معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات برگزاری استارتاپ‌ها و ایده‎پردازی در حوزه ICT را از عوامل ترویج کسب‌ و‌ کار، تجارت و فرهنگ کارآفرینی قلمداد کرد.
کد خبر: ۱۸۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸ 25 February 2016

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات برگزاری استارتاپ‌ها و ایده‎پردازی در حوزه ICT را از عوامل ترویج کسب‌ و‌ کار، تجارت و فرهنگ کارآفرینی قلمداد کرد.

به گزارش فارس،امیرحسین دوائی در حاشیه همایش کسب ثروت در حوزه برنامه‌نویسی اظهار کرد: مهمترین هدف ICT فراهم آوردن زمینه آشنایی گروه‌ها، صاحبان ایده، و کارآفرینان و صاحبان شرکت‌های نوپا و کوچک با شرکت‌های بزرگ و شناخته شده است و نهادینه کردن فرهنگ علم به ثروت را موضوعی مهم و قابل تأمل مطرح کرد.

وی با تشریح بخش‌های مختلف اقتصاد ما در سه بخش صنعت، خدمات، کشاورزی و با برشمردن ICT در حوزه خدمات و پیشروی آینده جهان به سمت بهره‌وری، فناوری و اتوماسیون و استفاده از نیروی کار کمتر و متناسب با آن بیکاری و عدم اشتغال افراد فعال در این حوزه ایجاد ظرفیت‌های جدید در حوزه ICT و ایجاد کسب و کار از این طریق را از مهمترین موضوعات مهم و قابل بحث در جوامع امروزی دانست.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات ذخیره ژنتیک کارآفرینی، روحیه ایده‌پردازی و خلاقیت، بزرگ‌اندیشی و رشد کردن براساس ایده نو و وجود فرهنگ کارآفرینی را از مهمترین ویژگی‌های شرکت‌های بزرگ در حوزه ICT در دنیا همچون سیلیکون برشمرد.

وی برگزاری استارتاپ‌ها و ایده‎پردازی در حوزه ICT را از عوامل ترویج کسب‌ و‌ کار، تجارت و فرهنگ کارآفرینی قلمداد کرد و فرصتی مناسب برای کارفرمایان و سرمایه‌گذاران دانست تا بتوانند از ایده‌های برتر نهایت استفاده را داشته باشند و زمینه مناسبی برای اشتغال ایجاد کنند.

دوائی چالش‌های اساسی پیش روی شرکت‌های ایرانی را در عدم قطعیت و سرعت تغییرات قیمت بازار، ضعف فناوری پیشرفته در شرکت‌های ایرانی، پراکنده و کوچک بودن شرکت‌های نرم افزاری عنوان کرد.

وی با اشاره به وجود تعداد قابل توجهی از شرکت‌های نوپا و کوچک، بکارگیری صاحبان ایده و شرکت‌های کوچک را از دانش افراد دارای تبحر علمی برای افزایش مهارت و تخصص، استفاده از سرمایه‌گذاران خطرپذیر و افراد دارای تجربه مدیریتی و وجود شرکت‌های بزرگ و شناخته شده در کنار پارک‌ها و مراکز رشد برشمرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات گفت: توسعه شتاب‌دهنده‌های غیر دولتی و خصوصی برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های پرهزینه از عوامل به وجود آمدن و تسلسل شرکت‌های مختلف است.

وی مهمترین رسالت مسئولان کشور را در انتقال تجربه به نسل جوان عنوان کرد و خواستار حمایت وزارتخانه‌ها از این شرکت‌های کوچک و نوپا شد.

دوائی با اعلام برنامه‌های حمایتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه ICT از جمله توانمندسازی و تسهیل کسب و کارهای نوپا، کاهش سرمایه زیرساختی اولیه کسب و کارهای نوپا، برنامه‌ریزی برای حمایت از شتاب‌دهنده‌های غیر دولتی در استان‌ها سخنان خود را به پایان رساند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار