رئیس شبکه بهداشت و درمان بندرلنگه از انجام زایمان طبیعی بدون درد برای اولین‌بار در بیمارستان شهدای این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 21 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمدرضا قندیل از انجام زایمان طبیعی بدون درد برای اولین بار در بیمارستان شهدای بندرلنگه خبر داد.
 
وی افزود: قرن‌هاست که مادران، نوزادان خود را به دو شکل طبیعی و سزارین به دنیا می‌آورند امروزه روشی برای انجام زایمان طبیعی ابداع شده که طی آن سعی می‌شود مادر بدون تحمل درد زیاد، نوزاد خود را به دنیا بیاورد این روش، زایمان طبیعی با بی‌حسی اپی‌دورال می‌باشد.
 
رئیس شبکه بهداشت و درمان بندرلنگه اضافه کرد: اگر این روش در کشوری ما که آمار زایمان سزارین بالایی دارد همه‌گیر شود هم به نفع مادران است و هم به نفع نوزادان و در کل سلامت مادر و کودک را تا حد زیادی ارتقا می‌بخشد.
 
قندیل تصریح کرد: اگر مادران در جامعه ما بدانند که زایمان طبیعی بدون درد هم امکانپذیر است، بسیاری از مادرانی که به علت فرار از درد طبیعی به سراغ سزارین می‌روند به این روش روی می‌آورند.
 
وی با اشاره به اینکه زایمان بی‌درد با کمک متخصصین بیهوشی با بی‌حسی اپی‌دورال و وارد کردن داروی ضد درد امکانپذیر می‌باشد، گفت: علی قدیمی‌یزدی متخصص بیهوشی با همکاری پزشکان متخصص زایمان توانسته‌ تا کنون 2عمل زایمان طبیعی بدون درد که از سوی خانم‌های باردار درخواست شده بود را با موفقیت در این بیمارستان انجام دهند.
 
این مسؤول در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی می‌توان از اپی‌دورال طی زایمان طبیعی استفاده کرد، گفت: هر خانم بارداری می‌تواند در هر مرحله از مراحل زایمان خود درخواست بی‌حسی اپی‌دورال داشته باشد و با تایید متخصص زنان و زایمان این کار انجام می‌شود.
 
رئیس شبکه بهداشت و درمان بندرلنگه در پایان یادآور شد: استفاده از این روش در مقایسه با سزارین عوارض کمتری برای مادر ایجاد خواهد کرد و حتی لازم نیست در بیمارستان بستری شود از طرف دیگر با این روش هنگام عبور جنین از کانال زایمانی به او کمک می‌شود که وضع قلبی، عروقی و ریوی بهتری داشته باشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار