مردم پارس آباد می پرسند چرا پایه این تندیس از پشت به آهن جوش خورده و میدان کوچک محل نصب هم بی ربط به نماد است؟ در ضمن اگر رهگذری در کنار این اثر تاریخی بایستد، بعلت کوچکی و پایین بودن ارتفاع مجسمه، این اثر در پشت شانه های او گم می شود!
کد خبر: ۱۷۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲ 29 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از سایت آران نیوز، پس از گذشت 24 سال از زمان تبدیل پارس آباد به شهرستان،برای اولین بار مجسمه ای نیم تنه منقش به چهره استاد شهریار در «میدان شهریار» پارس آباد مغان نصب شد تا مردم هنردوست این شهرستان در روزهای جدید سال نود و چهار به نظاره آن بنشینند.
با این حال کیفیت و نحوه نصب این تندیس سئوالاتی برای مردم ایجاد کرده است.

مردم پارس آباد می پرسند چرا  پایه این تندیس از پشت به آهن جوش خورده و میدان کوچک محل نصب هم بی ربط به نماد است؟ در ضمن اگر رهگذری در کنار این اثر تاریخی بایستد، بعلت کوچکی و پایین بودن ارتفاع مجسمه، این اثر در پشت شانه های او گم می شود!

سید محمدحسین بهجت تبریزی (زاده ۱۲۸۵ - درگذشته ۱۳۶۷) متخلص به شهریار (پیش از آن بهجت) شاعر ایرانی اهل آذربایجان بود که به زبان‌هایترکی آذربایجانیوفارسیشعر سروده است.[۱]وی در تبریز به‌دنیا آمد و بنا به وصیتش در مقبرةالشعرای همین شهر به خاک سپرده شد.

شهریار در سرودن انواع گونه‌های شعر فارسی -مانند قصیده،مثنوی، غزل،قطعه، رباعی و شعر نیمایی- نیز تبحر داشته‌است. اما بیشتر از دیگر گونه‌ها در غزل شهره بود و از جمله غزل‌های معروف او می‌توان به «علی ای همای رحمت» و «آمدی جانم به قربانت» اشاره کرد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار