رئيس پليس فتا استان از روش جديد کلاهبرداری پيامکی به اسم طرح هزاران لبخند پرده برداشت.
کد خبر: ۱۷۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ 28 January 2016
رئيس پليس فتا استان از روش جديد کلاهبرداری پيامکی به اسم طرح هزاران لبخند پرده برداشت.

به گزارش تابناک کرمانشاه، سرهنگ علی شفیعی در تشریح این خبر گفت: به تازگی کلاهبردارن با تغيير رويکرد و متن پيام های خود با سوء استفاده از احساسات دينی و معنوی همشهريان اعلام می کنند فرد برنده کمک هزينه زيارتی به مبلغ بيست ميليون ريال شده و از قربانيان تقاضای کد ملی جهت استعلام می کنند.

وی اظهار داشت: پس از ارسال کد ملی توسط قربانی، مجرم با وی تماس گرفته و ضمن بيان تبريک می گويد مالک خط برنده قرعه کشی طرح هزاران لبخند همراه اول شده است و برای دريافت جايزه بايد دو حساب بانکی با موجودی بالا معرفی تا بتوانند به آن وجه جايزه را واريز کنند.
 
اين مقام انتظامی با اشاره به اينکه در مراحل بعدی مجرمان افراد قربانی را مجاب می کنند به دستگاه عابر بانک مراجعه و يا رمز دوم خود را در اختيارشان بگذارند توصيه کرد:

- در صورت برنده شدن جايزه اطلاعات شما در سايت آن مرکز درج مي شود.

-شماره تلفن ارسال کننده پيام شماره خاص با نام خود اپراتور می باشد و هيچ وقت شرکت های مخابراتی با تلفن های اعتباری نام برندگان خود را اعلام نمی کنند.

-در صورتی که شما برنده جايزه ای بشود نيازی نيست به دستگاه عابر بانک مراجعه کنيد و يا چند حساب به همراه رمز دوم و ديگر اطلاعات آن معرفی کنيد.

- بايد بدانيد در صورت برنده شدن جايزه نيازی به پرداخت هيچ وجهی از سوی شما نمی باشد.

سرهنگ شفيعی در پايان خاطر نشان کرد: هموطنان نيز جهت کسب اطلاعات بيشتر می توانند به سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش آموزش مراجعه کنند يا در صورت مواجه با موارد مشکوک می توانند آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرسCyberpolice.ir، بخش مرکز فوريت های سايبری، لينک ثبت گزارشات مردمی به پليس فتا اعلام کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار