تابناک: توسعه جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه‌های آب، پخش فیلم‌های شرکت داده شده در تلویزیون و نمایش آنها از صدا و سیما درخواستی است که برخی اهالی سینما و تلویزیون بر آن تأکید دارند.
کد خبر: ۲۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱ 14 April 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی دبیرخانه دومین جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه‌های آب محمدعلی طالبی با تأکید بر اینکه برگزاری جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه‌های آب یک نیاز اساسی است، اظهار کرد: اولین نکته‌ای که درباره این فیلم‌ها باید به آن توجه کرد حمایت عملی از آن است، چرا که تنها در این صورت مسیر جدید و موفقی برای این آثار باز می‌شود.

این کارگردان با بیان اینکه هر قدمی در این راه برداشته شود گامی در جهت فرهنگسازی در حوزه مصرف آب است، ادامه داد: با توجه به وجود اینترنت، ماهواره و تکنولوژی‌های مدرن که روز‌به‌روز هم استفاده از آن‌ها همه‌گیر‌تر می‌شود، ضرورت دارد تا برای جذب مخاطب فیلم‌های جشنواره فیلم و عکس آب تصمیمی جدی گرفته شود.

طالبی اضافه کرد: حتما لازم نیست که فیلم‌های این جشنواره از شبکه‌های تلویزیونی پخش شود بلکه با توسعه وسایل ارتباطی می‌توان فیلم‌های این جشنواره را در شبکه‌های اجتماعی و فضا‌های چند رسانه‌ای به اشتراک گذاشت و فرهنگ مصرف آب را ترویج کرد.

وی تصریح کرد: باید به این توجه کنیم که آثار این چنین جشنواره‌هایی فقط برای نمایش در سالن‌های سینما نیست، بلکه باید در شبکه‌های اجتماعی نیز پخش شود و آن قدر به اشتراک گذاشته شود که مردم نسبت به این مسئله حساس شوند.

فیلم‌ها از شبکه‌های تلویزیونی پخش شوند

همچنین فلورا سام با بیان اینکه باید فیلم‌های برگزیده جشنواره جلوه‌های آب از شبکه‌های تلویزیونی پخش شود، گفت: فیلم‌های برگزیده جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه‌های آب از شبکه‌های تلویزیونی پخش شود تا زمینه یک فرهنگ‌سازی گسترده را به وجود آورد.

این کارگردانافزود: همیشه این مشکل وجود دارد که جشنواره‌هایی همچون جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه‌های آب برگزار می‌شود، اما فیلم‌هایی که در آن تولید شده‌اند هیچ جا مجال نمایش پیدا نمی‌کنند که این یک ضرر بسیار بزرگ برای این چنین جشنواره‌هایی است که آثاری بسیار خوب در آن‌ها تولید می‌شود اما به دست مصرف‌کننده که همان مخاطب است نمی‌رسد.

ویادامه داد: امیدوارم دست اندرکاران این جشنواره کمک کنند تا آثار برتر این جشنواره فرصت نمایش پیدا کنند و مخاطبان آن‌ها را ببینند، چرا که اگر هدف جشنواره ترویج فرهنگ صحیح مصرف آب است. مخاطب اصلی این جشنواره مردم کوچه و بازار هستند نه مخاطبانی که در سالن‌های جشنواره می‌نشینند و فیلم‌های جشنواره را می‌بینند.

سام خاطرنشان کرد: در کنار فرصتی که برای فرهنگ‌سازی با نمایش این فیلم‌ها به وجود می‌آید برای اکثر شرکت‌کنندگان این جشنواره هم که جوانان هستند این فرصت فراهم می‌شود که آثارشان دیده شود.

جشنواره آب مربوط به یک دوره زمانی نباشد

چیستا یثربی نیز با بیان اینکه آب مهم‌ترین درد جامعه ایرانی است گفت: آب مهم‌ترین معضل امروز جامعه ایرانی است و هر کاری که در این عرصه انجام گیرد کم است.

این فیلمنامه نویس افزود: حقیقت آن است که ما طی سال‌های گذشته فارغ از این که به خودمانو منابع آبی کشورمان نیز ظلم کرده‌ایم و امروز این ظلم دامان خودمان را گرفته و خشکی موجود نتیجه آن است.

وی ادامه داد: در شرایط موجود همه باید با منابع آبی‌مان مهربان باشیم، دست از ظلم سالیان برداریم و باور کنیم که تن نحیف این منابع دیگر توان تحمل شلاق‌هایی که ما بر آن وارد می‌آوریم را ندارد، احتیاج به تیمار و ترمیم دارد و باید استراحت کند.

این فیلمنامه‌نویس خاطرنشان کرد: جشنواره‌هایی همچون جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه‌های آب تلاشی در جهت این تیمار و مهربانی با منابع آب و فرهنگسازی در این عرصه است و می‌تواند تلاشی باشد در جهت جبران کار‌های اشتباهی که طی سالیان سال انجام داده‌ایم و مردم را نیز نسبت به این مقوله هوشیار‌تر نماییم.

یثربی گفت: امیدوارم جشنواره‌هایی از این دست بیش‌تر در کشورمان برگزار شود و مربوط به یک زمان و دوره خاص نباشد.

جشنواره جلوه‌های آب در ابعاد وسیع‌تری برگزار شود

همچنین مرضیه برومند با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب برای کودکان گفت: ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب برای کودکان، بسیار مهم است.

وی افزود: مسئله آب مسئله‌ای بسیار مهم برای تمام مردم ایران زمین است و این ثابت شده که با روند موجود به هیچ وجه نمی‌توان ادامه داد، به همین دلیل باید تمام تلاش خود را به کار بندیم تا فرهنگ موجود مصرف آب تغییر کند و در این راه فرهنگسازی در میان کودکان بسیار مهم و حیاتی است.

این کارگردان سینما و تلویزیون تأکید کرد: کودکان آینده‌سازان فردا و پدر و مادر‌های آینده هستند، اگر امروز با فرهنگ مصرف صحیح آب آشنا شوند، بدون شک مشکلات آینده تا حد بسیاری مرتفع می‌شود. کار برای کودکان از آن دست کار‌های زمان‌بر است که به رغم زمان و هزینه‌ای که برایش صرف می‌شود در آینده ثمرات بسیار زیادی دارد.

برومند در خصوص دومین جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه‌های آب خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالم که چنین جشنواره‌هایی برگزار می‌شود و بدون شک در سال‌های آینده باید این جشنواره در ابعاد بسیار وسیع‌تر برگزار شود، چرا که ثمرات و برکات آن تا بدان حد زیاد است که هر چه بزرگ‌تر برگزار شدن آن یک سرمایه‌گذاری مولد برای آینده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار