فرمانده انتظامي شهرستان دره شهر در استان ايلام از پلمپ 20 واحد صنفي متخلف در اين شهرستان خبرداد.

سرهنگ "جهانگير زارعي" در مصاحبه با پايگاه خبري پليس در تشريح اين خبر گفت:به منظور ارتقاء طرح امنيت اجتماعي و جلوگيري از فعاليت صنوف فاقد مجوز در سطح اماكن عمومي و پيشگيري از بروز تخلفات و جرايم صنفي، روز گذشته طرح تشديد کنترل و نظارت بر واحدهاي صنفي و اماکن عمومي در سطح شهرستان دره شهر توسط پليس امنيت عمومي اين شهرستان اجرا شد.

سرهنگ زارعي افزود: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومي دره شهر از 72 واحد صنفي بصورت محسوس و نامحسوس بازديد و به 15 واحد صنفي فاقد استاندارد تذكر داده شد.

وي تصريح كرد:در اجراي اين طرح 20واحد صنفي به علت نداشتن پروانه کسب، عدم رعايت قوانين و مقررات و ضوابط اماكن عمومي و صنفي پلمپ شد.

وي در پايان با بيان اينكه تشديد اقدامات كنترلي و نظارتي پليس بر واحدهاي صنفي، به منظورکاهش ناهنجاري هاي اجتماعي است؛ از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهاي صنفي ، مراتب را از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار