با همکاری هیات علمی از کشور آلمان و سوئیس و سرمایه گذاری این شرکت ها نیروگاه خورشیدی در تمامی استان های کشور ایجاد می شود.
کد خبر: ۲۴۸۱۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 19 June 2016
مدیر عامل شرکت سلار انرژی همدان گفت:با همکاری هیات علمی از کشور آلمان و سوئیس و سرمایه گذاری این شرکت ها نیروگاه خورشیدی در تمامی استان های کشور ایجاد می شود.

به گزارش ایرنا، محمد مرادی در نشست با هیات علمی آلمانی افزود:با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص انتقال دانش های نو بنیان و دانش بنیان این تبادل انجام شدو این هیات نیز تصمیم به سرمایه گذاری در استان گرفته است.

وی ادامه داد:در این طرح لیختن اشتاین وظیفه سرمایه گذاری، کشور آلمان تامین دانش و تکنولوژی و تولید و نصب و کشور سوئیس نیز در زمینه تامین سرمایه مشارکت خواهد داشت. 

مرادی بیان کرد:با همکاری استان نیروگاه هایی با ظرفیت کلی دو هزار و 520 مگا وات در طول 10 سال در استان ایجاد خواهد شد و اگر سطح تولید پنل های خارجی با آخرین دانش و تکنولوژی در این استان محقق شود ایران جزو شش کشور صنعتی دنیا دارای دانش در جهان خواهد بود. 

مدیر عامل شرکت سلار انرژی همدان افزود:از ابتدای این طرح روی بومی کردن و اقتصاد مقاومتی حساس بودیم به همین دلیل در کنار ایجاد این نیروگاه ها یک واحد آموزشی نیز ایجاد شده و در آن از توان نیروی های متخصص در برق، شیمی و الکترویک استفاده کنیم.

مرادی بیان کرد:اگر موانع در راه نباشد مصمم هستیم تا طی ماه های آینده این را بومی سازی کنیم و ساخت این نیروگاه ها آغاز شود.

وی بیان کرد:اولویت اول ما برای ایجاد این نیروگاه ها در شهرستان های فامنین و همدان بود و کارخانه ساخت پنل های خورشیدی نیز در شهرک صنعتی ویان فعال خواهد شد.

هیات سرمایه گذاری آلمان و سوئیس در سفر به همدان و دیدار با استاندار این استان قول سرمایه گذاری سه میلیاردو 200میلیون یوریی در این استان دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار