تابناک تهران - طبق گفته های فرماندار تهران بررسی‌ها نشان می‌دهد گدایان تهرانی درآمدی بین سه تا ۳۰ میلیون تومان دارند و شبکه‌های مختلف از آنها بیگاری کشیده و سود به جیب می‌زنند.
کد خبر: ۲۷۴۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶ 08 August 2016
آمارهای غیر رسمی از فعالیت بیش از ۵ هزار گدا در تهران خبر می‌دهد. گدایانی که روزانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان درآمد دارند. با یک حساب سرانگشتی چنین برآورد می‌شود که گدایان تهران روزانه بین یک تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کسب درآمد می‌کنند و مجموع درآمد سالانه‌ آنها بدون احتساب مالیات بردرآمد و عوارض شهرداری، نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان است.
درآمد متکدیان بیشتر از مجموع صدقات سالانه
این در حالی است که مجموع صدقات سالانه جمع‌آوری شده کمیته امداد امام خمینی‌(ره) در کل کشور در سال گذشته ۲۷۰ میلیارد تومان بوده‌است ! حالا گدایی به‌طور غیر رسمی تبدیل به شغلی پردرآمد شده؛ استخدام هم دارد. بستگی دارد که در چه زمینه‌ای تخصص داشته‌ باشید. البته رخنه کردن در این صنف شاید سخت‌تر از استخدام قراردادی در یکی از ادارات دولتی باشد. کار در واگن‌های مترو، اتوبوس‌های بی‌آرتی، سر چهارراه، قهوه‌خانه‌ها، اماکن تجاری و رفاهی و... هنر و تخصصی که برای به دست آوردن این شغل لازم دارید، سماجت، پشتکار، صبوری و قدرت برانگیختن حس ترحم دیگران است.

این روزها باندهای سازمان‌یافته برای درآمد بیشتر، دامنه فعالیت‌شان را وسیع‌تر کرده‌اند و از هر ابزاری هم که فکرش را بکنید بهره می‌برند؛ اسپند، فال، پاک کردن شیشه و به کارگیری کودکان و نوزادان بی‌گناه.

فرهادی، فرماندار تهران با بیان اینکه اجرای عملیات جمع آوری متکدیان تهران از روز شنبه با همکاری و حمایت مردم آغاز شده، عنوان کرد: مردم بدانند که گدایان تهران براساس بررسی ها بین سه  تا سی میلیون تومان درآمد دارند و شبکه‌های مختلف از آنها بیگاری کشیده و سود به جیب می‌زنند.

فرهادی ادامه داد: بهترین کمک مردم به متکدیان عدم کمک به آنها است و مراکزی همچون موسسات خیریه، بهزیستی و کمیته امداد برای حمایت از نیازمندان واقعی وجود دارد.
فرمانداری تهران با حمایت استاندار، شهرداری، بهزیستی، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و دانشگاههای علوم پزشکی در ساختن تهران عاری از متکدی مصمم است.

اما پاک شدن چهره شهر از متکدیان تنها بر عهده سازمان ها نیست ماهم خود باید در این امر به وظیفه خود عمل کنیم، باید آگاهانه رفتار کنیم، این روزها دیوار مهربانی، یخچال مهربانی و حتی اتاق مهربانی وجود دارد از این طریق می‌توان به فقرا کمک کرده و به تکدی گران کمک نشود تا تکدی گری و گدایی در سطح شهر کمرنگ‌تر شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار