چهارمین سالگرد بزرگداشت ارتحال آیت الله عزیز الله خوشوقت پنجشنبه شب با حضور جمعی از طلاب و فضلای حوزه و اقشار مختلف مردم در مدرسه علمیه حقانی قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷ 13 May 2016
به گزارش تابناک قم، امام جمعه موقت تهران در این مراسم با اشاره به ویژگی های علمی و اخلاقی آن عالم بزرگوار اظهار داشت: علت اصلی دست یافتن آن مرحوم به توفیقات، درجات و مراتب عالیه پاکی و طهارت نفس بود. 

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی با اشاره جایگاه فقهی آیت الله خوشوقت، تصریح کرد: آن مرحوم یک فقیه و دارای مقلدان فراوان بود و علاوه برفقه تسلط زیادی نیز برعلوم مختلف ازجمله روانشناسی ، اقتصاد و جامعه شناسی داشت. 

وی همچنین ارادت قلبی و خالصانه به اهل بیت و خاندان عصمت و طهارت(ع) را از بارزترین ویژگی های آن عالم ربانی توصیف کرد، و افزود: فارغ از مباحث فقهی اطلاعات بسیار جامع و کاملی نیز در خصوص مسائل مرتبط با حوزه تربیت جوانان در او جمع بود، از این رو با این قشر از جامعه ارتباط قوی و مستحکمی را بر قرار می کرد. 

صدیقی همچنین خوشوقت را میراث دار عرفا توصیف کرد، و افزود: آن فقیه وارسته از بهترین شاگردان عرفانی علامه طباطبایی بود، و با علمای صاحب نامی همچون آیت الله بهجت انس و الفت و همچنین مراودات فراوان داشت. 

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره اهمیت خاص مدرسه علمیه حقانی، تصریح کرد: این مدرسه علمیه در طول سالیان متمادی محل حضور و تدریس علما و استادان فرهیخته، برجسته و صاحب نامی بوده و شخصیت های بزرگی دوران تحصیل خود را در آن سپری کرده اند، از این رو طلاب جوانی که در این مکان به فراگیری علوم حوزوی اشتغال دارند، باید حرمت و ارزش فراوانی را برای آن قائل شوند. 

آیت الله عزیزالله خوشوقت در سال 1305 هجری شمسی دیده به جهان گشود و در دوم اسفند سال 1391 پس از انجام مناسک حج عمره در جوار خانه خدا به دیدار معبود شتافت. 

این عالم جلیل القدر فقه و اصول را نزد آیات عظام بروجردی و حضرت امام خمینی (ره) فرا گرفت، فلسفه، تفسیر و عرفان را هم نزد مرحوم علامه طباطبایی آموخت. 

آیت الله خوشوقت آرای ممتازی در تفسیر قرآن داشت و از جمله برجستگان سیر و سلوک عرفان اسلامی بشمار می رفت. 

این عالم ربانی، عرفان عملی را از درون آیات، روایات، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه استخراج و با بیانی شیوا، روان و دقیق در اختیار تشنگان اخلاق و معرفت اسلامی قرار می داد. 

این مراسم به همت بسیج مدرسه حقانی ترتیب یافته بود. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار