فضای یاس و ناامیدی در اردبیل حاکم است:
موسوی در پایان سخنان خود گفت: استاندار و فرماندار اردبیل باید به جای بها دادن به کارهای عقب‌مانده و وضعیت تاسف‌بار جذب اعتبارات که در بین 200 استان کشور سی‌ام هستیم اقدامات واقعی را انجام دهند.
کد خبر: ۲۲۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴ 28 April 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از خبرگزاری فارساز اردبیل، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی شامگاه چهارشنبه در مسجد عالی قاپو اردبیل به ریشه تاریخی و اصیل اردبیل و منطقه عالی قاپو در ترویج اندیشه شیعی و ارادت به اهل بیت به ویژه امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) اشاره کرد و گفت: شهر اردبیل و منطقه عالی قاپو که اقتباسی از آن را در اصفهان می‌بینیم مهد ارادت به امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) است.

کاندیدای مجلس دهم گفت: لایحه منطقه آزاد تجاری می‌تواند زمینه اشتغال 50 هزار نفر را فراهم کند که با تصویب نشدن این لایحه در حال حاضر در بایگانی دولت خاک می‌خورد.

وی با اشاره به سابقه حضورش در مجلس هشتم و تدریس در دانشگاه شهید بهشتی و حضور در سازمان بازرسی و مشاور ارشد وزیر دادگستری اشاره کرد و گفت: بنده با دولت در تعامل خواهم بود و سعی می‌کنم از این تعامل به نفع استان و توسعه آن استفاده کنم.

کاندیدای مجلس دهم ادامه داد: برای راه‌آهن اردبیل در چهار سال نمایندگی در مجلس هشتم 250 میلیارد تومان اعتبار گرفتم اما در چهار سال گذشته این پروژه 10 درصد نیز پیشرفت نداشته است.

موسوی با بیان اینکه نباید جایگاه مجلس شورای اسلامی برای عده‌ای به عنوان آزمایشگاه آزمون وخطا تلقی شود، گفت: در مجلس باید از حق و حقوق این ملت و جوانان غیرتمند آنها دفاع کرد تا کسی نتواند بیش از این به استان ظلم روا دارد.

وی یادآور شد: آنهایی که با 7 درصد سود، تسهیلات میلیاردی گرفته و به جای اشتغال جوانان به فکر منافع خود بودند باید در برابر جوانان بیکار این ملت شرمنده باشند.

کاندیدای مجلس دهم تصریح کرد: برای تغییر استاندار و فرماندار به فکر نماینده شدن نیستم بلکه می‌خواهم برای زیرساخت‌های این استان منابع آورده و معیشت و اشتغال مردم این استان را در حد مطلوبی بالا ببریم.

موسوی عنوان کرد: جوانان این شهر از بیکاری دچار مشکلات عدیده به ویژه اعتیاد شدند و مسئولان در برابر این جوانان شرمنده هستند در حالی که باید سرمایه‌گذاری میلیاردی در این استان انجام شود تا با ظرفیت خوب کشاورزی و گردشگری این استان توسعه پیدا کند.

وی چشم‌انتظاری مردم استان را برای شنیدن سوت قطار یادآور شد و گفت: آقای نوبخت به جای تزریق اعتبار به راه‌آهن قزوین – رشت و آستارا بهتر است راه‌آهن میانه – اردبیل، پارس‌آباد، ایمشیلی و آذربایجان را تکمیل کند تا در سایه خط ریلی سرمایه‌گذار وارد این استان شود.

کاندیدای اصولگرای مجلس دهم با حمایت قاطع از تولیدکنندگان و صاحبان واحدهای تولیدی بومی که در تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش معطل مانده‌اند، گفت: نباید فضای یاس و ناامیدی در این استان همچنان برقرار باشد و خانواده‌ها شرمنده فرزندانشان باشند.

موسوی با گرامیداشت یاد و خاطره بزرگان و مفاخر این شهر نیاز مبرم این استان را به وحدت و همگرایی و همدلی بیشتر در سایه پیمودن خط ولایت توصیف کرد و گفت: بنده در کنار اطاعت محض از مقام معظم رهبری اعلام می‌کنم با دولت مخالفتی ندارم و قطعا با تعامل از دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اعتبار می‌گیرم ولی اگر تعامل برقرار نشد از ابزارهای قانونی استفاده خواهم کرد.

وی مدعی شد: به جای متوسل شدن به عارف، یزدی‌ها و برخی ورشکستگان سیاسی که دور رقیب من رفته‌اند بهترین سرمایه‌ها و حامیان من جوانان پرشور و باغیرتی هستند که در این عرصه حضور و مشارکتی واقعی دارند.

کاندیدای مجلس دهم ضرورت تصویب لایحه منطقه آزاد را در مجلس با هدف ایجاد اشتغال برای 50 هزار نفر یادآور شد و گفت: این لایحه باید از بایگانی خاک خورده دولت بیرون بیاید و در 6 ماهه اول مجلس دهم با همراهی سایر نمایندگان تلاش خواهیم کرد تا نسبت به تصویب منطقه آزاد همتی راستین شود.

نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: در صورت راهیابی به مجلس برای ایجاد اشتغال جوانان سن استخدام را تا 32 سال افزایش داده و تلاش خواهیم کرد برای جوانان بیکار حقوق ماهانه و همچنین افزایش سرانه درآمدی مردم این استان گام‌های جدی را برداریم.

موسوی در پایان سخنان خود گفت: استاندار و فرماندار اردبیل باید به جای بها دادن به کارهای عقب‌مانده و وضعیت تاسف‌بار جذب اعتبارات که در بین 200 استان کشور سی‌ام هستیم اقدامات واقعی را انجام دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
مگه ما 200 تا استان داریم
جلل خالق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار