مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: بیش از پنج هزار کلاس درس فرسوده در استان وجود دارد که از این تعداد 2 هزار کلاس، تخریبی است.
کد خبر: ۱۸۴۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 20 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، ماشاءالله قاسمی جمعه شب در همایش معاونان اداری و مالی اداره های کل نوسازی مدارس استان های کشور در بندرعباس اظهار کرد: وجود این تعداد کلاس ناایمن و تخریبی بسیار نگران کننده است و برای احداث مدارس جدید به هشت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

وی افزود: برای تکمیل طرح های در دست اجرا، استانداردسازی مدارس و ایجاد فضای آموزشی در شهرک های مسکن مهر در استان بیش از 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان یادآور شد: در هرمزگان بیش از 54 هزار واحد مسکونی درقالب طرح مسکن مهر احداث شده که نیاز به یک هزارو 810 کلاس درس دارد.

قاسمی با بیان اینکه برای احداث این تعداد کلاس درس سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم، گفت: فقط در شهر بندرعباس برای ایجا فضای آموزشی در شهرک های مسکن مهر نیازمند 2 هزار میلیارد ریال اعتبار هستیم.

وی با اشاره به طرح های دردست اجرای نوسازی مدارس هرمزگان خاطرنشان کرد: اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان 155 پروژه را در دست اجرا دارد که برای اتمام این طرح ها یک هزارو 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید بیش از یک هزار کلاس درس احداث و در اختیار آموزش وپرورش قرار گرفته است.

اکنون استان هرمزگان 15 هزارو 97 کلاس درس در قالب سه هزارو 500 مدرسه و همچنین 325 هزار دانش آموز دارد.

از این تعداد کلاس در هرمزگان سه هزار کلاس در مدارس دو نوبتی و 214 باب مدرسه شبانه روزی با یک هزارو 209 کلاس درس است و حدود 24هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی تحصیل می کنند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار