رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:
طی چند سال اخیر با توسعه روستاها و گسترش طرح های هادی، ساخت و ساز های غیر مجاز صورت گرفته که طبق تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری، تنفیذ اختیار قلع و قمع غیر مجاز بدون رای دادگاه و با...
کد خبر: ۲۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱ 29 April 2015
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: توسعه روستا و گسترش طرح های هادی منجر به ساخت و ساز غیر مجاز می شود.
به گزارش تابناک، دلاور حیدرپور با بیان اینکه در حکومت اسلامی زندگی می کنیم که حفظ ارزش های اسلامی به عنوان یک اصل مطرح است گفت: مدیران سازمان باید از تمام توان خود برای حفظ ارزش های اسلامی استفاده کنند.
کاهش هزینه تولید، استفاده از تکنولوژی و دانش جدید و افزایش تولید و ارتقاء بهره وری را از عوامل موثر در پیشرفت بخش کشاورزی استان دانست و افزود: بهره برداران از ظرفیت و پتانسیل بالایی در ارتقاء بخش کشاورزی برخوردار هستند که مسوولان بخش کشاورزی باید ارتباط تنگاتنگ با بهره برداران داشته باشند.

حیدرپور خواستار ارتباط پررنگ کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی با تولیدکنندگان شد و اظهار کرد: استفاده از دانش و تکنیک جدید سبب افزایش تولید و دلگرمی کشاورزان به ادامه فعالیت در بخش کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز می شود.

وی، تغذیه را یکی از مشکلات مهم در تولید برشمرد و افزود: با درست و به موقع مصرف کردن نهاده های کشاورزی، تولید را افزایش داده که باید آموزش های لازم به بهره برداران داده شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: تهیه و تدوین سیاست ها و خط مشی سالانه مراکز جهاد کشاورزی، نظارت، ارزیابی و پایش اجرای سیاست ها و خط مشی ابلاغی و تهیه گزارشات دوره ای از نظام پرداخت در مراکز از جمله وظایف شورای برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران است.

حیدرپور به تغییر کاربری غیر مجاز زمین های کشاورزی در مازندران اشاره کرد و افزود: زمین های کشاورزی برنجکاری در مازندران در هیچ جای کشور قابل جایگزین نیست که متاسفانه در معرض تهدید است و باید در حفظ و نگهداری آن بیشتر از گذشته تلاش کنیم.

وی خواستار پیگیری انتخاب یک مسوول در دهستان ها برای حفظ زمین های کشاورزی و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: طی چند سال اخیر با توسعه روستاها و گسترش طرح های هادی، ساخت و ساز های غیر مجاز صورت گرفته که طبق تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری، تنفیذ اختیار قلع و قمع غیر مجاز بدون رای دادگاه و با تشخیص کارشناسان جهاد کشاورزی انجام شود.

حیدرپور تصریح کرد: به اندازه کافی مرغداری و دامداری در استان وجود دارد و اشباع شده است و نیاز به صدور مجوز جدید برای این واحدها نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار