کد خبر: ۲۴۱۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳ 06 June 2016
تابناک گیلان / استان‌ها > گیلان - محمد علی کلی در سال 1372 به دعوت فدراسیون بوکس به ایران آمد و حدود 45 روز در هتل استقلال استقرار داشت و سفرهایی کوتاه به شهرهای مشهد و رشت داشت و در سفر به مشهد با آیت الله مدنی دیدار کرد و به زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم رفت و در رشت با آیت الله احسان بخش دیدار کرد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در رشت ، محمد علی حدود سه روز در رشت اقامت داشت و دراین سه روز از دیدنیهای رشت بهره برد و با قهرمانان ورزش استان و آیت الله احسان بخش(ره) دیدار کرد.

شخصیت این ورزشکار اسطوره ای آنقدر برای مردم جذاب بود که هرکس ایشان را می دید شیفته اش می شد . علاوه بر سفر به مشهد و رشت در تهران ایشان از منزل امام دیدن کردند و شدیدا تحت تاثیر ساده زیستی حضرت امام قرار گرفتند .

بازدید از کیهان ورزشی و آرشیو عکسهای مبارزاتی اش بازدید از خبرگزاری ایرنا و دیدار با قهرمانان و همچنین مبارزه ای نمادین با اصغرکاظمی از برنامه هایی بود که همسفران ایشان در از این سفر به یاد داشتند .
یکی از همسفران ایشان در این سفر کوتاه به خبرنگار خبرآنلاین گفت : در اوقات دیدار یا بازدید اگر نزدیک اذان و وقت نماز بود ایشان صبر می کردند نماز را برپا می کردند بعد به برنامه می پرداختند  که برای ما این عمل ایشان بسیار جالب بود .
به گزارش خبرنگار خبرآنلاین ، احمد ناطق نوری رییس فدراسیون بوکس در گفت و گویی در خصوص در گذشت محمد علی کلی اظهار کرد: ایشان اسطوره ای بی تکرار بوکس در سراسر جهان بود و خبر درگذشت او غم بزرگی بر دل تمام ورزش دوستان سراسر دنیا نشاند.
وی با تمجید از بوکس کلی تصریح کرد: کسی نتوانسته روی دست او بیاید، کلی یک سبک خاص در دنیای بوکس داشت و مطمئن باشید دنیا دیگر اسطوره ای مانند او را به خود نخواهد دید.
رئیس فدراسیون بوکس در خصوص پادرمیانی محمدعلی در جنگ ایران و عراق تاکید کرد: در جنگ ما و عراق کلی گفت دو کشور اسلامی نباید با هم بجنگند و جنگ را باید جای دیگر ببرند. حتی به عراق هم رفته بود و با صدام هم در این خصوص ملاقات کرده بود.
وی ادامه داد: کلی بر خلاف خیلی از ورزشکاران که در دوران اوج به فکر تبلیغات، پول و حواشی مختلف هستند، در اوج دوران قهرمانی خود به دین اسلام گروید و به همین خاطر نزد مسلمانان بخصوص مردم عزیز کشورمان از محبوبیت خاصی برخوردار بود..
کلی خیلی به حضرت امام (ره) ارادت داشت و همیشه میگفت دوست دارم خدمت امام برسم که البته فرصت نشد. در مدت حضورش در ایران به زیارت امام رضا(ع) هم رفت و در مراسم زیارت عاشورا هم شرکت کرد

وی در آن زمان نزد احسان بخش امام جمعه سابق رشت هم رفت و در مجموع خیلی مبادی آداب بود و اعتقادات زیادی داشت.

رییس فدراسیون بوکس افزود:شاید باورتان نشود اما وقتی کلی را به ایران دعوت کردیم از آمریکا با خودش یک پیشنماز آورده بود. او همچنین با دکتر غفوری فرد در نماز جمعه شرکت کرد و نماز اول وقت برایش از هر چیز دیگری مهمتر بود.
وی ادامه داد: کلی سلطان بوکس جهان بود هم در بوکس و هم در اخلاق او بسیار خوش خلق بود و با کودکان با ملاطفت رفتار می کرد و به جرات می گویم سالیان سال طول میکشد تا ورزش بوکس دنیا اسطوره ای مانند او را پیدا کند.

گزارش حجت بقایی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار