مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: در اجرای طرح پژوهشی 'شناسایی و مستندسازی تجارب طرح های برجسته استان یزد' پنج طرح برجسته استان در قالب پنج کتاب تدوین و برای اطلاع عموم به چاپ رسید.
کد خبر: ۲۵۹۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 12 July 2016
به گزارش تابناک یزد، مجید دهقانی زاده گفت: شرکت ها، نهاد ها، انجمن ها و سازمان های بسیاری در مقاطع مختلف زمانی و در حوزه های گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و با ایده ها و آرمان های بزرگ در استان به فعالیت پرداخته و در مسیر فعالیت حرفه ای قدم گذارده اند.
وی افزود: برخی از این شرکت ها، چنان موفق عمل کرده اند که در عرصه ملی و بین الملل، درخشش به جای گذارده اند.
مدیر مرکز آموزش سازمان مدیریت استان یزد تصریح کرد: یکی از راهکارهای مناسب در راستای رسیدن به این مهم، فرهنگ سازی در سطح جامعه از طریق انتشار و در اختیار قرار دادن تجربیات طرح های موفق و برجستهٔ استان است.
دهقانی زاده خاطر نشان کرد: چالش اصلی این راهکار اینجاست که هرچند مجموعه های موفق و برجستهٔ بسیاری در استان وجود دارند و به فعالیت مشغولند اما مدیران و کارکنان فعال در این سازمان ها افکار، دیدگاه ها، تجارب، آموخته ها و اندوخته های علمی و تجربی خود را مکتوب و مستند نکرده اند.
وی تاکید کرد: در واقع، دانش نهفته در تغییرات مدیریتی و فرایند آن به قلم مدیران و کار شناسان به رشتهٔ تحریر در نیامده و بدین ترتیب امکان انتقال این تجارب به نسل های بعد وجود ندارد.
این مسئول اضافه کرد: در یک مجموعه برجسته، موفقیت های بسیاری در طول سالیان با تحمل دشواری ها و کاستی ها و صرف زمان و هزینه به دست آمده و چه خوب است که بتوان با بهره برداری مناسب و الگو برداری های به جا، در راستای تعمیم این تجربیات گام برداشت.
وی گفت: آنچه که امروز به عنوان 5 کتاب با عنوان «تأملی بر سیر تاریخی و تجارب طرح های برجسته استان یزد» به رشته تحریر درآمده، حاصل طرح پژوهشی «شناسایی و مستندسازی تجارب طرح های برجسته استان یزد» در جهت پیاده سازی مدیریت دانش است که اقدامات اجرایی از سوی شرکت سامان آوران توسعه از سال 92 آغاز و در سال 94 پایان یافته است.
در این مجموعه، 5 طرح شامل پارک علم و فناوری یزد، بنگاه شیرینی سازی حاج خلیفه علی رهبر و شرکاء، مسجد جامع کبیر یزد، طرح انتقال آب به استان یزد و بیمارستان دکتر مجیبیان یزد مورد بررسی و واکاوی قرار گرفته اند.
این طرح ها، بر اساس نظرات گروهی از خبرگان و بر مبنای شاخص های 'توجه به سلامت جامعه و حفظ محیط زیست، ایجاد اشتغال، ایجاد درآمد عمومی، قدمت و پایداری و نهایتاً نام آوری برای استان' از میان لیست طرح های برجسته استان انتخاب و با استفاده از روش مصاحبه، بررسی مستندات موجود و بر مبنای رویدادهای کلیدی در سیر تاریخی شکل گیری آن طرح، تحلیل شده اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار