کد خبر: ۲۲۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹ 09 May 2016

به گزارش تابناک یزد،رئیس شورای اسلامي شهر یزد در خصوص مصوبه اخیر شورای شهر پیرامون نام‌گذاری خیابان‌های یزد به نام بزرگان یزدی، گفت: به زودی نام هفت نفر از برجستگان علمی و فرهنگی کشور که زادگاهشان یزد است بر معابر اين شهر گذاشته خواهد شد.

 حجت السلام "عباس زارع" در ادامه از جمله اين مفاخر به "ابوالقاسم قلم‌سیاه" فیزیکدان، "ایرج افشار" پژوهشگر فرهنگ، تاریخ و ادب فارسی، "محمدعلی اسلامی ندوشن" منتقد و پژوهشگر برجسته و "محمد کریم پیرنیا" استاد دانشگاه و نظریه‌پرداز معماری و غيره ياد كرد.

وی افزود: البته هنوز مشخص نیست كه کدام خیابان یا میدان به نام این افراد نام‌گذاری خواهد شد، ولی این مصوبه جزء اولویت‌های شورای شهر قرار دارد.

زارع همچنين خاطرنشان كرد: به دلیل پاسداشت مقام علمی و فرهنگی و ادبی مفاخر ایران نيز تصمیم داريم كه یکی از خیابان‌های خوب یزد را به نام پروفسور سمیعی، جراح مغز و اعصاب و نخبه پزشکی ایران نام‌گذاری کنیم.

وي گراميداشت مقام مفاخر علمي و فرهنگي در زمان حياتشان و نيز تشویق جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان به بزرگداشت مقام اين مفاخر و برجستگان كشورمان را از اهداف اين اقدام برشمرد.

اين مسئول اظهار كرد: همچنين تصمیم داريم كه خیابان‌های یزد را به نام آزادگان هشت سال دفاع مقدس و خیرین نيز نام‌گذاری کنیم تا به نحوي از خیرمندی و انسان دوستی نيز تجليل شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار