کد خبر: ۲۶۱۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 16 July 2016


مدیرکل اقتصاد و دارایی البرز با بیان اینکه چک برگشتی نخستین رتبه مشکلات موجود استان در زمینه محیط کسب و کار را دارد، گفت: کالای قاچاق، اعمال تحریم علیه کشور و بی‌تعهدی شرکت‌ها و موسسات دولتی به پرداخت به موقع از دیگر مشکلات است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، ابوالفضل فلاح در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان البرز که پیش از ظهر امروز در استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه وزارت امور اقتصادی در زمینه اقتصاد مقاومتی در سطح ملی دارای 8 پروژه است، اظهار داشت: در سطح استان 6 پروژه در اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی البرز در راستای اقتصاد مقاومتی وجود دارد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی البرز با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری وارده خارجی در استان در سال 90، 1560 هزار دلار بوده است، افزود: این میزان در سال جاری 53000 هزار دلار است که استان البرز در این زمینه دارای رتبه بین 3 و 4 در بین استانهای دیگر است.

وی با اشاره به اینکه 17 شرکت در بخش سرمایه‌گذاری خارجی در استان فعال است، گفت: از این تعداد 9 شرکت مربوط به سال 94 و سه ماه اول سال جاری است.

فلاح با بیان اینکه میزان مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی در استان 75 درصد است، افزود: میزان مشارکت داخلی سرمایه‌گذاری 26 درصد است.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سال جاری 60 مورد صدور و تمدید روادید 6 ماهه برای سرمایه‌گذاران خارجی در استان اتفاق افتاده است، گفت: استان البرز از نظر پایش محیط کسب و کار در بین استان‌ها دارای وضعیت خوبی است و رو به بهبود است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی البرز با بیان اینکه چک برگشتی نخستین رتبه مشکلات موجود استان در زمینه محیط کسب و کار را دارد، افزود: کالای قاچاق، اعمال تحریم علیه کشور و بی‌تعهدی شرکت‌ها و موسسات دولتی به پرداخت به موقع از دیگر مشکلات است.

وی با اشاره به 66 درصد میزان مشارکت خارجی در سه ماهه اول سال جاری در استان، گفت: در 3 ماه اول سال جاری 3 سرمایه گذار خارجی مجوز سرمایه‌گذاری اخذ کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار