رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و امکان وقوع حوادث غیرمترقبه، پوشش بیمه محصولات کشاورزی این استان نیازمند افزایش است.
کد خبر: ۲۸۲۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶ 22 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، نیازعلی ابراهیمی پاک روز دوشنبه در نشست ستاد بیمه محصولات کشاورزی افزود: این در حالی است که ما هنوز با پوشش بیمه ای مطلوب محصولات کشاورزی خود فاصله زیادی داریم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین اضافه کرد:با فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آموزش صحیح می توان سطح پوشش بیمه انواع محصولات تولیدی استان را افزایش داد.
به گفته وی، کشاورزان و باغداران برای دورکردن خطر خسارت به محصولات خود همه ساله باید اقدام به بیمه کردن مزارع و باغ های خود کنند.
این مقام مسئول یادآور شد: بیمه نبودن محصولات و وارد شدن خسارت به کشاورزان آنها را برای تداوم فعالیت در این بخش دلسرد کرده و مانع توسعه این بخش می شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین نیز در این نشست گفت: با توجه به خطرپذیر بودن استان به لحاظ وقوع بلایای طبیعی از جمله سیل، خشکسالی و تگرگ که همه ساله خسارت های زیادی را وارد می کند، گسترش فرهنگ بیمه محصولات در بین کشاورزان ضروری است.
رضا گروسی افزود: متاسفانه در اجرای برخی از سیاست های کلان کشور از جمله نهادینه نشدن فرهنگ بیمه در حوزه کشاورزی، دچار مشکل هستیم.
گروسی در ادامه خواستار همکاری هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی مرتبط با امور اقتصاد از جمله کشاورزی برای ترویج فرهنگ بیمه در حوزه کاری مربوط به خود شد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار